دانشگاه آزاد اجازه استکبارستیزی نداد

کد خبر: 460845
جوان: دانشگاه آزاد با جلوگيري از برگزاري نشست ضد‌استكباري نقد و بررسي‌ هاليوود در آستانه روز مبارزه با استكبار جهاني، با جريان داخلي كه چراغ خاموش همين هدف را دنبال مي‌كند، همسو شد.
تفاوت عمده استكبارستيزي امسال با سال‌هاي قبل اين است كه مراسم امسال آزموني براي راستي‌آزمايي برخي ادعاها در اين رابطه است. به بيان ديگر بعد از توافق برجام اتخاذ مواضع افراد، دسته‌ها، احزاب و گروه‌ها و جريان‌هاي سياسي و اجتماعي وابسته يا غيروابسته به دولت بيش از گذشته زير ذره‌بين تحليلگران و افكار عمومي داخلي و خارجي است. گزارش‌هاي پي‌در‌پي رسانه‌هاي غربي به سردمداري بي‌بي‌سي گواه اين مسئله است. از سوي ديگر، جريان‌هايي از داخل نيز با زير سؤال بردن ماهيت استكبارستيزي سعي در جلوه دادن تسخير لانه جاسوسي به عنوان يك اتفاق تاريخي كه در همان برهه مانده دارند. در ميان اين جريانات، آنهايي كه توانسته‌اند تعدادي از دانشجويان پيرو خط امام(ره) ابتداي انقلاب را با خود همراه كنند بيشتر مورد توجه رسانه‌هاي بيگانه قرار گرفته‌اند. در اين ميان برخورد نهادهاي دولتي با موضوع استكبارستيزي است كه مطالعه مجموع اين رفتارها طي چند روز گذشته، مهندسي بي سر وصداي فضاي داخلي و مواضع ضدامريكايي را به نمايش گذاشته است.
در مورد اين رفتار دولتي‌ها گمانه‌زني‌ها زياد است. يكي از آنها اين است كه دولت بيش از اينكه روي منافع درازمدت كشور در انجام توافق برجام حساب كند، براي تحقق وعده‌هاي اقتصادي خود و براي كنترل و مديريت و حفظ تعادل بازار تن به اين توافق داده و طبيعي است كه بيش از ساير گروه‌هاي داخلي از آن دفاع كند، آن هم به نسبت هزينه‌هايي كه براي آن داده است.
رونمايي از دستگاه‌هاي آموزشي و تربيتي برجامي
اما دستگاه‌هاي آموزشي و تربيتي در حالي در جريان مذكور بازي داده شده‌اند كه بنيان استكبارستيزي در كشور در همين نهادها و از سوي دانش‌آموزان و دانشجويان گذاشته شده است. روز 13 آبان كه در آستانه آن قرار داريم روزي است كه دانشجويان پيرو خط امام(ره) لانه جاسوسي امريكا را تسخير كردند. همچنين با شهادت دانش‌آموز نوجوان، حسين فهميده در سال‌هاي ابتدايي دفاع مقدس بر شرف اين روز افزوده شد. به بيان ديگر گرفتن ريشه دانش‌آموزي و دانشجويي از ماهيت استكبارستيزي، به هر بهانه‌اي حتي نجات اقتصاد كشور باشد نمي‌تواند هيچ توجيهي داشته باشد.
با اين وجود حسين زينليان بروجني، دبيركل اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان در نشست خبري كه به مناسبت گراميداشت 13 آبان يك‌شنبه گذشته در لانه جاسوسي سابق امريكا برگزار شد، گفت: آموزش و پرورش يكي از نهادهايي است كه در رابطه با استكبار‌ستيزي وظيفه مهمي را بر عهده دارد. متأسفانه اخيراً شنيده شده مسئولان اين وزارتخانه به دنبال اين هستند تا مراسم روز 13 آبان بسيار كمرنگ برگزار شود. وي اظهار داشت: مسئولان وزارت آموزش و پرورش بايد بدانند كه اگر واقعاً چنين قصدي دارند نمي‌توانند با بخشنامه و مسائل ديگر باعث كمرنگ شدن استكبارستيزي دانش‌آموزان شوند، استكبار‌ستيزي در پوست و خون فرزندان اين انقلاب نفوذ كرده و بيرون نخواهد آمد.
البته برنامه‌هايي از اين دست زيادند ولي آنهايي كه رسانه‌اي مي‌شوند اندك هستند. چرخه مقابله با بالندگي استكبارستيزي كه با جشن تولد و بازخواني آن رقم مي‌خورد با عملكرد واحد علوم و تحقيقات دانشگاه آزاد اسلامي در جلوگيري از برگزاري نشست ضد استكباري نقد و بررسي‌هاليوود در آستانه روز مبارزه با استكبار جهاني تكميل شد. بر اساس گزارش‌هاي رسيده، در حالي كه قرار بود نشست تخصصي نقد و بررسي‌هاليوود روز گذشته و به مناسبت 13 آبان‌ماه روز استكبار‌ستيزي با حضور پدر و مادر شهيد حسين فهميده و پدر شهيد هسته‌اي احمدي‌روشن و همچنين جمعي از فعالان حقوق بشر امريكايي از جمله سيسيل جانسون و علي داگلاس نيومن برگزار شود، مسئولان دانشگاه آزاد اسلامي واحد علوم و تحقيقات اجازه برگزاري اين نشست را ندادند و از برگزاري هرگونه نشستي با اين عنوان جلوگيري به عمل آوردند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها