آوارگان فلسطینی زیر تیغ/داعش حافظ منافع اسرائیل در خاورمیانه

کد خبر: 409791

حمله به یرموک احساسات ساکنان کرانه باختری را نیز جریحه دار کرد. شهروندان فلسطینی با تحصن و تظاهرات در کرانه باختری و نوار غزه به جنایات گروه های تروریستی داعش و جبهه النصره در اردوگاه فلسطینی نشین یرموک در حومه دمشق پایتخت سوریه و کشتار پناهجویان اعتراض کردند.

آوارگان فلسطینی زیر تیغ/داعش حافظ منافع اسرائیل در خاورمیانه
سرویس سیاسی «فردا»؛ داعش این گروه افسارگسیخته که هر کاری جهت سیطره بر اراضی مسلمان نشین انجام می‌دهد اینک به یرکوک حمله کرده و جنایت خونینی در اردوگاه آوارگان فلسطینی به بار آورده است. گرچه گفته می‌َشود 400 خانواده از این اردوگاه خارج شده اند اما حدود 12 هزار نفر هنوز در اردوگاه هستند. گروه تروریستی داعش در ورود به این اردوگاه دست به ذبح شماری از ساکنان یرموک زده و تصاویری از سر ذبح شده سه فلسطینی را منتشر کرده است.
حالا فلسطینی‌ها بعد از صهیونیست‌ها دچار داعش شده‌اند. بزرگ‌ترین اردوگاه آوارگان فلسطینی در سوریه قبل از آغاز جنگ که وارد پنجمین سال شده است حدود ۱۶۰ هزار ساکن سوری و فلسطینی زندگی می‌کردند و شمار آن‌ها اکنون به ۱۸ هزار نفر رسیده است. جنگ داخلی در سوریه که در آن تروریست‌ها به نیابت از کشورهای مرتجع منطقه‌ای و قدرتهای غربی می جنگند، بسیاری از این آوراگان فلسطینی را از این اردوگاه کوچانده بود و مردم آواره دوباره زخم آوارگی را به تن خریدند و در یک کوچ اجباری به مناطق دیگری که صدای گلوله و خمپاره در آن شنیده نمی‌شود ساکن شدند. حمله به یرموک احساسات ساکنان کرانه باختری را نیز جریحه دار کرد. شهروندان فلسطینی با تحصن و تظاهرات در کرانه باختری و نوار غزه به جنایات گروه های تروریستی داعش و جبهه النصره در اردوگاه فلسطینی نشین یرموک در حومه دمشق پایتخت سوریه و کشتار پناهجویان اعتراض کردند. داعشی ها فلسطینیان را سپر انسانی خود قرار داده‌اند و اجازه نمی‌دهند که مردم از این اردوگاه خارج شوند. داعش اینک با حمله به فلسطینیان که از مرد مظلوم و ستم دیده عرب هستند بیش از پیش نشان داده که چه ماهیتی دارد. جالب اینجاست که داعش ادعای حمایت از مردم سنی را داشته است و اینک با حمله به فلسطینی‌های آواره که پیش از این از رژیم صهیونیستی زخم خورده و آواره سوریه شده بودند حالا بایستی تیغ تیز داعش را نیز بر گردن خود احساس کنند. مساله دیگری که در این زمینه مورد توجه است اتحاد جبهه النصره و داعش در حمله به اردوگاه یرموک است. داعش که پس از شکست تکریت دچار خفت شد اینک سعی دارد شکست‌های خود را با حمله به آوارگان جبران کند،‌ موضوعی که بیش از پیش نشان دهنده تضعیف داعش است. حمله به اردوگاه فلسطینی و در بدو آن اعلام دشمنی با حماس نشان می‌دهد که چطور داعش در جهت منافع رژیم صهیونیستی حرکت می‌کند. از وقتی که پدیده تروریستی تکفیری داعش در منطقه خاورمیانه در بستر ناآرامی‌های سوریه رشد یافت این گروه تروریستی همواره بر ضد مسلمان عمل کرده است و جالب اینجاست که به عنوان حافظ منافع رژیم صهیونیستی عمل می‌کند. از اظهارات هیلاری کلینتون که در خاطرات خود درباره چگونگی بوجود آمدن داعش با مجوز آمریکا سخن گفته تا اظهارات نتانیاهو که داعش پدیده مبارک برای رژیم صهیونیستی توصیف کرده که مسلمانان را به جان هم انداخته است، به خوبی می‌توان به ماهیت تشکیل گروه های تروریستی در خاورمیانه پی برد. اینک داعش تیغ خود را برگردن فلسطینیان گذارده تا فلسطینی‌ها دشمن دیگری را که منافقانه عمل می‌کنند در مقابل خود بیابند. این رفتار داعش حتی می تواند رژیم صهیونیستی را نیز تحریک کند و این رژیم در پشت جنایات داعش جنایات خود را پنهان کنند. این کار داعش بیشتر به گندزدایی از جنایات صهیونیست‌ها می‌ماند. وگرنه حمله به مردم آواره که با دولت سوریه نیز چندان قرابت خاصی ندارند معنایی ندارد. به هر جهت داعش در این روند در جهت منافع صهیونیست‌ها حرکت کرده است و حمله به یرموک را باید پیوند تروریست‌های داعش و تروریست‌های صهیونیسم دانست که تحولات دیگری نیز در آینده در پی خواهد داشت.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها