اتهام‌زنی‎ناشیانه‎مقام‌آمریکایی‎به‎ایران/عکس

کد خبر: 403822

فرماندار سابق تگزاس در یک فیلم ویدئویی که در ابتدا نقشه‌ای از ایران به نمایش گذاشته شده است، با جدیت درباره تهدید گذشته و حال ایران هشدار داد.

اتهام‌زنی‎ناشیانه‎مقام‌آمریکایی‎به‎ایران/عکس
ابنا: «ریک پِری» فرماندار سابق تگزاس در حالی ایران تهدیدی برای منطقه توصیف کرد که در برنامه‌اش از نقشه سابق منطقه قبل از تجزیه اتحاد جماهیر شوروی استفاده کرد. روزنامه واشنگتن پست امروز ویدئویی منتشر کرده که در آن فرماندار سابق تگزاس از دولت اوباما به علت مذاکراتش با ایران انتقاد کرده است. البته هدف از انتشار این فیلم همچنین ارائه چهره‌ای از پِری به عنوان یک فرد مطلع در زمینه مسائل سیاست خارجی قبل از انتخابات ۲۰۱۶ است. اما در این فیلم یک اشکال وجود دارد و آن اینکه نقشه‌ای از ایران که او به مردم نشان می‌دهد برای زمان قبل از تجزیه اتحاد جماهیر شوروی است که جمهوری‌های این اتحاد جدا نشده بود. به عبارت دیگر، جهانی که پِری درباره آن هشدار می‌دهد، مربوط به ۲۰ سال قبل یعنی قبل از فروپاشی اتحاد شوروی بوده است. فرماندار سابق تگزاس در این فیلم ویدئویی که در ابتدا نقشه‌ای از ایران به نمایش گذاشته شده است، با جدیت درباره تهدید گذشته و حال ایران هشدار می‌دهد.
کشورهای آذربایجان، ارمنستان و ترکمنستان که در نقشه مربوط به ایران مشاهده می‌شوند، در سال ۱۹۹۰ و یک مستقل شدند و دیگر در زمره جمهوری‌های سوسیالیست شوروی قرار ندارند. اشکالات دیگری در این نقشه از جمله در مرز از بین رفته جنوب غربی اسرائیل حاکی از آن است که قدمت آن حتی ممکن است بیشتر بوده و به دوره‌ای باز گردد که اسرائیل هنوز بخش زیادی از شبه جزیره سینا را تحت اشغال داشت. پِری قطعا خودش این فیلم ویدئویی را نساخته بود اما اگر هدف وی این بود که خود را مطلع‌تر از مخالفانش در زمینه سیاست خارجی نشان دهد، ‌ مطالب استفاده شده در این فیلم حاکی از آن است که وی فکر می‌کند مرزهای جهان هنوز‌‌ همان مرزهای عصر جنگ سرد است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها