وجود علائم بحران در اقتصاد انگلیس

کد خبر: 444017

بر اساس اطلاعات اداره آمار ملی انگلیس، میزان صادرات این کشور به کمترین میزان ۹ سال گذشته رسیده است و اقتصاددان رویال بانک لندن معتقد است علائم روشنی برای بروز بحران اقتصادی انگلستان وجود دارد.

فارس: به نقل از فاینانشال تایمز براساس گزارش اداره آمار ملی انگلستان میزان صادرات این کشور در ماه جولای به لحاظ ارزشی 2.3 میلیارد دلار به کمترین میزان از سپتامبر 2010 رسید.
براساس این گزارش، کاهش شدید صادرات این کشور در حالی اتفاق افتاد که ارزش پوند استرلینگ انگلستان در یک وضعیت افقی به بیشترین میزان 8 سال گذشته در برابر یورو که ارز اصلی در تجارت است، رسیده است.
براساس گزارش اداره آمار ملی انگلستان میزان واردات این کشور هم از 0.3 میلیارد پوند به 33.9 میلیارد پوند در ماه جاری افزایش یافت. در مجموع میزان کسری تجاری کالا و خدمات در ماه جولای 3.4 میلیارد پوند رشد یافته که این رقم در ماه ژوئن 2.6 میلیارد پوند بود.
همچنین گزارش بلومبرگ نیز حاکی است که تولید صنعت انگلستان به طور غیر منتظره کاهش یافت و میزان صادرات به لحاظ وزنی کالا به کمترین میزان 9 سال گذشته رسید که این روند ممکن است بانک انگلیس را در ادامه سیاست‌های خود محتاط‌تر کند.
آمار اداره ملی انگلستان که روز چهارشنبه منتشر شد حاکی است: کل تولید این کشور در ماه جولای 0.4 درصد افت داشت و اقتصادانان افت 0.1 درصد را داشتند.
فروش کالای انگلیسی به کشورهای دیگر 9.2 درصد کاهش یافته که بیشترین افت مربوط به محصولات کارخانه‌ها از ژانویه گذشته است.
راس‌والکر اقتصاددان رویال بانک در لندن می‌گوید: اقتصاد انگلیس وضعیت مناسب خود را از دست می‌دهد من اعتقادی به فروپاشی ندارم اما علائم روشنی بر تنش اقتصادی در این کشور وجود دارد. شما این تنش را در آمارهای منتشر شده و همچنین اقتصاد مربوط به خارج از کشور می‌بینید.
براساس این گزارش، ارزش پوند بعد از انتشار آمارها با 0.3 درصد کاهش و به 1.53 در برابر دلار رسید. تولید کارخانه‌ها 0.8 درصد کاهش یافت در حالی که پیشتر این کاهش 0.2 درصدی پیش‌بینی شده بود تولید نفت و گاز 0.4 درصد کاهش یافت خروجی کارخانه‌ها نیم درصد نسبت به سال گذشته افت کردند.
گزارش بلومبرگ حاکی است: کاهش تولید کارخانه‌ها از ماه ژوئن به دلیل افت تولید کارخانه‌های خودرو در تابستان است و در کنار آن کاهش میزان تولید سلاح کارخانه‌ها هم به این کاهش کمک کرده است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها