بحران خاموش عربستان و امارات برسرسوریه

کد خبر: 349624

مهمترین تحولات سوریه در روز گذشته اسامی حامیان مالی داعش از ۳۱ کشور جهان، اذعان مقام سابق ام‌آی6 به بازگشت 300 تروریست به انگلیس، جنگ ۷۰۰ گروه مسلح در سوریه و بحران خاموش عربستان و امارات بر سر پرونده سوریه است.

فارسکمهمترین تحولات میدانی و سیاسی سوریه در 24 ساعت گذشته را می توان در اسامی حامیان مالی داعش از 31 کشور جهان و اینکه اغلب حامیان سعودی هستند، مقام سابق ام‌آی6: احتمالا 300 تروریست از سوریه به انگلیس بازگشته‌اند، مرگ 100 عضو «جیش الاسلام» و تسلیم شدن 55 فرد مسلح در ریف دمشق، جنگ 700 گروه مسلح در سوریه علیه مردم و حکومت و بحران خاموش عربستان و امارات بر سر پرونده سوریه ملاحظه کرد .

تحولات میدانی

اسامی حامیان مالی داعش از 31 کشور جهان/اغلب حامیان سعودی هستند

گزارش‌ها و اسناد موجود حاکی از آن است که 131 شخصیت‌ سیاسی، دینی و آکادمیک از 31 کشور جهان مسئولان اصلی تامین مالی داعش در سراسر جهان هستند .

مقام سابق ام‌آی6: احتمالا 300 تروریست از سوریه به انگلیس بازگشته‌اند

ریچارد برت رئیس سابق سرویس اطلاعاتی انگلیس با بیان اینکه احتمال دارد حدود 300 نفر از افراط‌گرایان انگلیسی که به سوریه سفر کرده بودند، به کشور بازگشته باشند، از احتمال اقدامات تروریستی این افراد در خاک انگلیس ابراز نگرانی کرد .

ریف دمشق؛ مرگ 100 عضو «جیش الاسلام» و تسلیم شدن 55 فرد مسلح

100 فرد مسلح عضو گروهک «جیش الاسلام» در درگیری با ارتش سوریه کشته شدند و از طرف دیگر 55 فرد مسلح خود را تسلیم ارتش سوریه کردند .

جنگ 700 گروه مسلح در سوریه علیه مردم و حکومت

عضو کمیته تحقیق وابسته به سازمان ملل در گزارشی پیرامون نقض حقوق بشر در سوریه تاکید کرد نزدیک به 700 گروه مسلح و مزدور بیگانه در سوریه علیه حکومت این کشور می‌جنگند و مردم را می‌کشند .

ارتش سوریه کنترل دشت‌ها و تپه‌های شمال غربی رنکوس را در دست گرفت

نیروهای ارتش سوریه موفق شدند، کنترل دشت‌ها و تپه‌های شمال غربی « رنکوس»، در منطقه «القلمون» واقع در جنوب سوریه را در دست گرفتند .

تحولات سیاسی

معاون وزیر خارجه سوریه: مردم جنایات انگلیس، آمریکا و فرانسه را فراموش نمی‌کنند

معاون وزیر خارجه سوریه در مقاله‌ای با بیان اینکه مردم سوریه با شرکت خود در انتخابات پیامی روشن به دولت‌های غربی دادند، تاکید کرد که در محتوای این پیام تسلیم‌ناپذیری مردم در دفاع از کشور و استقلال آن است .

دمشق در نامه به سازمان ملل خواستار محکومیت جنایت «الحره» شد

وزارت امور خارجه سوریه دو نامه به سازمان ملل و شورای امنیت ارسال کرد و خواستار محکومیت جنایت تروریست‌ها در 20 ژوئن در استان «حماة» شد .

بحران خاموش عربستان و امارات بر سر پرونده سوریه

روزنامه سوری تشرین به نقل از منابع اماراتی از بحران خاموش میان عربستان و امارات بر سر پرونده سوریه خبر داد .

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها