ترکیه مواضع کُردها را در کوبانی بمباران کرد

کد خبر: 433399

دیدبان حقوق بشر سوریه وابسته به معارضان خارج نشین این کشور اعلام کرد ترکیه مواضع نیروهای کُرد را که در منطقه کوبانی (عین العرب) در شمال سوریه بمباران کرده است.

تسنیم: دیدبان حقوق بشر سوریه وابسته به معارضان خارج نشین این کشور اعلام کرد ترکیه مواضع نیروهای کُرد را که در منطقه کوبانی (عین العرب) در شمال سوریه بمباران کرده است.

این در حالی است که «احمد داود اوغلو» نخست‌وزیر ترکیه، در گفت‌وگو با رسانه‌های این کشور گفت: «ما هرگز نیروی زمینی به سوریه اعزام نمی‌کنیم، ما هرگز چنین اقدامی نمی‌کنیم، ولی بایستی از آن نیروهایی که به عنوان نیروی زمینی در آنجا عمل می‌کند و با ما همکاری دارند (معارضان سوری)، حمایت کنیم.»

احمد داود اوغلو افزود : آنکارا با واشنگتن بر سر ضرورت فراهم کردن پوششی هوایی برای مخالفان سوری توافق کرده است.

همچنین منابع امنیتی اعلام کردند که ترکیه، یکشنبه شب برای دومین شب متوالی به پادگان‌های حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) در شمال عراق حمله کرده است.

در پی حمله ترکیه به مواضع حزب کارگران کردستان در شمال عراق، پ‌ک‌ک اعلام کرد آتش‌بس با ترکیه دیگر معنایی ندارد.

بر اساس این گزارش، ترکیه هفته جاری در اقدامی ناگهانی موضع خود را نسبت به گروه تروریستی داعش که تاکنون به حمایت از آن متهم است، تغییر داد و مشارکت نظامی خود در ائتلاف جهانی مبارزه با تروریسم اعلام کرد و در همین چارچوب، جنگنده‌های ترکیه از جمعه شب بمباران مواضع گروه داعش در سوریه را آغاز کرده‌اند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها