اقتصاد چین در سال 2010 از امریکا پیش افتاده است!

کد خبر: 133236

در ارزیابی‌های که بر مبنای برابری قدرت خرید (PPP) انجام شده است، تلاش می‌شود تا از تفاوت هزینه کارگران در کشورهای فقیر و ثروتمند استفاده شود. در حالی که معمولا بانک جهانی به انتشار آماری در خصوص قدرت برابری خرید اقدام می‌کند،

اقتصاد چین در سال 2010 از امریکا پیش افتاده است!

بر اساس تحقیقات جدیدی که از تولید ناخالص داخلی توسط یک اقتصاد دان به نام- آرویند سابرامانیان- انجام شده است، اقتصاد چین در سال ۲۰۱۰ از امریکا پیش افتاده است. به گزارش سرویس بین الملل «فردا» به نقل از مجله امریکایی فارین پالیسی، این اقتصاد‌دان وابسته به موسسه اقتصاد بین الملل پیترسون معتقد است که چین در حال حاضر در عرصه اقتصادی امریکا را پشت سر گذاشته است. او در ارزیابی‌های که بر مبنای برابری قدرت خرید (PPP) انجام داده است، تلاش کرده است تا از تفاوت هزینه کارگران در کشورهای فقیر و ثروتمند استفاده کند. در حالی که معمولا بانک جهانی به انتشار آماری در خصوص قدرت برابری خرید اقدام می‌کند، اما سابرامانیان معتقد است که ارزیابی‌های آن‌ها غلط می‌باشد. او بر اساس تورم‌هایی که در سالهای ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰ انجام شده است این امر را اثبات می‌کند. او معتقد است: بر اساس نسخه آخر جداول موسسه پن، تولید ناخالص داخلی چین در سال ۲۰۰۵ در زمینه شاخص قدرت برابری خرید به ۲۷% افزایش می‌یابد و این مورد در هند نیز به ۱۳% می‌رسد که از این آمارهار برای به دست آوردن تولید ناخالص استفاده می شود.

وی در ادامه نتایج تحقیقات خود اعلام کرده است: مورد دوم، مربوط به توسعه این کشور‌ها در میان سالهای ۲۰۱۰-۲۰۰۵ باز می‌گردد. اگر ما مبنای محاسبات خود را بر روی آمارهای بانک جهانی قرار دهیم، افزایش هزینه‌های زندگی در چین بیشتر از امریکا بوده است. این مورد نیز از نظر من اشتباه می‌باشد. اگر این دو اصلاحات اعمال شوند، تولید ناخالص چین در سال ۲۰۱۰ از ۱. ۱۰ تریلیون دلار به ۸. ۱۴ تریلیون دلار افزایش خواهد یافت. از سوی دیگر این رقم بیشتر از تولید ناخاص امریکا می‌باشد که ۶. ۱۴تریلیون دلار اعلام شده است. اعمال این اصلاحات در مورد سرانه تولید ناخالص داخلی برای هر فرد ، این رقم را از ۷۵۱۸ دلار به ۱۱۰۴۷ دلار برای هر فرد افزایش خواهد داد. استاندارد زندگی در حال حاضر ۴.۳ برابر بیشتر از امریکا می‌باشد» سابرامانیان در جولای سال ۲۰۱۰ نیز این بحث را عنوان کرد که مهاجرت افراد متخصص از کشورهای هند و چین به امریکا کاهش یافته است و این نشان می‌دهد که با توجه به بالا بودن هزینه‌های زندگی در امریکا متخصصان ترجیح می‌دهند تا در کشورهای خود بمانند. این آمارهای جدیدی که او ارائه داده است، شاهدی بر تحقیقات گذشته او می‌باشد. در حال حاضر بر اساس آمارهای رسمی، اقتصاد چین هنوز دومین اقتصاد دنیا بعد از امریکا می‌باشد. اقتصاد چین در نیمه دوم سال ۲۰۱۰ توانست از ژاپن پیشی بگیرد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها