کسی که به عهد خود وفا نکند مسلمانی‌اش زیر سوال است

کد خبر: 267819

وقتی یک کاندیدا نسبت به یاران خود این عهدشکنی را روا می دارد آیا جامعه عهد و پیمان هایی که در برنامه های تبلیغاتی کاندیداهای ریاست جمهوری با مردم اعلام می کنند باور خواهد کرد و آیا این وعده ها را جامعه می پذیرد در حالیکه مشاهده می کنند خودشان عهد و پیمان را شکسته اند. طبیعتا این امر هم چهره آنها را مخدوش می کند و در آینده آنها را به عنوان یک عهدشکن در تاریخ به ثبت خواهد رساند.

کسی که به عهد خود وفا نکند مسلمانی‌اش زیر سوال است
سرویس سیاسی«فردا»: یک تحلیلگر مسائل سیاسی معتقد است: یکی از شاخص هایی که در آینده مردم نسیت به افراد قضاوت خواهند کرد و از اذهان پاک نخواهد شد اینکه افراد در شرایط ویژه، تا چه حد منافع خودشان را بر منافع ملی برتری نمی دهند.
عباس سلیمی نمین در گفتگو با «فردا» با اشاره به شرایط مطلوب اصولگرایان در نظرسنجی ها اظهار داشت: در شرایط کنونی هر چند اصولگرایان در نظرسنجی ها شرایط مطلوبی دارند اما که برخی از کاندیداهای اصولگرا در توجه به منافع ملی باید به دو عامل توجه کنند. عامل اول بحث تکثر است. تکثر آرا در میان کاندیداهای اصولگرایان موجب سختی انتخاب برای مردم خواهد شد. کاندیداها قطعا باید تلاش کنند تا از این سختی بکاهند و تنها ایثار و فداکاری آنها می تواند چنین امری را ممکن کند. وی افزود: مطلب دوم اینکه، هواداران اصولگرایان نگرانی هایی دارند و این نگرانی ها قطعا با تجمیع کاندیداها کاهش پیدا می کند. به ویژه وقتی رقبای آنها بحث اجماع و وحدت را درجامعه مطرح می کنند. انتظار جامعه از کاندیداهای اصولگرا، پیش قدمی در بحث وحدت و اجماع است و اگر اصولگرایان در این زمینه ها پیش قدم باشند یعنی اصولگرایی را در عمل خود به اثبات برسانند. سلیمی نمین گفت: یکی از لازمه های اصولگرایی این است که افراد شرایط جامعه را به خوبی درک کنند و پیروی از هوای نفس نداشته باشند همچنین منافع ملی را بر برخی جاذبه های دنیوی ترجیح دهند. البته این مسئله چندان نیازمند بیان نیست. برخی از کاندیداها قبلا در چارچوب ائتلاف به مردم اعلام کرده اند که پیمانی بین خودشان منعقد شده که با مشاهده برتری یکی از کاندیداها در نظرسنجی ها آن دو نفر دیگر به نفع کاندیدایی که درمیان مردم با اقبال بیشتری روبرو است کنار خواهند رفت. وی یادآور شد: تاکنون آقای حداد عادل به این عهد خود وفا کرده است ولی متاسفانه یکی از کاندیداهای دیگر که در کنفرانس های خبری رسما اعلام کرده بود او هم همین گونه عمل خواهد کرد تا این لحظه به عهد و پیمان خودش وفا نکرده است. این تحلیلگر مسائل سیاسی تاکید کرد: با این شرایط چه انتظاری از جامعه می توان داشت. وقتی یک کاندیدا نسبت به یاران خود این عهدشکنی را روا می دارد آیا جامعه عهد و پیمان هایی که در برنامه های تبلیغاتی کاندیداهای ریاست جمهوری با مردم اعلام می کنند باور خواهد کرد و آیا این وعده ها را جامعه می پذیرد در حالیکه مشاهده می کنند خودشان عهد و پیمان را شکسته اند. طبیعتا این امر هم چهره آنها را مخدوش می کند و در آینده آنها را به عنوان یک عهدشکن در تاریخ به ثبت خواهد رساند. سلیمی نمین در پایان افزود: انتظار حداقلی جامعه این است که نامزدهای ریاست جمهوری بر عهد و پیمان خودشان وفادارباشند. نه فقط اصولگرایان بلکه مسلمانان. یکی از شاخص های بارز مسلمانی وفای به عهد است. مسلمانی که اگر وفا به عهد نکند حتی مسلمانی اش هم زیر سوال خواهد رفت تا چه رسد به اینکه آیا آدمهایی هستند که بتوانند برای جامعه مفید واقع شوند یا خیر؟
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها