افزایش 17 درصدی تأیید صلاحیت‌ شدگان

کد خبر: 185133

کدخدایی افزود: از 5382 نفر که ثبت‌نام کرده بودند 333 نفر از داوطلبی انصراف دادند و 172 نفر از کسانی که در هیئت‌های اجرایی رد صلاحیت یا عدم احراز شرایط شده بودند نیز به شورای نگهبان شکایت نکردند.

واحدمرکزی خبر: سخنگوی شورای نگهبان گفت: افزایش زیادی در تأیید صلاحیت‌ها نسبت به مجلس هشتم داشتیم که این افزایش نزدیک به 17 درصد است. آقای کدخدایی در نشست خبری امروز خود با اعلام اینکه 55 درصد از ثبت‌نام‌شدگان تأیید صلاحیت شده‌اند افزود: از مجموع 4877 داوطلب نمایندگی مجلس نهم 2700 نفر تأیید صلاحیت شده‌اند.
وی گفت: در بخش عدم تأیید صلاحیت 1200 نفر و در بخش عدم احراز کمتر از هزار نفر به هیئت‌های مرکزی شکایت کردند که با توجه به برگزاری جلسات عمومی شورا و بررسی دقیق شکایات این افراد، تعداد کسانی که تأیید صلاحیت نشده‌اند یا عدم احراز شرایط داشتند روز به روز کاهش پیدا می‌کند.
کدخدایی افزود: از 5382 نفر که ثبت‌نام کرده بودند 333 نفر از داوطلبی انصراف دادند و 172 نفر از کسانی که در هیئت‌های اجرایی رد صلاحیت یا عدم احراز شرایط شده بودند نیز به شورای نگهبان شکایت نکردند.
سخنگوی شورای نگهبان گفت: جلسات فوق العاده این شورا از هفته گذشته آغاز شده است و تا 21 بهمن نتیجه نهایی بررسی صلاحیت‌ها اعلام می شود.
وی افزود: اخبار خوبی برای داوطلبان نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی داریم که با توجه به دقت صورت گرفته در بررسی صلاحیت‌ها و همچنین بررسی شکایات، تعداد تأیید صلاحیت‌شدگان نسبت به مجلس گذشته افزایش درخور توجهی داشته است. کدخدایی گفت: با توجه به ادامه داشتن جلسات عمومی شورای نگهبان و بررسی دقیق شکایات، تعداد کسانی که عدم احراز شرایط علت تأیید نشدنشان است به یک سوم کاهش خواهد یافت. وی بیشترین علت عدم احراز شرایط را مشکلات مربوط به مدارک ارائه شده ازجانب داوطلبان دانست و افزود: از داوطلبان خواسته‌ایم که مدارکشان را ارائه کنند تا بررسی دقیق روی آنها صورت گیرد. کدخدایی درباره برگزاری انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در دو استان خراسان رضوی و کردستان گفت: بر اساس قانون، کارهای اولیه و ثبت‌نام‌ها انجام شده است و جمعه دو هفته گذشته داوطلبانی که نیاز به گذراندن آزمون داشتند در شهر قم امتحان دادند که تا دوشنبه این هفته نتیجه آنها اعلام خواهد شد. وی افزود: افرادی که نتوانند شرایط لازم را برای شرکت در این انتخابات به دست ‌آورند، پنج روز فرصت اعتراض دارند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها