طالبان در آینده حملاتی مشابه «قندوز» خواهد داشت

کد خبر: 451157

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز به نقل از «ملااختر منصور» نوشت: اشغال 3 روزه قندوز یک پیروزی نمادین برای طالبان است و عملیاتی مشابه آن را در آینده‌ای نزدیک خواهیم داشت.

فارس: رهبر جدید طالبان افغانستان روز جمعه اعلام کرد تصرف شهر «قندوز» در شمال این کشور در طول چند روز گذشته یک پیروزی نمادین بود که قدرت آنان را حتی با وجودی که بعد از 3 روز از این شهر خارج شدند، نشان می‌دهد.
نیویورک‌تایمز نوشت: «ملا اختر منصور» که از تلفن و مکانی نامشخص با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت‌وگویی داشته، ادعا کرده که اشغال 3 روزه قندوز یک رویداد تاریخی بود که مردم عادی این شهر از آن خوشحال شدند.
وی افزود: این پیروزی یک پیروزی نمادین برای ماست و علاوه بر آن یک رویداد تاریخی است که به یاد آورده خواهد شد.
منصور ادامه داد: مردمی که می‌گفتند ما یک نیروی کوچک با یک رهبر انتخاب نشده هستیم اکنون می‌توانند ببینند که در مورد قابلیت‌های بالقوه و قدرت افراد من چقدر اشتباه فکر می‌کردند.
بنابراین گزارش، منصور ادعا کرد که موفقیت طالبان در اشغال قندوز تبلیغات دولت افغانستان را مبنی بر اینکه مردم افغانستان مخالفت طالبان هستند و می‌خواهند کشورشان از دست آنها خلاص شود، خنثی کرد.
نیویورک‌تایمز نوشت: منصور احتمالاً از تصرف قندوز برای نشان دادن تصویر مردمی‌تری از طالبان استفاده خواهد کرد.
رهبر جدید طالبان گفت افراد وی که وارد قندوز شدند از جهت تاکتیکی تلاش کردند از مناطق مسکونی و آسیب رساندن به غیرنظامیان اجتناب نمایند.
منصور ادعا کرد: ما تلاش کردیم تا در حملات خود غیرنظامیان را مورد هدف قرار ندهیم اما نیروهای پلیس و ماموران امنیتی دولت افغانستان برای پوشاندن شکست سنگین خود شروع به تیراندازی به سمت همه کردند و اهمیتی نمی‌دادند که آیا آنها طالبان را نشانه گرفتند یا افراد بی‌گناه.
وی افزود: ادعای مقامات افغانستان مبنی بر کشته شدن 200 نفر از اعضای طالبان در زمان پس گرفتن قندوز یک «دروغ مصلحت آمیز» است.
رهبر جدید طالبان در پایان این مصاحبه از عملیات بیشتر طالبان مشابه با عملیات قندوز در آینده خبر داد.
وی خاطرنشان کرد: ما امیدواریم که هر بار ضربات محکمتری به این دولت وارد کنیم و زمین‌هایمان را از این ظالمان پس بگیریم.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها