علمای کشورهای اسلامی از حقوق مظلومان نیجریه دفاع کنند

کد خبر: 474696

رئیس جامعه المصطفی العالمیه خواستار آزادی رهبر شیعیان نیجریه شد و گفت: مسئولان جمهوری اسلامی، دستگاه دیپلماسی و علمای دیگر کشورهای اسلامی با اقتدار از حقوق مظلومان دفاع کنند.

مهر: آیت الله علیرضا اعرافی ظهر دوشنبه در تجمع اعتراض آمیز طلاب و روحانیون حوزه علمیه قم که در مدرسه فیضه برگزار شد، اظهار داشت: این مراسم برای اعلام همبستگی با ملت‌های مظلوم آفریقا و شهدای نیجریه است.
وی با بیان اینکه درگیری‌های منطقه ساخته استعمارگران است که چشم طمع به همه عالم دوخته‌اند، گفت: امروز جهان اسلام صحنه هم آوردی چندین قرائت از اسلام است.
امام جمعه قم، قرائت سکولار و لیبرال را انحرافی دانست که سیاست را از اسلام می‌گیرد و مبارزه و عدالت خواهی را از اسلام نمی‌داند.
جریان تکفیر عقلانیت و منطق را از اسلام می‌گیرد
وی به جریان تکفیری و تروریزم اشاره کرد و گفت: این جریان عقلانیت و منطق را از اسلام می‌گیرد و جامعه اسلام را به بهانه‌های پوچ به جان هم می‌اندازد و امروز این جریان زیر سایه آل سعود قرار دارد.
آیت الله اعرافی تصریح کرد: اسلام دارای معنویت و اخلاق است و با منطق و عقلانیت رفتار می‌کند و دارای عدالت خواهی است و اسلام خیمه وسیعی دارد که همه مظلومان و مذاهب را در خود جمع می‌کند و با ظلم و ستم مقابله می‌کند.
وی آفریقا را بسیار غنی خواند که در طول قرن اخیر دستخوش تاخت و تاز ابرقدرت‌ها قرار گرفته است و ادامه داد: جامعه آفریقا باید متحد و مقاوم باشد.
رئیس جامعه المصطفی العالمیه افزود: استکبار غربی در بسیاری از صحنه‌های آفریقا نمایان است که هم معادن و ذخایر آن‌ها را تاراج می‌کنند و هم استعمار پیچیده نرم افزاری را تحمیل و فرهنگ آن مردم را تخریب می‌کنند.
وی گفت: به مردم، ارتش و دولتمردان آفریقا و نیجریه هشدار می‌دهیم که فریب نخورید، امروز دشمن برای ذخایر وبرای نابودی فرهنگ و کیان شما طراحی و برنامه‌ریزی کرده است.
دشمن نقشه بلند مدت دارد
آیت الله اعرافی، دشمن دیگر این ملت را صهیونیزم بین الملل عنوان کرد و افزود: دشمن نقشه بلند مدت دارد و تلاش می‌کند جریان اسلامی را از بین ببرد.
وی ادامه داد: رژیم صهیونیست و نوکرانش نقشه‌های خود را کشور به کشور به پیش می‌برند و برای اینکه قاره آفریقا در جریان استعمار باقی بماند و ندای آزادی در این سرزمین سر داده نشود به هر اقدامی دست می‌زند.
امام جمعه قم، تکفیر و جریان‌های انحرافی را دشمن دیگر مردم آفریقا دانست و گفت: آل سعود با الهام از آمریکا و صهیونیست تلاش می‌کند تا جلوی خیزش گفتمان انقلاب اسلامی و اسلام ناب را بگیرند اما باید بدانند این موجی که در آفریقا و دیگر کشور‌های اسلامی به راه افتاده است هرگز با این دسیسه‌ها خاموش نخواهد شد.
وی تصریح کرد: این جنایات نمی‌تواند جلوی مقاومت و ایستادگی مسلمانان و منطق معارف الهی را بگیرد؛ مقاومت اسلامی همچنان ادامه دارد و امروز رهبر انقلاب اسلامی با اقتدار در برابر ابرقدرت‌ها قد علم کرده‌اند و دشمنان بدانند که در امواج «لبیک یا حسین» محو و نابود خواهند شد.
آزادی و حریم شیخ زکزاکی باید محفوظ بماند
آیت الله اعرافی، شیخ زکزاکی را از علمای برجسته عنوان کرد که باید جایگاه ایشان پاس داشته و آزادی و حریم وی محفوظ بماند.
وی علاوه بر آزادی رهبر شیعیان نیجریه خواستار ادای خسارت به آسیب دیدگان، آزادی حسینیه بقیة الله و وحدت همه مسلمانان شد و گفت: مسئولان جمهوری اسلامی، دستگاه دیپلماسی و علمای دیگر کشورهای اسلامی با اقتدار از حقوق این مظلومان دفاع کنند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها