ایران و روسیه از سرنگونی بشار اسد جلوگیری کردند

کد خبر: 449015

روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال در گزارشی با اشاره به گسترش همکاری‌های ایران و روسیه برای کمک به رئیس‌جمهور سوریه نوشت همکاری‌های تهران و مسکو، واشنگتن را از منظر دیپلماتیک و استراتژیک برای سرنگونی اسد گرفتار بن‌بست کرده است.

فارس: روزنامه آمریکایی وال‌ استریت ژورنال طی گزارشی نوشت: دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا از منظر دیپلماتیک و استراتژیک در بن‌بست قرار دارد.
به گزارش این روزنامه آمریکایی، گسترش همکاری میان روسیه و ایران تلاش‌های واشنگتن برای سرنگونی «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه را با مانعی مهم و بزرگ مواجه کرده است.
بنابر اعلام مقامات رسمی آمریکا و کشورهای خاورمیانه، گسترش همکاری‌های روسیه و ایران که در تلاش برای کمک به بشار اسد برای حفظ کنترل بر منطقه ساحلی سوریه هستند، مانعی برای تحقق اهداف دیپلماتیک واشنگتن هستند که در درجه نخست حذف اسد از قدرت است.
به نوشته وال استریت ژورنال، حمایت روسیه و ایران از رئیس‌جمهور سوریه، دولت اوباما را از نقطه‌نظر دیپلماتیک و استراتژیک در بن‌بست گرفتار کرده است؛ این در حالیست که واشنگتن مطالبات خود را محدودتر کرده و دیگر تا پیش از آغاز روند انتقال قدرت در سوریه خواستار استعفای بشار اسد نیست.
علاوه بر این، «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا نیز هفته گذشته اعلام کرد که رئیس‌جمهور سوریه می‌تواند در روند انتقال قدرت به دولت جدید در این کشور ایفای نقش کند.
این نشریه در ادامه به نقل از یک منبع نوشت: تقویت مواضع روسیه در سوریه می‌تواند به حل اوضاع جاری در این کشور از راه‌های دیپلماتیک منطبق بر شرایط ارائه شده از سوی مسکو و نه واشنگتن کمک کند.
بر اساس این گزارش، دیپلمات‌های روس و ایرانی، ژنرال‌ها و کارشناسان جنگی بارها به منظور انجام مذاکرات درخصوص حفاظت احتمالی از رئیس‌جمهور سوریه و استقرار نیروهای روس در خاک این کشور در مسکو با یکدیگر دیدار کرده‌اند.
شهر لاذقیه که هم‌اکنون تحت کنترل بشار اسد قرار دارد، منطقه اصلی هماهنگی اقدامات مشترک است.
از سال 2011 تاکنون، سوریه بواسطه مناقشه‌ مسلحانه‌ای که بیش از 250 هزار کشته بر جا گذاشته، چندپاره شده است. در آغاز سال 2012 گروه تروریستی داعش در تلاش برای ایجاد خلافت در سرزمین‌های تحت کنترل خود در عراق و سوریه، فعالیت‌ خود را در منطقه تشدید کرد.
گروه تروریستی داعش که بواسطه وحشیگری‌های افراطی خود شناخته شده است، از جانب بسیاری از کشورها یک سازمان تروریستی تلقی می‌شود و سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا، آمریکا و اتحادیه عرب آن را مسئول جنایات علیه بشریت، جنایات جنگی و پاکسازی قومی و نژادی دانسته و متهم می‌کنند.
از ماه آگوست 2014، ائتلاف بین‌المللی تحت فرماندهی آمریکا به صورت نظامی علیه این گروه وارد عمل شده است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها