الشباب مسئولیت انفجار موگادیشو را بر عهده گرفت

کد خبر: 447982

گروه الشباب سومالی مسئولیت انفجاری را که در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری این کشور به وقوع پیوست بر عهده گرفت.

مهر: عبدالعزیز ابو مصعب سخنگوی الشباب در گفتگو با رادیو اندلس متعلق به الشباب، عنوان کرد: «نیروهایی جهادی» برای هدف قرار دادن کاخ ریاست جمهوری سومالی اقدام به برنامه ریزی برای انفجار قوی کردند و این انفجار منجر به کشته شدن شماری شد.
وی گفت: این انفجار با پایان کنفرانسی که توطئه ای علیه ملت سومالی به شماری می رود، همزمان بود. انفجار در نزدیکی مقر ریاست جمهوری سومالی ساعاتی بعد از پایان کنفرانس سه روزه در مورد آینده سیاسی این کشور با مشارکت رئیس جمهور، نخست وزیر، روسای ایالت ها و هیئت های از جامعه بین الملل به وقوع پیوست.
گروه الشباب که برای سرنگونی دولت سومالی مبارزه می کند، به دنبال اینکه در سلسله درگیری های سال ۲۰۱۱ مجبور شد پایتخت این کشور را ترک کند، به تهدید بزرگی برای کشورهای منطقه شاخ آفریقا تبدیل شده است.
مقامات سومالی به دنبال پیشروی های اخیر الشباب در این کشور، از دولت و اتحادیه آفریقا درخواست کرده اند تا نیروهای خود را هر چه سریع تر به این مناطق اعزام کنند.
الشباب یک گروه افراطی سومالیایی است که از سال ۲۰۱۲ جزئی از شبکه القاعده شده‌ است. این گروه در گذشته بخش‌ هایی از مرکز و جنوب سومالی را در کنترل خود داشت اما در سال ۲۰۱۵ شهرهای بزرگ را از دست داده و تنها چند منطقه روستایی را در تصرف خود دارد. تعداد سربازان الشباب در سال ۲۰۱۴ بین ۷ تا ۹ هزار نفر برآورد شده‌است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها