خواص شگفت انگیز لیمو ترش برای بدن

کد خبر: 826788

منبع بسیار خوبی از ویتامین C. است. همچنین دارای فیبر و مواد معدنی مثل کلسیم، آهن، پتاسیم، مس، منیزیم و فسفر است. بهترین چیز در مورد لیمو اینه که کمترین مقدار کالری، کربوهیدرات و چربی رو داره. علاوه بر این، پوست و پالم لیمو نیز از مواد شیمیایی مختلف مانند پلی فنل‌ها و ترپن‌ها (دسته‌ای از مواد آلی) غنی هستند.

خواص شگفت انگیز لیمو ترش برای بدن
سرویس سبک زندگی فردا: لیمو ترش یکی از انواع مرکباته که به شکل بیضی بوده و در رنگ‌های زرد و سبز موجوده. لیمو دارای خواص دارویی فراوانیه و در درمان بیماری‌های مختلف استفاده میشه، همچنین در آشپزی هم کاربرد زیادی داره. بسیاری از ما‌ها بدلیل طعم خاصی که این میوه داره از اون غافل میشیم. با خوندن مطلب زیر میتونین با خواص شگفت انگیز لیمو ترش آشنا بشید و از این میوه‌ی سراسر خاصیت بیشتر استفاده کنید. ترکیبات عالی موجود در لیمو ترش منبع بسیار خوبی از ویتامین C. است. همچنین دارای فیبر و مواد معدنی مثل کلسیم، آهن، پتاسیم، مس، منیزیم و فسفر است. بهترین چیز در مورد لیمو اینه که کمترین مقدار کالری، کربوهیدرات و چربی رو داره. علاوه بر این، پوست و پالم لیمو نیز از مواد شیمیایی مختلف مانند پلی فنل‌ها و ترپن‌ها (دسته‌ای از مواد آلی) غنی هستند. لیمو ترش بیماری اسکوروی (Scurvy) را درمان میکند اسکوروی یک بیماریه که بر اثر کمبود ویتامین C. ظاهر میشه. این بیماری بصورت زخم‌های کوچکی در لب‌ها و داخل دهان نمایان میشن، که باعث تورم و خونریزی لثه میشه. با خوردن لیموترش میتونین این بیماری را درمان کنید. در زمان‌های گذشته سربازان خیلی زیاد به این بیماری دچار میشدند که به آن‌ها برای اینکه از این بیماری در امان باشند لیمو ترش میدادند تا مصرف کنند. لیمو به راحتی میتونه ویتامین c. مورد نیازتونو تامین کنه و شما را از این بیماری دور نگه داره. با خوردن لیمو از پوست خود محافظت کنید میتونین از آب لیمو به صورت خوراکی و در رژیم غذاییتون استفاده کنید. لیمو ترش پوست را جوان و از بروز عفونت در بدن جلوگیری میکنه. همچنین بدلیل وجود زیاد ویتامین C. و فلاونوئید‌ها (مواد شیمیایی گیاهی) باعث کاهش بوی بد بدن میشه. لیمو دارای خاصیت آنتی اکسیدانی بالا و همچنین ضدعفونی کننده‌ای قویست. وقتی که مقداری از آن را بر روی پوست استفاده میکنید سلول‌های مرده را پاکسازی و بثورات و جوش‌ها را درمان میکند. عامل موثر در کاهش وزن لیموترش یک چربی سوز موثر و طبیعیه. یک لیوان آب گرم همراه با آب لیمو میتونه به کاهش وزن بدن کمک کنه. این میوه یک نوشیدنی شاداب کننده فوق العادست. اسید سیتریک موجود در آن برای سوزاندن چربی‌های بدن بسیار عالی عمل میکنه. میتونین روزانه دو عدد لیمو را آب گرفته و با مقداری آب بنوشید و در مدت کوتاهی تاثیر شگفت انگیز آن را روی بدنتون ببینین. از بیماری‌های قلبی جلوگیری میکند لیمو ترش دارای فیبر محلول بوده که میتونه به افراد دیابتی کمک کنه تا سطح قند خونشون رو کنترل کنند و فشار خونشون رو کاهش بدن، همچنین کلسترول LDL (کلسترول بد) را به طرز عجیبی پایین میاره. علاوه بر موارد ذکر شده این میوه میتونه باعث کاهش التهاب رگ‌های خونی بشه که در نهایت از بدن در برابر بیماری‌های قلبی و حملات قلبی و سکته مغزی جلوگیری میکنه. مبارزی قوی در برابر عفونت بدن ۰.۰۳ گرم آب لیمو ۱۴ درصد نیاز روزانه بدنمون به ویتامین c. رو تامین میکنه. به دلیل وجود آنتی اکسیدان موجود در ویتامین c. مقاومت بدن در برابر عوامل عفونی افزایش یافته و رادیکال آزاد موجود در بدن رو از بین میبره. در نهایت مصرف لیمو ترش باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و از بدن در برابر بیماری‌های مختلف محافظت میکنه. درمان اختلالات ادراری
پتاسیم بالای لیمو ترش برای حذف مواد سمی و رسوبات ذخیره شده در کلیه‌ها و مثانه بسیار موثره. خواص ضد عفونی کننده این میوه باعث درمان عفونت‌های سیستم ادراری میشه. علاوه بر آن از بروز مشکلات پروستات (که در مردان بالای ۴۰ سال شایع است) جلوگیری کرده و انسداد مجاری ادراری که ناشی از کلسیم است را بر طرف میکنه. آیا کودکان میتوانند لیموترش بخورند؟
بسیاری از والدین در دادن لیمو به کودکانشون شک و ترس دارن. کودکان ممکنه به مرکبات علی الخصوص لیمو آلرژی داشته باشن. سعی کنید از دادن لیمو به کودکان زیر یک سال خودداری کنید. بعد از یک سال میتونین لیمو را با مقداری شکر مخلوط کنید تا طعم ترش آن برطرف شود و سپس به کودکتون بدین. از دادن تکه‌های لیمو به طور مستقیم به فرزندتون خودداری کنید، چون لیمو دارای اسکوربیک اسیده که به شدت به مینای دندان‌های آن‌ها آسیب میزنه. درخشندگی پوست با ماسک لیمو و عسل
برای درست کردن این نوع ماسک به نصف یک لیمو، دو قاشق چای خوری عسل نیاز دارین. عسل را در ظرفی بریزین و آب لیمو گرفته شده را به آن اضافه کنید. خوب هم بزنین تا عسل و لیمو با هم مخلوط بشه. این محلول آماده را به مدت ۲۰ دقیقه روی صورت خود بمالید. سپس صورتتان را با آب سرد بشورین تا منافذ بسته پوست باز بشه و بعد از شستن حتما آن را خشک کنید. بعد از استفاده از ماسک از مرطوب کننده بر روی پوستتون استفاده کنین. میتونین این ماسک را هر روز صبح یا شب استفاده کنید تا پوستی زیبا و درخشان داشته باشید.
منبع: 2نفره
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها