عفو بین الملل: عربستان عمدا مدارس یمن را بمباران می‌کند

کد خبر: 471704

عفو بین الملل ضمن متهم کردن ائتلاف متجاوز سعودی در هدف قرار دادن مدارس یمن، از تمامی کشورها خواست روند ارسال سلاح‌هایی را که در ارتکاب جنایت جنگی از آن استفاده می‌شود به حالت تعلیق درآورند.

ایسنا: عفو بین الملل در گزارشی با عنوان "کودکان ما بمباران می‌شوند" اعلام کرد که این سازمان درباره پنج حمله هوایی به تحقیق پرداخته که بین اوت تا اکتبر 2015 رخ داده و مدارس را هدف قرار داده است. این حملات به کشته شدن پنج غیرنظامی و زخمی شدن 14 تن دیگر از جمله چهار کودک انجامید.
در گزارش عفو بین الملل آمده است: برخی از این مدارس چندین بار بمباران شده‌اند و این مسئله نشان می‌دهد که گویی این مدارس عمدا هدف قرار گرفته‌اند. هیچ سند و مدرکی هم وجود ندارد که نشان بدهد این مدارس به عنوان اهداف نظامی استفاده شده باشند. حتی اگر این مدارس از دانش آموزان تخلیه شده باشند در زمان هدف قرار گرفتن آسیب‌هایی به آن وارد شده که در درازمدت پیامدهایی را بر روی کودکان خواهد گذاشت. آسیب‌هایی که به این مدارس وارد شده 6500 دانش آموز در استان‌های حجه، الحدیده و صنعاء را از درس محروم کرد.
عفو بین الملل اعلام کرد: کشورهای عضو ائتلاف عربی در حملات خود از سلاح‌های آمریکایی و انگلیسی استفاده می‌کنند در نتیجه ما از تمامی کشورها می‌خواهیم روند ارسال سلاح‌هایی را که در ارتکاب جنایت‌های جنگی به کار گرفته می‌شود متوقف کنند.
لمی فقیه، مشاور عفو بین الملل نیز اعلام کرد که از اقدام آمریکا و دیگر کشورها که همچنان عربستان را به سلاح مجهز می‌کنند شوکه شده است.
دیده‌بان حقوق بشر نوامبر گذشته از واشنگتن خواست تا تصمیم خود را برای امضای قرارداد تسلیحاتی با ریاض لغو کند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها