اسرائیل نابلس را منطقه نظامی اعلام کرد

کد خبر: 451226

ارتش رژیم صهیونیستی به دنبال کشته شدن دو شهرک‌نشین در نزدیکی شهر بیت فوریک، اطراف نابلس در کرانه باختری را تا اطلاع ثانوی منطقه نظامی اعلام کرد.

ایسنا: در حالی ارتش رژیم صهیونیستی به بهانه کشته شدن دو شهرک‌نشین نابلس را منطقه نظامی اعلام کرد، حملات شهرک‌نشین‌ها در کرانه باختری ادامه دارد و آنان دست به تخریب و سوزاندن خانه‌ها و حمله به خودروها و عابرین پیاده در نقاط مختلف می‌زنند.

این شهرک‌نشین‌ها به خانه یک فلسطینی در شهر بیتللو در غرب رام‌الله حمله کرده و خودروی وی را به آتش کشیدند سپس بر دیوارهای این خانه به زبان عبری نوشتند "انتقام در راه است."
همچنین این شهرک‌نشین‌ها در ورودی شهر سعیر در نزدیکی الخلیل برای یورش به خانه‌های فلسطینیان تجمع کرده و با حمایت سربازان صهیونیستی به خودروهای آنان حمله‌ور شدند.
در این راستا نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد امروز (شنبه) عملیات نظامی گسترده‌ای را در مناطق مختلف شهر نابلس و به ویژه محله ضاحیه و اسکان روجیب اجرا کرده و ضمن بازداشت 9 شهروند فلسطینی 14 نفر دیگر را هم زخمی کردند که حال یکی از مجروحان وخیم گزارش شده است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از شاهدان عینی، شمار زیادی از نظامیان صهیونیست در نخستین ساعات بامداد امروز در پشت بام منازل فلسطینیان در محله ضاحیه مستقر شدند و ضمن حمله به منازل، دست به تفتیش گسترده و تخریب اسباب و اثاثیه این منازل زدند و درهای آنها را هم شکستند.
در همین راستا، درگیری‌های شدیدی میان شهروندان فلسطینی و نظامیان ارتش صهیونیستی درگرفت که منجر به زخمی شدن دو جوان فلسطینی به نام‌های "محمود کوسا" و "احمد هزیم دویکات" به ضرب گلوله‌های جنگی شد.
منابع پزشکی نابلس خاطرنشان کردند که تاکنون 14 شهروند زخمی شده فلسطینی به مراکز درمانی انتقال داده شده‌اند که یکی از آنها در اثر اصابت گلوله جنگی به شکمش زخمی شده است و چندین نفر دیگر هم با اصابت گلوله از ناحیه پا زخمی شده‌اند.
شاهدان عینی گزارش دادند که نظامیان صهیونیستی با سلاح‌های مجهز به صدا خفه کن به سمت شهروندان فلسطینی تیراندازی کردند که در نتیجه آن چندین نفر در اثر اصابت مستقیم گلوله زخمی شدند. سربازان ارتش صهیونیستی همچنین خسارت‌های زیادی به منازل فلسطینیان وارد کرده و با استفاده از سگ‌های پلیسی باعث ایجاد رعب و وحشت در میان شهروندان شدند.
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل متعهد شد که مجریان عملیات نابلس را که به کشته شدن دو شهرک نشین منجر شد بازداشت می‌کند.
او افزود: کشته شدن این زن و شوهر سرائیلی بی‌جواب نخواهد ماند. این اقدامات نتیجه‌ای نخواهد داشت.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها