حکومت اغنیا جایگزین دموکراسی در آمریکا می‌شود

کد خبر: 448647

رئیس‌جمهور سابق آمریکا اعلام کرد که این کشور از مسیر دموکراسی به سمت حکومت ثروتمندان در حال تغیر مسیر است.

تسنیم: جیمی کارتر، رئیس‌جمهور سابق آمریکا و برنده جایزه صلح نوبل اعلام کرد که نیاز نامزدهای ریاست‌جمهوری این کشور به دستکم 200 میلیون دلار برای تبلیغات حاکی از آن است که این کشور از مسیر دموکراسی به حکومت اغنیا (الیگارشی) درحال تغییر شکل است.
کارتر در مصاحبه‌ای با آپرا وینفری تاکید کرد که با توجه به دورنمای سیاسی حاضر در آمریکا و اینکه هر نامزد به پشتوانه مالی عظیمی نیازمند است، وی قادر به شرکت در انتخابات ریاست جمهوری نبود.
وی دراین باره گفت: امکان ندارد بدون در اختیار داشتن 200 تا 300 میلیون دلار به عنوان نامزد حزب دموکرات قادر به شرکت در انتخابات باشید. من تمایلی به انجام این کار ندارم و درواقع قادر به انجام آن نیز نیستم.
کارتر در ادامه این مصاحبه گفت: ما درحال حاضر به جای دموکراسی به یک کشور تحت حکومت ثروتمندان تبدیل شده‌ایم و به نظرم این بدترین آسیب به استاندارهای اخلاقی سیستم سیاسی آمریکا اس که در تمام طول عمر خود شاهد آن بوده‌ام.
رئیس‌جمهور سابق آمریکا با بیان اینکه درحال حاضر درصورت انتخاب به عنوان رئیس‌جمهور فرد باید از بین دموکراتها و جمهوریخواهان یکی را انتخاب کند تاکید کرد که در زمان دوره ریاست‌جمهوری وی چنین اختلافی میان این دو حزب وجود نداشت و او از سوی هر دو حزب مورد حمایت قرار داشت.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها