خون‌های پاک شهدای نیجریه بساط سقوط مسئولان آن کشور را فراهم می‌کند

کد خبر: 473203

مفسر قرآن کریم گفت: اگر مسئولان نیجریه بخواهند پا بر جا بمانند، باید از ریختن خون‌های طاهر و پاک، خود را نجات دهند، ممکن است این خون‌ها دامن‌گیر آنها شود و بساط سقوط آنها را فراهم کند.

فارس: آیت‌الله عبدالله جوادی آملی پیش از ظهر امروز در درس تفسیر قرآن کریم که در مسجد اعظم برگزار شد، اظهار کرد: مومن چشم و جسمش می‌خوابد، ولی دلش هیچگاه نمی‌خوابد و غفلت ندارد.
وی با بیان اینکه جهان تجلی حق است، گفت: هر ظاهری به جز خدا، با باطن آن تفاوت دارد، آیت حق مقطعی نیست، بنابراین چیزی در عالم نیست که در مقطع خاصی آیت حق باشد، هر شیء در هر وضعیت خداوند را نشان می‌دهد.
این مفسر قرآن خاطرنشان کرد: در صحنه معاد جا برای شک نیست، این سئوال ایجاد می‌شود که از کجا پیامبر می‌فهمد کلام خدا است، همانطوری که افراد عادی معجزه می‌خواهند پیامبر نیز معجزه می‌خواهد، پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و جبرئیل شک نمی‌کند، زیرا در جایی که باطل و حق باشد، انسان شک می‌کند، ولی زمانی که باطل راه ندارد، جایی برای شک وجود ندارد، بنابراین فرشته و پیامبر معجزه نمی‌خواهند و شک در پیامبر و فرشتگان نیست.
وی با اشاره به روایت «علی‌ مع ‌الحق و الحق مع‌ علی» گفت: اگر بخواهیم بدانیم حلال و حرام چیست، فعل امام حجت است و حق را از قول و فعل امام یاد می‌گیریم که معلم آنها ذات اقدس الهی است.
آیت‌الله جوادی آملی ضمن ابراز تاسف از جریان نیجریه گفت: کشتن شیعیان بی‌گناه، گریبان‌گیر مسئولان نیجریه می‌شود و دولت و مسئولان نیجریه عهده‌دار خون‌های پاک شهدای نیجریه است.
وی خاطرنشان کرد: اگر مسئولان نیجریه بخواهند پا بر جا بمانند، باید از ریختن خون‌های طاهر و پاک، خود را نجات دهند، ممکن است این خون‌ها دامن‌گیر آنها شود و بساط سقوط آنها را فراهم کند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها