تلاش همسر امیر قطر برای خرید کاخ «بن علی»

کد خبر: 189737

رسانه های تونسی اعلام کردند که برخی پیشنهادات از سوی شاهزادگان آل سعود نیز برای خرید این کاخ اعلام شده است. بدین ترتیب رقابتی میان شاهزادگان سعودی با همسر امیر قطر بر سر خرید این کاخ به وجود آمده است.

تلاش همسر امیر قطر برای خرید کاخ «بن علی»
روزگارنو: چندی پیش «منصف المرزوقی» رییس دولت مؤقت تونس اعلام کرد که کاخ و دیگر املاک دیکتاتور سابق این کشور به صورت مزایده به فروش می رسد و درآمد حاصل از فروش آن به خزانه دولت خواهد رفت. رسانه های عرب زبان از تلاش شاهزاده «موزه»، همسر امیر قطر برای خرید کاخ «زین العابدین بن علی» دیکتاتور سابق تونس که در حال حاضر پناهنده کشور عربستان سعودی است، خبر دادند. در همین حال رسانه های تونسی اعلام کردند که برخی پیشنهادات از سوی شاهزادگان آل سعود نیز برای خرید این کاخ اعلام شده است. بدین ترتیب رقابتی میان شاهزادگان سعودی با همسر امیر قطر بر سر خرید این کاخ به وجود آمده است.
کاخ دیکتاتور سابق تونس در منطقه "سیدی بوسعید" در شرق تونس قرار دارد و مساحت آن 18 هکتار است. در ساخت این کاخ مقدار زیادی طلا و نقره بکار رفته است. این رسانه ها همچنین فاش کردند که "بانک زیتونه" که از ممتلکات خاندان "زین العابدین بن علی" بوده نیز در معرض فروش قرار گرفته و به احتمال قوی توسط یکی از شاهزادگان آل سعود خریداری خواهد شد زیرا قیمت مناسبی پیشنهاد داده است. گفتنی است چندی پیش «منصف المرزوقی» رییس دولت مؤقت تونس اعلام کرد که کاخ و دیگر املاک دیکتاتور سابق این کشور به صورت مزایده به فروش می رسد و درآمد حاصل از فروش آن به خزانه دولت خواهد رفت. لازم به یادآوری است، انتشار خبر خرید لباس چند صد هزار دلاری همسر امیر قطر که چند روز پیش در رسانه های عرب زبان منتشر شد، بازتاب گسترده ای در رسانه های مختلف بین المللی داشت.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها