انتخابات خبرگان، فرصتي عالي براي تجديد بيعت ملت با رهبري

کد خبر: 477018

يكشنبه 6 دي در سومين شب از مراسم بزرگداشت يوم‌اﷲ 9 دي كه با دعوت پايگاه بسيج شهدا، حوزه يك حضرت قائم (عج) و ستاد هماهنگي نه دي در مسجد خاتم‌الانبياء شهرستان ورامين برگزار شد، عبدالحميد شهرابي كارشناس سياسي در مورد "خطر نفوذ" كه عنوان اين نشست بود صحبت كرد.

انتخابات خبرگان، فرصتي عالي براي تجديد بيعت ملت با رهبري
فردانیوز: شهرابي ضمن ابراز خرسندي و افتخار از صحبت در جمع پيشگامان كفن پوش وراميني كه به حمايت راسخ از رهبري ولايت فقيه شهره‌اند، بحث خود را با اين سخن شروع كرد كه "خطر نفوذ" يك مبحث انتزاعي نيست و بايد خط و خطر نفوذ را در شرايط موجود انقلاب اسلامي و برگزاري دو انتخابات قريب‌الوقوع مجلس خبرگان و مجلس شوراي اسلامي بررسي كرد. به گفته شهرابي، اهميت دو انتخابات پيش‌رو هم به لحاظ موضوعيت و هدف وجودي اين دو نهاد است و هم به خاطر مقطع برگزاري آنها. "مجلس خبرگان به نمايندگي از جانب ملت مسؤليت انتخاب و حراست از نهاد رهبري را به عهده دارد و مجلس شوراي اسلامي موظف به وضع قوانين براي سامان‌دهي امور اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي به منظور پيشرفت كشور مي‌باشد. در اين حال، اين دو انتخابات در شرايطي برگزار مي‌شوند كه همانطور كه رهبر معظم انقلاب اشاره داشته‌اند، اين انقلاب در حال عبور از يك پيچ تاريخي است."
انتخابات آتي مجلس خبرگان، فرصتي عالي براي تجديد بيعت ملت با رهبري

شهرابي برخي از مشخصات اصلي اين پيچ تاريخي را اينگونه تشريح كرد. "وقتي از نفوذ صحبت مي‌كنيم منظور نفوذ نظام سلطه است و بايد ديد كه هدف از اين نفوذ چيست و مجاري نفوذ كدامند. نظام سلطه بدنبال غارت و تسلط بر منابع ملي ماست و در اين جهت مبارزات استقلال‌طلبانه ملت را سد راه خود مي‌بيند و اكنون كه با جنگ، تحريم اقتصادي و تهديدات نظامي نتوانسته اين مبارزات را از پاي درآورد شيوه جنگ نرم را براي تضعيف و در نهايت سركوب اين مبارزات در پيش گرفته است. در اين راستا، نوك پيكان سياست تهاجمي دشمن عليه نهاد رهبري است چرا كه آنها به درستي دريافته‌اند كه پرچم استقلال‌طلبي ملت ايران چه در دوره قبل از پيروزي انقلاب و چه طي 37 سالي كه از انقلاب مي‌گذرد در دست چه نهادي بوده است. دشمني نظام سلطه با رهبري ولايت فقيه از اين ناشي مي‌شود كه رهبري نه تنها همراه بلكه علمدار، الهام‌بخش و هدايت‌گر مبارزات استقلال‌طلبانه ملت بوده است. و تازه اين فقط محدود به ملت ايران نيست و امروز نظام استكباري جايگاه و تأثير رهبري ولايت فقيه را در ديگر نقاط جهان از فلسطين و لبنان و سوريه گرفته تا يمن و نيجريه مي‌بيند."

اين كارشناس سياسي ادامه داد: "با اين اوصاف علت خصم نظام سلطه با رهبري انقلاب اسلامي كاملا قابل درك است. آنها شاهد بوده‌اند كه چگونه آخرين اقدام جدي‌شان براي سرنگوني و يا به قول خودشان تغيير رژيم جمهوري اسلامي در ايران كه در فتنه انتخابات 88 تجلي يافت چگونه با روشنگري و قاطعيت رهبري و حمايت آگاهانه ملت از رهبري خنثي و نقش برآب شد. اوج اين حمايت با تظاهرات وسيع مردمي 9 دي ابراز شد كه امروز ما در اين جمع خاطر آن را گرامي مي‌داريم و پايبندي‌مان را به پيام آن تظاهرات مجددا اعلام مي‌كنيم."

شهرابي متذكر شد كه خطر نفوذ دشمن در بدنه حكومتي براي تضعيف جايگاه رهبري كماكان باقي است و اين خطر در انتخابات مجلس خبرگان آتي به اين شكل است كه نمايندگي با هدف بديل‌سازي براي رهبري انقلاب و با خط‌مشي متناقض با سياست‌هاي استقلال‌خواهي و عزت‌طلبي ملت و رهبري به اين مجلس راه‌يابند. به گفته وي: "اين خطر وقتي بيشتر مي‌شود كه چنين نيروهايي برخلاف برنامه واقعي خود براي تضعيف جايگاه رهبري، با ادعاي وفاداري و تبعيت عملي از رهبري و با اسم و رسم و ظاهري مقبول وارد صحنه انتخابات مي‌شوند. اما به غير از وظيفه خطير شوراي نگهبان در بررسي صلاحيت نامزدهاي انتخابات، كارنامه عملكرد واقعي نامزدهاي انتخابات از ديد مردم آگاه ايران نيز مغفول نمي‌ماند."

شهرابي گفت: "بايد هوشياري را حفظ كرد و رودربايستي را كنار گذاشت و مراقب بود تا نمايندگاني به مجلس راه نيابند كه نه تنها پيرو خط مشي رهبري براي مقاومت در مقابل نظام سلطه نيستد بلكه كنار آمدن و سازش‌ با دولت آمريكا و متحدين اروپايي آن را تبليغ و ترويج مي‌كنند. اين همان خطر نفوذي است كه بايد گاردمان را در مقابل آن حفظ كنيم. وقتي كه تعدادي از خواهران و برادران ما در اثر هجمه سنگين تبليغاتي دشمن و آنان كه دشمن را بزك مي‌كنند، در اصل پايداري قاطع در مقابل فشارهاي نظام استكباري دچار ترديد مي‌شوند، اين همان عمق سياست نفوذ دشمن است كه هدف ايجاد تزلزل در اراده مبارزه‌جويي و استقلال‌طلبي ملت را دنبال مي‌كند. بايد با صبر و حوصله، توضيحات روشنگرانه و سياست جذب حداكثري اين عده از هم‌وطنان‌مان را توجيه و با خط مقاومت كه تنها راه حفظ عزت ملت است همسو كنيم" وي ادامه داد: "هم‌چنين بايد مواظب باشيم نمايندگاني به مجلس راه پيدا كنند كه واقعا و در عمل به رويكرد اقتصاد مقاومتي و بهره‌گيري از امكانات بومي و ظرفيت‌هاي عظيم كشور چه به لحاظ منابع طبيعي و چه از نظر نيروي انساني اعتقاد كامل دارند. اين بدين معني است كه نگذاريم آنان كه به حمايت‌هاي مالي/سياسي دولت آمريكا چشم دوخته‌اند در مقام تصميم‌گيري در مورد سرنوشت كشور قرار گيرند."

اين كارشناس سياسي تأكيد كرد كه دخالت و نفوذ براي تأثيرگذاري بر انتخابات كشورهاي ديگر و بالاخص كشورهاي استقلال‌طلب همواره از سياست‌هاي نظام سلطه بوده و اين سياست طي چند دهه گذشته نمود بيشتري داشته و "انقلاب‌هاي رنگين" در كشورهاي اروپاي شرقي و همين اخيرا نفوذ در جريان انتخابات آرژانتين و ونزوئلا در آمريكاي لاتين نمونه‌هاي آن است.

شهرابي در بخش ديگري از سخنان خود اظهار داشت: "حقايق تجربه تاريخ استعمار و استثمار نظام سلطه در كشورهاي مستعمره، نيمه مستعمره و عقب‌نگهداشته شده نشان مي‌دهد كه نفوذ امپرياليسم متكي به اشرافيت و طبقه سرمايه‌داري بزرگ و وابسته در اين كشورها بوده و تا وقتي كه اين واقعيت رودررو ديده نشود مبارزه بنيادين با نفوذ و نفوذي‌هاي نظام سلطه عقيم مي‌ماند. "

اين كارشناس سياسي در خاتمه تقويت سازماندهي ملت به عنوان پايگاه‌هاي مردمي ولايت فقيه راه تنها راه قابل اطمينان براي مقابله با تهاجمات دشمن و پيشرفت انقلاب اسلامي ناميد و در همين راستا متذكر شد: "علاوه بر اين كه ملت بايد مطالبات خود را از دولت و ديگر بدنه‌هاي حكومتي براي به اجرا در آمدن اقتصاد مقاومتي داشته باشد، خودمان هم بايد آستين‌ها را بالا بزنيم و سطح سازماندهي خودمان را در محلات، مساجد، محيط كار و هيئت‌هاي مذهبي ارتقا دهيم. اگر انقلابيون مسلمان به عنوان ياران وفادار ولايت فقيه در مساجد و محلات رسيدگي به اموري هم‌چون گرسنگي همسايه كه شعار آن را فراوان مي‌دهيم عملا در دستور كار دائمي خود قرار دهند و مواظب باشند كه هيچ يك از همسايگان در تأمين هزينه تهيه دارو و درمان عزيزان خود لنگ نماند، آنوقت است كه سازماندهي انقلاب حول اين عمليات و اقدامات مشابه آن تقويت مي‌شود. اين‌گونه، انقلاب از بتن آرمه هم مستحكم‌‌تر مي‌شود و از هرگونه گزند دشمن در امان خواهد بود."

در خاتمه يكي از حضار پرسيد، آيا مي‌توان به وعده‌اي كه جان كري، معاون رئيس‌جمهور آمريكا در نامه خود داده اميدوار بود و انتظار داشت كه دولت آمريكا از اجراي قانون مصوب مجلس اين كشور در لغو معافيت رواديد ورود به اين كشور براي شهروندان كشورهايي كه قبلا از چنين معافيتي برخوردار بودند، خودداري كند. سخنران جلسه در پاسخ به اين سؤال اظهار داشت: "اولا اگر اين وعده‌ها صادقانه است و اصالت دارد چرا دولت آمريكا رسما اعلام نمي‌كند كه اين قانون را اجرا نخواهد كرد و ثانيا در كجاي تاريخ دولت آمريكا به وعده‌هايي كه به ملل استقلال‌طلب و مردم آزاديخواه داده عمل كرده كه اين بخواهد دومين مورد آن باشد. آيا آنها به وعده‌هاي خود به سرخپوستان بومي حين آن كه آنان را قتل عام مي‌كردند عمل كردند؟ نه، سياست دولتمردان ايالات متحده نسبت به ملت ايران همان سياست چماق و هويج است. از يكطرف عليه منافع ايران قانون مصوب مي‌كنند و از طرف ديگر وعده مي‌دهند اگر شما بچه سربه‌راهي باشيد و مطابق خواسته‌هاي ما عمل كنيد از اجراي اين قانون جلوگيري مي‌كنيم. واقعيت اين است كه دولت آمريكا و سياستمداران آن كشور همانطور كه رهبر معظم انقلاب هم با صراحت كامل تأكيد كرده‌اند به هيچ‌وجه قابل اطمينان نيستند و همين مي‌تواند شاخص خوبي باشد براي انتخاب نمايندگان در انتخابات آتي مجلس خبرگان و مجلس شوراي اسلامي. بدين معني كه به نمايندگاني كه چنين توهمي دارند و شناخت آنان با توجه به سوابق‌شان دشوار نيست، رأي ندهيم."

شهرابي اظهارات خود را با ابراز اميدواري براي تجديد بيعت ملت با رهبري در انتخابات آتي مجلس خبرگان پايان داد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها