چرا اختلافات سیاسی را به جنگ اسلام و کفر تبدیل می‌کنید؟

کد خبر: 127853

همه صحبت‌هایی که در نقد این شخصیت انقلابی می‌شنوم ناحق است و متأسفم که برخی برای رسیدن به اهداف خود حقوق اسلامی، شرعی و ملی افراد را نادیده می‌گیرند.

چرا اختلافات سیاسی را به جنگ اسلام و کفر تبدیل می‌کنید؟

در پی اوج گیری تخریب‌ها علیه شهردار تهران بوسیله پخش گسترده شب‏نامه‌هایی حاوی حملات تند علیه شخص محمدباقر قالیباف و عملکرد شهرداری تهران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی به این اقدامات واکنش شدید نشان دادند. به گزارش سرویس سیاسی «فردا» علی رغم فاصله زیاد با انتخابات ریاست جمهوری آینده برخی گروه‌های سیاسی که از هم اکنون در فکر ادامه تسلط خود بر مراکز قدرت دولتی هستند، به فکر افتاده و با ادامه روند ادبیات تند خود در مواجهه با عوامل داخلی و بیرونی حوادث پس از انتخابات، همان الفاظ و القاب را برای نیروهای اصیل انقلاب و وفادار به رهبری به کار می‌برند. دامنه این اتفاقات تا حدی گسترده شده است که صدای نمایندگان مستقل و حتی چهره‌های نزدیک به دولت را نیز بلند کرده است.

نقد قالیباف ناحق است

حمیدرضا کاتوزیان نماینده مردم تهران در گفتگو با «فردا» تخریب سوابق درخشان و کارنامه موفقیت آمیز شهردار تهران را تلاش عده‌ای تفرقه‌افکن دانست و گفت: دکتر قالیباف مدیری ارزشمند است که می‌تواند در آینده کشور نقش موثری بازی کند. در این شرایط عده‌ای تلاش می‌کنند اختلافات را تبدیل به جنگ اسلام و کفر یا استکبار و جمهوری اسلامی کنند که این کار درستی نیست. نماینده مردم تهران با تقبیح اینگونه تهمت‌زنی‌ها خاطرنشان کرد: افرادی که داخل نظام هستند در تمام ادوار برای حفظ این مرز و بوم تلاش کرده و تمام زندگیشان را به ملت ایران هدیه کرده‌اند. محمد باقر قالیباف نیز از این دسته است که بعد از مسئولیت‌هایی که در زمان جنگ و پس از آن در نیروی انتظامی داشت، امروز در شهرداری تهران موفقیت‌های بسیار بزرگی را بدست آورده است. عضو کمیسیون انرژی تاکید کرد: همه صحبت‌هایی که در نقد این شخصیت انقلابی می‌شنوم ناحق است و متاسفم که برخی برای رسیدن به اهداف خود حقوق اسلامی، شرعی و ملی افراد را نادیده می‌گیرند. چه اینکه این افراد دقیقاً خلاف منویات رهبر حرکت می‌کنند و اختلافات سلیقه‌ای را تبدیل به جنگ‌های صلیبی بین مسئولین کشور که همه حامی انقلاب و خادم مردم هستند، می‌کنند. کاتوزیان ادامه داد: بیان این صحبت‌ها در این برهه از زمان که کشور در آستانه یک تحول بزرگ اقتصادی است، نارواست. از سویی این افراد باید بدانند که اگر قالیباف شهردار تهران نبود شاید امروز تهران جای مناسبی برای زندگی نبود. لذا من به عنوان نماینده تهران از او و همکارانش به خاطر کارهایی که انجام شده و می‌بینیم و کارهایی که انجام شده و آثار آن را در آینده خواهیم دید تشکر می‌کنم. وی در پایان اظهار داشت: علیرغم اینکه می‌دانم قالیباف کریمانه از کنار این تهمت‌ها می‌گذرد، اما معتقدم این اتفاقات و تخریب‌ها شایسته پیگیری قضایی است. چراکه هم دور از واقعیت و حقیقت بوده و هم بر خلاف نظرات رهبر و عقل سلیم چنین حملات ناجوانمردانه‌ای را انجام داده‌اند.

نقطه منفی در كارنامه شهردار تهران نیست

حجت الاسلام محمد تقی رهبر رئيس فراكسيون روحانيون مجلس با انتقاد از تخريب‌هايی كه عليه شهردار تهران از سوی برخی افراد تندرو صورت گرفته، به «فردا» گفت: ما هيچگونه نظر منفی نسبت به شهردار تهران نداريم و اين نظر خيلی از مسئولان و مردم است چراكه او كم حرف می‌زند و زياد كار می‌كند. وی ادامه خاطرنشان كرد: خدمات دكتر قاليباف در عرصه اداره امور كلانشهر تهران قابل ستايش است و او موفق بود كه در دوره كاری خود وظايف محوله شهرداری تهران را به نحو احسن و قابل تحسين به انجام رساند. اين نماينده مجلس با اشاره به بيان اين اظهارات نادرست در هفته بسيج از برخی بسيجيان اذعان داشت: اين رفتارها تندروی محض است و مورد قبول ما نخواهد بود. تا كی می‌خواهيم افرادی كه كار می‌كنند را با اين تهمت‌ها و شايعه‌ها از ميدان به در كنيم؟ رهبر همچنين تاكيد كرد: اين گونه موضع گيری‌ها مورد قبول ما نيست و مخالف بزرگنمايی و تهمت زدن به افراد كارآمد در سطح مديريتی هستيم، چرا بايد مسئولانی كه خوب كار می‌كنند را با ايرادات بی‌منطق و برچسب زدن خراب كنيم؟ وی پرداختن به اين تخريب‌ها و سياه نمايی‌ها را نادرست خواند و گفت: اظهارات و تخريب‌هايی كه از سوی برخی شده هيچ اهميتی نداشته و ما نيز توجهی به آنها نمی‌كنيم. مسئله مهم اينست كه دكتر قاليباف مورد قبول ما و غالب جامعه است. تندروی‌های نادرست اهميتی ندارند. عضو كميسيون قضايی با متهم كردن تخريب عليه مديران انقلابی گفت: من اگر از يك نفر ناراضی باشم به صراحت اعلام می‌كنم. اما هميشه گفته‌ام كه دكتر قاليباف خوب كار می‌كند و نقطه منفی در كارنامه او وجود ندارد. لذا بنای ما نيز براين نيست كه افراد را با برچسب زدن كنار بگذاريم.

توهین به قالیباف خلاف رهنمودهای رهبری است

محمد کرمی راد عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با «فردا» تکرار توهین‌های برخی به شهردار تهران را مخالف تاکیدات مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: رهبر کشورمان چندی پیش نیز مجددا تاکید بر اجتناب از تهمت زدن به مسئولان کشور داشتند و این رفتار را مورد انتقاد قرار دادند. وی افزود: مطالبی که در خصوص شخصیت حقیقی و حقوقی دکتر قالیباف از سوی برخی عنوان شده، بیهوده و بی‌اساس است و طبق تاکید مقام معظم رهبری باید از این گونه رفتار پرهیز کرد. ضمن اینکه قالیباف فرمانده جنگ، مجاهد خستگی ناپذیر و خانواده شهید است. این نماینده مجلس گفت: درست نیست به خاطر رقابت انتخاباتی بخواهیم قالیباف را تضعیف کنیم. آنچه ملاک است بحث ولایت بوده و همانگونه که ولی امر مسلمین تاکید داشتند باید به مدیران خود ارزش نهیم. نماینده مردم کرمانشاه اذعان داشت: مگر این دولت‌ها و مدیران از کجا برخواسته‌اند؟ این حرف خیلی ناصواب است که مسئله را به گونه‌ای مطرح کنیم که شائبه ایجاد شود. درست نیست که سیاه نمایی کرده و لقب‌های ناشایست به افراد خدمتگذار بدهیم. لذا معتقدم باید موضوع حتماً بررسی شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها