۴۷ صدم درصد از تولید خالص ملی با پژوهش انجام می‌شود

کد خبر: 476911

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: بر اساس آمار، سهم پژوهش در تولید خالص ملی ۴۷ صدم درصد است در حالی كه اين رقم بر اساس سند چشم‌انداز بايد سه درصد باشد.

مهر: حجت‌الاسلام مجید انصاری پیش از ظهر دوشنبه در مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره و نمایشگاه پژوهش و فناوری استان در دانشگاه اصفهان با تبریک میلاد حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم، حضرت عیسی (ع) و هفته وحدت با اشاره به جایگاه پژوهش در کشور اظهار داشت: با توجه به شناخت این جایگاه در بین مسئولان همچنین عموم مردم، رویکردها نسبت به استفاده از پژوهش تغییر یافته و برنامه‌ریزی‌هایی نیز در این راستا انجام شده است.
وی با اشاره به آغاز طرح ایجاد زیرساخت‌های توسعه پایدار در کشور از سال ۸۴ ابراز داشت: بر این اساس مسئولان به این جمع بندی رسیدند که برنامه‌ریزی پنج ساله برای کشور کافی نیست و باید برنامه‌‌ریزی‌های بلند مدتی نیز در این راستا تدوین شود.
معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه بر این اساس برنامه چشم انداز ۲۰ ساله برای کشور تعریف شد، اضافه کرد: این سند بر اساس محورهای دانش‌بنیان تعریف شد و به عنوان نقشه راه کشور تا ۲۰ سال آینده در دستور کار قرار گرفت.
وی سرمایه‌گذاری در پژوهش را از جمله محورهای سند چشم‌انداز ۲۰ ساله دانست و ابراز داشت: این در حالی است که با گذشت ۱۰ سال از اجرای این سند هنوز دچار عقب‌ماندگی‌هایی هستیم که مهم‌ترین موانع آن نیز وضعیت و بحران‌های اقتصادی بوده است.
حجت‌الاسلام انصاری در ادامه با اشاره به بازسازی زیرساخت‌های اقتصادی کشور طی دو سال گذشته ابراز داشت: از این رو با رفع موانع اقتصادی می‌توان در رسیدن به اهداف سند چشم انداز ۲۰ ساله گام برداشت.
معاون پارلمانی رئیس جمهور ذخره ارزی صندوش ذخیره کشور را ۷۰۰ میلیارد دلار اعلام کرد و افزود: از این میزان ذخیره ارزی کشور ۲۰۰ میلیون دلار برای بودجه سال آینده کشور اختصاص یافته است که یک درصد از این بودجه به امر پژوهش در نهادها و سازمان‌‌ها اختصاص یافته است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها