هند از اسراییل پهپاد خریداری می‌کند

کد خبر: 448093

منابع دفاعی هند اعلام کردند دهلی‌نو طرح خود برای خرید پهپاد از رژیم صهیونیستی را تسریع کرده است؛ پهپادهایی که قابلیت مجهز شدن به سلاح را داشته باشند.

فارس: منابع دفاعی هند اعلام کردند دهلی‌نو طرح خود برای خرید پهپاد از رژیم صهیونیستی را تسریع کرده است؛ پهپادهایی که قابلیت مجهز شدن به سلاح را داشته باشند.
به گزارش خبرگزاری «رویترز»، این منابع اظهار داشتند، طرح خرید پهپادهای اسرائیلی نخستین بار سه سال پیش مطرح شد اما در ماه ژانویه ارتش هند در نامه‌ای به دولت این کشور خواستار تحویل سریع این پهپادها شد یعنی درست زمانی که پاکستان و چین ظرفیت‌های هواپیماهای بدون سرنشین خود را توسعه دادند.
بر اساس این گزارش، هند در حال حاضر هواپیماهای بدون سرنشین اسرائیل را به منظور نظارت، بر فراز کوه‌های کشمیر و نیز مرز مورد مناقشه خود با چین به پرواز در آورده است.
یک مقام نیروی هوایی هند که از موضوع مطلع بود، خبر داد، دولت هند در ماه سپتامبر درخواست نیروی هوایی برای دریافت 10 پهپاد از نوع «هرون تی‌پی» از صنایع هوافضای اسرائیل را تایید کرد؛ پهپادهایی که قابلیت تجهیز به سلاح را داشته باشد.
هر چند او گفت انتظار دارد این توافق به زودی منعقد شود اما وزارت دفاع هند از اظهارنظر در این باره خودداری کرد. بر اساس این گزارش، طرح خرید پهپادهای «هرون تی‌پی» راه حملات مخفی برون مرزی را برای هند هموار می‌سازد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها