تعهد هلندی‌ها به پایبندی به برجام

کد خبر: 447249

وزیر خارجه هلند گفت که دولت این کشور به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) متعهد است و افزود: آمستردام به دنبال تعمیق روابط در همه زمینه‌ها با تهران است.

فارس: «برت کوئنداس» وزیر خارجه هلند که به تهران سفر کرده صبح امروز (یکشنبه) با محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود دیدار و پس از آن در نشست خبری مشترک به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.
وی با ابراز خرسندی از حضورش پس از 14 سال در ایران گفت:‌ 14 سال پیش به عنوان نماینده مجلس هلند در ایران حضور پیدا کردم و این سفر برای گسترش روابط بین دو کشور است.
وزیر خارجه هلند طرف دولتش توافق وین را تبریک گفت و با اشاره به اهمیت ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا گفت: باید تلاش کنیم تا این توافق اجرایی شود.
کوئنداس ادامه داد: تصمیم گرفتیم سرمایه‌گذاری را در زمینه‌های مختلف در ایران داشته باشیم.
وزیر خارجه هلند با بیان اینکه به دنبال سیاست چند جانبه در ایران هستیم، گفت: وزرای انرژی و کشاورزی ایران سفرهایی به هلند داشتند و ما به دنبال تعمیق روابط دولت و جامعه هلند با ایران هستیم.
وی ادامه داد: صنایع ما به این توافق متعهد هستند و حوزه‌های بسیاری از جمله آب و کشاورزی می‌تواند برای همکاری دو کشور زمینه خوبی باشد.
کوئنداس افزود: امروز فرصت خوبی برای صحبت درباره موضوعات مختلف از جمله بحران مهاجرت و اوضاع سختی که در منطقه وجود دارد، فراهم شد و همچنین از حضور و مشارکت ایران در موضوعات منطقه‌ای مانند تحولات لبنان، سوریه و سایر نقاط تشکر و قدردانی می‌کنم.
وی در پاسخ به سؤالی درباره پیش‌بینی آینده برجام نیز گفت: در سیاست پیش‌بینی خطرناک است، اما روابط ایران و اتحادیه اروپا پس از توافق، برپایه مشارکت است و ما نگاه مثبتی به روابط ایران و هلند داریم.
وزیر خارجه هلند همچنین گفت که دولت این کشور به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) متعهد است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها