سوریه صحنه نمایش قدرت حزب‌الله

کد خبر: 343769

مهمترین تحولات میدانی و سیاسی سوریه در 24 ساعت گذشته را می‌توان اولین تحریم انتخابات از سوی احزاب کرد، جنوب دمشق در آستانه امنیت کامل و توافقنامه بزرگ آشتی ملی در آستانه انعقاد و سوریه صحنه نمایش توان نظامی جدید حزب‌الله دانست.

فارس: مهمترین تحولات میدانی و سیاسی سوریه در 24 ساعت گذشته را می‌توان اولین تحریم انتخابات از سوی احزاب کرد، جنوب دمشق در آستانه امنیت کامل وتوافقنامه بزرگ آشتی ملی در آستانه انعقادو سوریه صحنه نمایش توان نظامی جدید حزب‌الله دانست .

تحولات میدانی

نگاهی به فعالیت جمعیت‌های بشردوستانه در بحران سوریه

یکی از بازتاب‌های بحران سوریه در عرصه اجتماعی افزایش و توسعه دامنه فعالیت‌های گروه‌ها و جمعیت‌های بشردوستانه در این کشور است .

تحریم انتخابات از سوی احزاب کُرد، بیانگر دیدگاه‌های کُردهای سوریه نیست

دبیرکل حزب ملی جوانان عدالت و توسعه سوریه تاکید کرد که تحریم انتخابات ریاست جمهوری از سوی احزاب کُرد سوریه، بیانگر دیدگاه‌های کُردهای این کشور در قبال این انتخابات نیست .

جنوب دمشق در آستانه امنیت کامل/ توافقنامه بزرگ آشتی ملی در آستانه انعقاد

منابع آگاه با بیان اینکه توافقنامه بزرگ آشتی ملی ریف دمشق در جنوب سوریه در آستانه انعقاد است، تاکید کردند در صورت امضای این توافقنامه شاهد برقراری امنیت کامل در جنوب دمشق خواهیم بود .

آیا سوریه به بازیگری اساسی در انتخابات ریاست جمهوری لبنان تبدیل می‌شود

محافل لبنانی تاکید می‌کنند، در صورتی‌که خلاء ریاستی در لبنان به درازا بکشد و انتخابات سوریه برگزار و تفوق میدانی آن ادامه یابد، باید در انتظار تبدیل سوریه به بازیگری اساسی در انتخابات ریاست جمهوری لبنان باشیم .

انفجار خودروی بمب گذاری شده در حمص

پایگاه خبری النشره از انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در خیابان «الستین» واقع در ناحیه «الزهراء» از توابع استان حمص سوریه خبر داد .

تحولات سیاسی

انتخابات سوریه با مشارکت بالای 60درصد برگزار خواهد شد

مدیرمسئول خبرگزاری سوریه (سانا) با اشاره به تأکید دولت دمشق برای برگزاری انتخابات در تمام مناطق سوریه اظهار داشت که انتظار می‌رود در این انتخابات مشارکتی بالای 60درصد ثبت شود .

کنفرانس تهران با موضوع سوریه اول ژوئن برگزار می‌شود

مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی از کنفرانس تهران با موضوع سوریه در اول ژوئن خبرداد و گفت: در این کنفرانس نزدیک به 30 کشور حضور خواهند داشت .

اگر محور ایران، سوریه، لبنان و فلسطین نشکند اسرائیل نابود می‌شود

کارشناس و فعال رسانه‌ای ترک در حاشیه هفتمین دوره اجلاس رادیو تلویزیون‌های اسلامی از قول رئیس یک موسسه اسرائیلی گفت که اگر محور ایران، سوریه، لبنان و فلسطین نشکند، اسرائیل از بین خواهد رفت .

ادعای تروریست های النصره درباره کمبود تسلیحات

گروهک تروریستی النصره اعلام کرد که برای ادامه جنگ در سوریه با کمبود سلاح مواجه شده، این در حالی است که کشورهای غربی - عربی طی 3 سال گذشته انواع جنگ افرارها را در اختیار این گروهک تروریستی قرار داده‌اند .

اگر محور ایران، سوریه، لبنان و فلسطین نشکند اسرائیل نابود می‌شود

کارشناس و فعال رسانه‌ای ترک در حاشیه هفتمین دوره اجلاس رادیو تلویزیون‌های اسلامی از قول رئیس یک موسسه اسرائیلی گفت که اگر محور ایران، سوریه، لبنان و فلسطین نشکند، اسرائیل از بین خواهد رفت .

واکنش عراق به خبر حضور خانواده‌های وزرای سوری در بغداد

مشاور رسانه‌ای نخست‌وزیر عراق به خبرهای منتشر شده مبنی بر حضور خانواده‌های افسران و مسئولان سوری در بغداد پاسخ داد .

مردم سوریه از طریق صندوق‌های رأی پاسخ تروریست‌ها را خواهند داد

علی محبوبی با اشاره به شتاب روند خروج تروریست‌ها از سوریه معتقد است : کشورهای عربی و غربی از بازگشت تروریست‌ها به کشورشان نگرانند و آن‌ها را تهدیدی برای خود می‌دانند .

سوریه صحنه نمایش توان نظامی جدید حزب‌الله

یک پایگاه خبری، تحلیلی طی گزارشی نوشت که در کنار قدرت ارتش سوریه، حزب‌الله لبنان توانست توان نظامی جدید خود را در سوریه به نمایش بگذارد .

دستگیری یکی از عوامل ترور شهید اسدی در یمن

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان از اعزام یک گروه از مجلس شورای اسلامی برای نظارت بر انتخابات سوریه خبر داد و گفت که یکی از عوامل ترور شهید اسدی دستگیر شده است .

انتقاد کمیته ضد مداخله در سوریه از تصمیم بلژیک درباره انتخابات سوریه

نماینده کمیته ضد مداخله در امور سوریه ممنوعیت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سفارت سوریه در بلژیک را در تضاد با آزادی بیان و حقوق اساسی سوری‌های مقیم بلژیک دانست .

امیرعبداللهیان: آمریکا هنوز در پرونده مصر «گیج» است/حتی یک جنگجوی ایرانی در سوریه نیست

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان گفت که آمریکایی‌ها هنوز در پرونده مصر «گیج» هستند و تصریح کرد که حتی یک جنگجوی ایرانی در سوریه حضور ندارد .

رئیس شورای سیاسی حزب‌الله: جشن بزرگ پیروزی مقاومت در سوریه بزودی برپا می شود

سید‌ابراهیم امین السید با بیان اینکه حزب‌الله لبنان و مقاومت فلسطین نمی‌تواند حماسه‌گر یک توطئه بزرگ علیه ملت سوریه باشد، گفت: حضور حزب‌الله لبنان و سوریه به دلیل دفاع از محور مقاومت است نه دفاع از یک شخص .

سوریه در آستانه انتخاب رئیس جمهور، تقابل دموکراسی با تروریسم

در فاصله 9 روز مانده به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوریه، مردم با شرکت در همایش‌های انتخاباتی بر حضور در انتخابات تاکید می‌کنند و در مقابل معارضان مسلح نیز حملات خود را به مردم تشدید کرده‌اند .

وزیر اطلاع‌رسانی سوریه: دمشق همواره در کنار ایران باقی خواهد ماند

وزیر اطلاع‌رسانی سوریه در آیین افتتاحیه هفتمین دوره اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی بر پایبندی سوریه بر مقاومت تاکید کرد و گفت : دمشق همواره در کنار ایران باقی خواهد ماند .

بلژیک هم برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در سفارت سوریه را ممنوع کرد

دولت بلژیک هم به تبعیت از متحدان اروپایی خود نظیر آلمان و فرانسه، برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سفارت سوریه در خاک این کشور را ممنوع اعلام کرد .

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها