تداوم تحریم ها تا زمان ارائه گزارش آژانس

کد خبر: 446042

کمیته تحریم های سازمان ملل متحد از تصمیم خود برای تداوم تحریم ها علیه ایران تا زمان ارائه گزارش آژانس انرژی اتمی مبنی بر پایبندی تهران به تعهدات هسته ای خبر داد.

مهر: «رومن مارچزی» رئیس کمیته تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کرد: تا زمانی که آژانس بین المللی انرژی اتمی گزارش اجرای توافق هسته ای ایران را ارائه نکرده باشد، تحریم های سازمان ملل متحد علیه ایران پابرجا خواهد بود.
علاوه بر این، مارچزی در جلسه شورای امنیت سازمان ملل که دیروز سه شنبه برگزار شد، گزارش کمیته تحریم های این نهاد را درباره همسویی فعالیت های ایران با قطعنامه های شورای امنیت ارائه کرد. این گزارش مربوط به بازه زمانی سه ماه گذشته است و نخستین گزارش پس از توافق تاریخی ۱۴ ژوئیه محسوب می شود.
وی در ادامه گفت: باید اعلام کنم در طول دوره گذار کنونی، تا زمانی که آژانس گزارش تایید خود مبنی بر همسویی ایران با قطعنامه شماره ۲۲۳۱ سال ۲۰۱۵ را ارائه نکند، تحریم های اعمال شده توسط شورای امنیت همچنان به قوت خود باقی خواهد ماند.
به گفته مارچزی، تا زمان ارائه این گزارش، کشورهای عضو سازمان ملل همچنان خود را موظف می دانند تا تحریم ها را به صورت کامل اجرا کنند. علاوه بر این، کمیته تحریم ها همچنان خود را در خصوص اجرای همه قطعنامه های مربوطه متعهد می داند و آماده است به کشورهای عضو که خواستار کمک هستند، راهنمایی ارائه کند.
ناگفته نماند که ایران نیز پیشتر از آمادگی کامل خود برای اجرای توافق هسته ای بر اساس نقشه راه تعیین شده از سوی تهران و آژانس انرژی اتمی خبر داده بود.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها