تظاهرات پرتغالی‌ها علیه سیاست‌های ناتو

کد خبر: 458005

صدها تن از مردم پرتغال در لیسبون پایتخت این کشور علیه سیاست های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و به خصوص رزمایش نظامی این سازمان تظاهرات کردند.

تسنیم: صدها تن از مردم پرتغال روز شنبه در لیسبون پایتخت این کشور علیه سیاست‌های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و به خصوص رزمایش نظامی این سازمان تظاهرات کردند.
صدها تن از معترضان عصر شنبه در مرکز شهر لیسبون تجمع کردند و شعارهایی در حمایت از صلح و محکومیت رزمایش های نظامی ناتو سر دادند. از زمان پیروزی جناح های چپ در انتخابات ماه کنونی در پرتغال، موضوع خروج این سازمان از ائتلاف نظامی ناتو مطرح شده است.
مسئولیت سازماندهی این راهپیمایی را چند سازمان مدنی از جمله «کنفدراسیون عمومی کارگران پرتغال»، «موسسه همکاری سندیکاهای ملی»، «شورای صلح و همکاری پرتغال» به عهده داشتند.
«آنا پیرس» رئیس «کنفدراسیون عمومی کارگران پرتغال» در این باره گفت: «این اعتراضات بخشی از مجموعه ای از تلاش های ملی است. طی ماه های اخیر، نشست های زیادی را با همکاران در لیسبون و پورتو برگزار کردیم که هدف آنها، افزایش آگاهی مردم درباره اقدامات سازمان ناتو بوده است.»
در رزمایش های نظامی سازمان ناتو که در فاصله سوم اکتبر تا ششم نوامبر در کشورهای اسپانیا، ایتالیا و پرتغال برگزار می شود، نزدیک به 36 هزار نیروی نظامی از بیش از 30 کشور عضو و غیر عضو ناتو حضور دارند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها