مقاله نیویورک‎تایمز درباره مهارت‎هسته‎ای‎ایران

کد خبر: 399150

نیویورک تایمز در یادداشتی با عنوان «محدود کردن ایران و پیروزی»، نوشت، ایران فناوری غنی سازی را می‌داند. هزاران سانتریفیوژ در حال چرخش است، بنابراین برچیدن آن به چه معناست؟ شما نمی‌توانید به دانش مردم بمب بیاندازید.

مقاله نیویورک‎تایمز درباره مهارت‎هسته‎ای‎ایران
شبکه خبر: نیویورک تایمز در مقاله ای تصریح کرد، با توجه به تکمیل چرخه سوخت در ایران و بومی بودن دانش هسته‌ای، نمی‌ توان بر برچیدن آن تاکید کرد. تحلیل نیویورک تایمز از برنامه هسته ای ایران نیویورک تایمز در این مقاله با عنوان «محدود کردن ایران و پیروزی»به نوشته «روژه کوهن» تحلیلگر آمریکایی، از درگیری دو اردوگاه درباره محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران و برچیدن آن خبر داده و آورده است، در آستانه پایان مهلت غرب و ایران برای رسیدن به توافق کامل درباره موضوع هسته ای ایران، بحث ها تحت سایه نزاع نادرستی قرار گرفته است.
این مقاله می افزاید، یک اردوگاه که خواهان محدودیت در برنامه غنی‌ سازی برای جلوگیری از تولید سلاح هسته ای است و اردوگاه دیگر که بر برچیدن(برنامه هسته‌ای) تاکید کرده و هر توافقی را بد می داند و خواهان برچیدن تک تک سانتریفیوژهای ایران است. مقامات دولت اوباما و به پیش برندگان مذاکرات به محدود کردن برنامه متعهد و درپی توافق سرسختانه شامل راستی آزمایی شدید درباره غنی سازی بسیار محدود منطبق با برنامه هسته‌ای صلح‌ آمیز و تضمین لازم دراین باره هستند. اعضای اردوگاه برچیدن برنامه هسته‌‎ای هم به سرکردگی بنیامین نتانیاهو و جمهوری خواهان دارای حمایت کنگره هستند. این مقاله با انتقاد از نزاع بین دو اردوگاه، آن را ناشی از درست نبودن دیدگاه اردوگاه برچیدن برنامه هسته ای ایران دانسته و می افزاید ایران در تکمیل چرخه سوخت به استادی رسیده و این موضوع اگرچه تاسف آمیز است؛ اما حقیقت دارد و این اتفاق، پیش از روی کار آمدن باراک اوباما افتاد. نیویورک تایمز خطاب به این دو اردوگاه تصریح می کند، ایران فناوری ابتدایی غنی سازی را می‌داند، هزاران سانتریفیوژ در حال چرخش دارد که البته بسیار کمتر از پیش از زمان اجرای توافق موقت امضا شده در اواخر نوامبر 2013 (توافق ژنو) است، بنابراین برچیدن دانش به چه معناست؟ شما نمی‌ توانید به دانش مردم بمب بیاندازید.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها