راه‌اندازی جنگ روانی توسط طالبان

کد خبر: 450522

نماینده مردم فراه در پارلمان با بیان اینکه شبه‌نظامیان طالبان و فرماندهان این گروه، جنگ رسانه‌ای و روانی را آغاز کرده‌اند، گفت: سقوط فرمانداری «خاک سفید» کذب محض و شایعه است.

فارس: «محمد سرور عثمانی فراهی» نماینده مردم فراه در پارلمان با بیان اینکه شبه‌نظامیان طالبان و فرماندهان این گروه جنگ رسانه‌ای و روانی را آغاز کرده‌اند، گفت: سقوط کامل فرمانداری «خاک سفید» از سوی طالبان کذب است.
فراهی افزود: ادعای طالبان مبنی بر اشغال فرمانداری خاک سفید یک جنگ روانی و رسانه‌ای است و به هیچ صورت بیانگر واقعیت نیست.
این در حالی است که «یوسف احمدی» سخنگوی گروه طالبان گفته که بامداد امروز (چهارشنبه) آنها فرمانداری خاک سفید را تسخیر کرده‌اند، اما «محمد یونس رسولی» معاون والی فراه گفته که آنها در جریان شب گذشته تمام ادارات دولتی را در یک روستا انتقال داده‌اند.
عثمانی فراهی تصریح کرد: از چندی به این طرف، فرمانداری خاک سفید تحت محاصره شدید قرار داشت و اینک مسئولان یک روستا را برای کنترل اوضاع انتخاب کرده‌اند.
وی با بیان اینکه وضع امنیتی فراه مناسب نیست، گفت: فرمانداری‌های «بگوا»، «پشت رود»، «گلستان»، «خاک سفید» و «بالابلوک» همواره شاهد حضور و نفوذ شدید نیروهای طالبان بوده و اکنون اکثر شبه‌نظامیان این فرمانداری‌ها در منطقه خاک سفید گردهم آمده‌اند.
این عضو پارلمان افغانستان با بیان اینکه جنگ شدیدی میان نیروهای افغانستانی و شبه‌نظامیان طالبان در منطقه خاک سفید جریان دارد، گفت: مسئولان امنیتی از مرکز ولایت فراه نیروهای کمکی نیز اعزام کرده‌اند.
محمدسرور عثمانی فراهی با اشاره به گزارش‌های مبنی بر دست داشتن مردم در فعالیت‌های تروریستی در این ولایت گفت: برخی مردم در ولایت فراه با شبه‌نظامیان طالبان همکاری ندارند، اما در اکثر مناطق که شبه‌نظامیان حضور دارند، مردم با آنها همکاری می‌کنند.
عثمانی فراهی افزود: اگر همکاری مردم نباشد، شبه‌نظامیان قادر به حضور در مناطق آنها نیستند.
وی تاکید کرد، اگر تمام مردم با دولت صادقانه برخورد کنند، حتی یک شبه‌نظامی نیز در ولایت فراه دیگر باقی نخواهد ماند.
این عضو پارلمان افغانستان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه مردم نباید فریب تبلیغات طالبان را بخورند، اظهار داشت: شبه‌نظامیان یک بخش ویژه برای تبلیغات روانی دارند.
وی تصریح کرد: آنها می‌خواهند روحیه مردم و نیروهای افغانستانی را تخریب کرده و به دنبال آن، مناطق و محلات دلخواه خود را اشغال کنند.
وی در ادامه از علما، روحانیون و بزرگان اقوام خواست تا با نیروهای امنیتی افغانستان همکاری کرده و مردم را به سمت همکاری با دولت بسیج کنند.
فراهی در پایان سخنان خود با بیان اینکه اگر یک ساعت هم مسامحه صورت گیرد، طالبان یک منطقه را می‌گیرد، گفت: باید تمام نیروهای افغانستان در حالت آماده‌باش قرار گیرند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها