راکعی: اشک احمدی نژاد درآمده است!‬

کد خبر: 230270

فاطمه راکعی با اشاره به اینکه امیدوارم اصلاح طلبان در انتخابات آینده ریاست جمهعوری به ائتلاف نزدیک شوند، گفت: اصلاح طلبان در جو سیاسی فعلی باید به خواسته های آقای خاتمی که کف خواسته های اصلاح طلبان است احترام بگذارند و آن را جدی بگیرند چرا که چاره ای جز این ندارند.

مهر: نماینده مجلس ششم گفت: معتقدم امثال آقای خاتمی و برخی دیگر افرادی هستند که اگر زمینه برای حضورشان در انتخابات مهیا باشد و حداقل هایی که درخواست کرده اند مهیا شود حتما به خاطر آرمانهایشان در انتخابات حضور پیدا می کنند.

فاطمه راکعی با اشاره به اینکه امیدوارم اصلاح طلبان در انتخابات آینده ریاست جمهعوری به ائتلاف نزدیک شوند، گفت: اصلاح طلبان در جو سیاسی فعلی باید به خواسته های آقای خاتمی که کف خواسته های اصلاح طلبان است احترام بگذارند و آن را جدی بگیرند چرا که چاره ای جز این ندارند.

تحقق خواسته های خاتمی زمینه ساز حضور اصلاح طلبان در انتخابات

وی افزود: اگر خواسته های سید محمد خاتمی محقق شود تازه زمینه برای شرکت اصلاح طلبان در انتخابات آینده فراهم می شود و در آن موقع با خرد جمعی و مصلحت سنجی اصلاح طلبان باید یک نفر را انتخاب و از او حمایت کنند تا رای بیاورد.

نماینده مجلس ششم خاطرنشان کرد: اما اگر اصلاح طلبان بخواهند بازار و تنور انتخابات را برای افرادی که حاضر نیستند رقیب سیاسی شان را تحمل کنند، گرم کنند کار بزرگی نیست.

بهترین محور اصلاح طلبان برای ائتلاف خاتمی است

راکعی با بیان اینکه بهترین کانون و محور اصلاح طلبان برای ائتلاف در انتخابات ریاست جمهوری سید محمد خاتمی است، اظهار داشت: فکر می کنم آقای عارف و دیگران نامزدهای احتمالی هم این موضوع را بپذیرند چرا که آقای خاتمی در هشت سال ریاست جمهوری با صداقت امتحان خود را پس داده است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تصریح کرد: ممکن است بسیاری از رادیکالها و طیف های تندرو و حتی بنده انتظارات رادیکال تری از او داشتیم اما آقای خاتمی یک چارچوب فکری دارد که برای آن احترام قائل است و ضربه آن را از هر دو طرف خورده است.

وی با اشاره به اینکه اعتدال کامل در روش و گفتار سید محمد خاتمی هویداست، گفت: وی بارها تاکید کرده نمی توانم یک اصلاح طلب باشم و انقلابی عمل کنم.

شرایط مهیا شود خاتمی نامزد انتخابات می شود

نماینده مجلس ششم درباره این موضوع که خاتمی اخیرا اعلام کرده نامزد انتخابات ریاست جمهوری نمی شود ، گفت: بنده هیچگاه چنین چیزی از آقای خاتمی نشنیده ام.

راکعی در مواجهه با این پرسش که علی اکبر اولیا از افراد نزدیک به محمدرضا عارف اعلام کرده سید محمد خاتمی در نشستی عنوان کرده سند محضری می دهم که نامزد انتخابات نمی شوم، پاسخ داد: معتقدم امثال آقای خاتمی و برخی دیگر افرادی هستند که اگر زمینه برای حضورشان در انتخابات مهیا باشد و حداقل هایی که درخواست کرده اند فراهم شود حتما به خاطر آرمانهایشان در انتخابات حضور پیدا می کنند.

خواسته های اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات

این فعال سیاسی اصلاح طلب در خصوص خواسته های اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات آینده ریاست جمهوری گفت: قانونگرایی، احترام به حقوق مردم، اعتقاد به مشارکت حداکثری در سرنوشت سیاسی خودشان و آزادی زندانیان سیاسی که وضعیت آنها را هنوز نمی دانیم از جمله این خواسته ها است. متاسفانه در چند سال اخیر بعضی احزاب پر طرفدار تعطیل شدند که میلیون ها طرفدار آنها می خواهند بدانند دلیل تعطیلی آنها چه بود؟

وی در واکنش به اینکه بسیاری از اصلاح طلبان بر اساس حکم دادگاه محاکمه شده اند و روند قانونی درباره آنها طی شده است بنا بر این این درخواست غیر منطقی است، گفت: پس چرا قوه قضاییه اعلام نمی کند؟ بسیاری از افرادی که دستگیر شده اند به قدری مومن و دارای پیشینه ثابت شده هستند که این اتهامات به آنها نمی چسبد .

نهادهای نظارتی به وظایف خود عمل نمی کنند

نماینده مجلس ششم خاطرنشان کرد: وقتی اجازه بی قانونی داده شود و فرا قانونی عمل شود دامان همه را می گیرد لذا نباید کوچکترین بی قانونی مجوز بگیرد. متاسفانه امروز نهادهای نظارتی به وظایف خود عمل نمی کنند و این موجب انسداد سیاسی در کشور شده است که باید این رویه درست شود.

راکعی تصریح کرد: همه ما اعم از راست، چپ به خاطر آرمانهای مشترک انقلابی مان اگر صادق هستیم در آنچه امام و شهدا گفتند باید تلاش کنیم جامعه اسلامی شود. چرا در جامعه اسلامی باید دولت ، برخی مسئولین و آقازاده ها در اختلاس دست داشته باشند.

بزرگترین اشکال احمدی نژاد در سال 84

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه بزرگترین اشکال احمدی نژاد در سال 84 این بود به گونه ای صحبت می کرد که انگار همه باطل هستند و فقط خودش خوب است، گفت: این در حالی بود که امثال ناطق نوری و خاتمی در دوره امام خمینی(ره) و آقا مسئولیت داشتند.

وی گفت: جالب است امروز اشک آقای احمدی نژاد در آمده و می گوید چرا به من تهمت می زنید. در حالیکه وقتی چیزی حق دزد شد دیگر من و تو نمی شناسد.

راکعی در پایان خاطرنشان کرد: رادیکالیسم از طرف همه بد است. اگر من به عنوان یک اصلاح طلب رادیکال باشم به این معنی که یا من یا هیچ ،چون اصلاح طلبم به صورت مضاعف به نگاه سیاسی خودم خیانت کرده ام.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها