كسي كه راي نیاورده نبايد همه چيز را زير سوال ببرد/ جامعه پرخاشگری و افراط را پس می‌زند

کد خبر: 286114

بايد به لوازم دموكراسي متعهد شويم.وقتي راي حرف اول و آخر را مي زند بايد همگي به آن احترام بگذاريم. حالا هم آقاي قاليباف راي لازم را آورده و همه بايد كمك كنيم كه ايشان بتواند پروژه هاي باقي مانده را به پايان برساند و براي آباداني تهران فعاليت كند. آقاي قاليباف 17 راي و آقاي هاشمي نيز 14 راي را كسب كرد. بنابراين همه چيز تمام شد و حالا وقت اين است كه براي مردم كار كنيم.

كسي كه راي نیاورده نبايد همه چيز را زير سوال ببرد/ جامعه پرخاشگری و افراط را پس می‌زند
سرويس سياسي «فردا»- دومين جلسه شوراي شهر چهارم تهران در شرايطي درگير انتخاب شهردار تهران بود كه يك هفته قبل اصلاح طلبان شورا گوي رقابت را از سايرين ربوده و با 16 راي توانسته بودند احمد مسجد جامعي را به عنوان رئيس شوراي شهر تهران منصوب كنند. اما بعد از پايان اين راي گيري هيچ يك از ساير افراد شورا به آراي موجود اعتراضي نكرد و حتي مهدي چمران،‌ رئيس دوره هاي پيشين شوراي شهر نيز به مسجد جامعي تبريك گفت تا انتخاب رئيس شورا در فضايي كاملا صميمي و دوستانه انجام شود. اما يك هفته بعد و روز يكشنبه هفته جاري شرايط به گونه ديگري رقم خورد و در راي گيري ابتدايي،‌ محمد باقر قاليباف و محسن هاشمي هر دو با هم مساوي شدند و بلافاصله دور دوم راي گيري در شوراي شهر آغاز شد. اين بار اما يكي از اعضاي ليست اصلاح طلبان راي خود را به نام محمد باقر قاليباف به صندوق انداخت و همين امر كافي بود تا طي روزهاي اخير به شدت مورد هجمه اصلاح طلبان داخل و خارج از شوراي شهر قرار گيرد. اين هجمه هاي ناعادلانه عليه زني كه راي خود را در حركتي فراجناحي به نام قاليباف داخل صندوق انداخته بود تا جايي پيش رفت كه در جلسه صبح سه شنبه اعضاي شوراي شهر،‌ هنگام سخنراني الهه راستگو،‌ برخي اعضاي اصلاح طلب شورا جلسه را ترك كرده و به نشانه اعتراض صحن شورا را ترك كردند.
در همين خصوص سيد رضا اكرمي در گفتگو با خبرنگار «فردا» به انتقاد از تهديدها و رفتارهاي غير حرفه اي برخی اصلاح طلبان پرداخت و گفت:‌ هر گونه پرخاش و پرخاشگري عليه يكديگر از سوي هر جناح و جرياني كه باشد تا جايي كه قانون و نظر رهبري در اين كشور حاكم است،‌ مردود بوده و از نظر هيچ كس مورد پسند نيست. رئيس شوراي فرهنگي نهاد رياست جمهوري با بيان اينكه 3 مسئله اصلي بعد از انتخابات بايد سرلوحه كار همه جناح ها و جريان ها قرار گيرد،‌ اظهار داشت:‌ اول اينكه شعار رئيس جمهور اعتدال است و فضاي جامعه نيز در حال حاضر هر گونه تندروي،‌افراط و تفريط را پس مي زند. پس بنابراين همه بايد از رفتار و اخلاق گرفته تا قلم و راي خود از هر گونه تندوري و افراط و تفريط دوري كنيم و با توجه به وضع موجود و درك وضعيت فعلي به سمت اعتدال حركت كنيم. مشاور وزير كشور در امور روحانيت در ادامه خاطر نشان كرد: دومين مسئله اين است كه در جريان انتخابات رياست جمهوري 8 نفر كانديدا وارد گود شدند و از بين آنها 2 نفر كنار كشيده و 6 نفر در فضايي كاملا صميمانه با يكديگر رقابت كردند و سرانجام نام يك نفر به عنوان منتخب مردم معرفي شد. همه ديديم كه كانديداهاي شكست خورده به يكديگر تبريك گفتند و همه چيز به بهترين شكل ممكن تمام شد. ماجراي شوراي شهر و انتخاب شهردار نيز بايد به همين ترتيب باشد. نبايد جابجايي افراد باعث بروز رفتارهاي نامناسب از سوي طرف مقابل شود. بالاخره حرف اول و آخر را راي مي زند و آقاي قاليباف 17 راي و آقاي هاشمي نيز 14 راي را كسب كرد. پس بنابراين همه چيز تمام شد و حالا وقت اين است كه براي مردم كار كنيم. وي همچنين افزود: نكته سوم اين است كه به خاطر ترك كردن كار و تلاش است كه افراد سراغ حرف زدن و ايجاد حاشيه مي روند. كار آسيب رسان نيست و سودآور هم هست اما اين حرف و حاشيه است كه به جامعه آسيب مي رساند. يك كارگر وقتي از محل كار خود خارج مي شود بجاي حرف زدن،‌ از محل كار تا منزل به استراحت مي پردازد و بعد از تجديد قوا،‌ آماده كار كردن براي روز بعد مي شود. پس اگر مشغول كار شويم ديگر توان و فرصتي براي حرف زدن و حاشيه درست كردن باقي نمي ماند. رئيس شوراي فرهنگي نهاد رياست جمهوري با بيان اينكه بايد به لوازم دموكراسي متعهد شويم،‌ اظهار داشت:‌ وقتي راي حرف اول و آخر را مي زند بايد همگي به آن احترام بگذاريم. حالا هم آقاي قاليباف راي لازم را آورده و همه بايد كمك كنيم كه ايشان بتواند پروژه هاي باقي مانده را به پايان برساند و براي آباداني تهران فعاليت كند. اكرمي در بخش پاياني اظهارات خود گفت:‌ جا براي كار كردن محسن هاشمي هم زياد است و حالا كه وي براي شهردار شدن راي لازم را نياورده مي تواند در جاي ديگري كار كند. نبايد كسي فكر كند كه وقتي راي نياورده بايد همه چيز را زير سوال ببرد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها