۹ راز موفقیت در کسب و کار

کد خبر: 810469

در کسب‌وکارتان احساسی عمل نکنید. چنانچه طبق روال گذشته، هر بار که با تصمیمات طاقت‌فرسا مواجه می‌شوید، طوری عمل کنید که دیگران در نتیجه‌ی تصمیمات‌تان به گرفتاری و زحمت بیفتند، مسیر پیشرفت برای‌تان ناهموار خواهد شد.

۹ راز موفقیت در کسب و کار

سرویس سبک زندگی فردا: یكی از مهمترین و زیباترین موفقیت‌ها، موفقیت شغلی است. كه آرزو و خواسته افراد زیادی از افراد جامعه ما نیز هست و برای دستیابی به این موفقیت، بزرگترین كار و اولین قدم انتخاب درست است. در ادامه این مطلب را به نقل از مشروح بخوانید.

۹ راز موفقیت در کسب و کار

اشتیاق، انگیزه ما برای طی مسیر

نخستین عامل موفقیت، اشتیاق است. «فریمن توماس»، طراح اتومبیل شرکت دایملر کرایسلر، اشتیاق را عامل انگیزه بخش و هدایتگر خود برای رسیدن به موفقیت می‌داند؛ پس افراد موفق کاری را انجام می‌دهند که به آن عشق می‌ورزند و تنها کسب درآمد به آنها انگیزه بیشتر نمی‌دهد. نکته جالب اینجاست که اگر کاری را با علاقه انجام دهید، پول و درآمد هم خود به خود به دست می‌آید.

تمرین مداوم و دیگر هیچ

«الکس گاردا»، مدیرعامل یکی از شرکت‌های موفق تولید کننده بازی‌های رایانه‌ای، تمرین و ارتقای مهارت ار راز موفقیت می‌داند. به نظر او موفق شدن عجیب و وابسته به یک فرمول جادویی نیست و تنها نیازمند تمرین و تمرین و تمرین است.

کار برایتان مثل تفریح باشد

«روپرت مورداک»، مدیرعامل سرشناس چندین شرکت بزرگ و موفق و یکی از غول‌های رسانه‌ای جهان، کار و تلاش را عامل ضروری موفقیت می‌داند. به گفته او، هیچ چیز آسان به دست نمی آید و کار و تلاش هم به نوبه خود مفرح و سرگرم کننده است. همچنین ریچارد برانسون معتقد است باید از آنچه که در کار و تجارت به آن می‌پردازید لذت ببرید چون شروع یک کسب و کار یعنی آغاز راه پر فراز و نشیب و پشتکار فراوان بنابراین اگر قرار است که مشکلات فراوانی را در کسب و کار حل کنیم و کسب تجربه کنیم باید از آنها لذت ببریم.

درست شنیدید روپرت مورداک معروف، کار و تلاش را سرگرم کننده می‌داند؛ پس افراد موفق کار کردن را نوعی تفریح می‌دانند و سخت برای آن تلاش می‌کنند. در حقیقت این افراد معتاد شغل نیستند و واقعا از کار و تلاش خود لذت می‌برند.

ایده‌های ناب و خلاق

برخورداری از ایده‌های ناب و خلاقیت یکی دیگر از عناصر لازم برای دستیابی به موفقیت است. بیل گیتس، مدیرعامل مایکروسافت، می‌گوید: «من یک ایده ناب و فوق العاده داشتم و می‌خواستم نخستین شرکت تولیدکننده نرم افزارهای ویژه رایانه های شخصی و خانگی را راه اندازی کنم. در ابتدای دهه ۸۰ به همراه استیو بالمر به جاهای مختلف سفر می‌کردم تا سمینارهایی در مورد این موضوع که چگونه رابط های گرافیکی، سیستم عامل های آینده خواهند بود را برگزار نماییم. ولی کسی ما را باور نمی کرد. زمانی که شرکت اپل در سال ۱۹۸۴ مکینتاش را راه اندازی نمود، دیدگاه ها سریع تغییر کردند. مکینتاش نخستین کامپیوتر موفق تجاری بود که رابط کاربر گرافیکی GUI داشت. مایکروسافت نیز در سال ۱۹۸۵ درست یک سال بعد از موفقیت مکینتاش، موفق شد ویندوز ۱.۰ را منتشر نماید. پس نتیجه می‌گیریم اگر ایده‌ای تحول آفرین در ذهن دارید، نگران این نباشید که دیگران متوجه آن می‌شوند یا خیر، با شجاعت آن را منتشر کنید.

داشته‌های‌تان را هم‌سو کنید

برای موفقیت در کسب و کار و زندگی از تلاش‌های بازاریابی برخط‌تان فهرست تهیه کنید: وب‌گاه‌تان، صفحات فیس‌بوک، حضور در توییتر، گروه‌های لینکدین، اینستاگرام، یوتیوب، وبلاگ، اسلایدشر، خبرنامه‌ی ایمیلی و غیره. حالا به فهرست‌تان نگاه کنید: آیا همه‌ی داشته‌های‌تان از منظر برندسازی و لحن صدا هم‌سو هستند؟ (به عبارت دیگر، اگر در ابزارهای بازار تان لوگوی شرکت‌تان را قرار ندهید، آیا مردم می‌فهمند مال شما است؟)

هنگام خشم و عصبانیت، تصمیم نگیرید

آدم های باهوش و محـتـاط نیک می دانند كه برای درست اندیشیدن به آرامش ذهن نیاز دارند. هنگامی كه عصبانی هستید، از روی خشم و غضب ، و نـه از روی مـنطق صحبت خواهید كـرد. احـسـاسـات و هیـجـانات خـود را كنترل كنید. این یكی از مهمترین قوانین است. زمانی كه عصبانی هستید تهدیدهایی می كنید كه قادر به عملی كردن آنها نیستید یا تصمیماتی اتخـاذ می كنید كه در آیـنده پشیمانی به بار خواهند آورد.

راز موفقیت در کسب‌ و‌ کار از نظر ایلان ماسک

۱. در کسب‌وکارتان احساسی عمل نکنید. چنانچه طبق روال گذشته، هر بار که با تصمیمات طاقت‌فرسا مواجه می‌شوید، طوری عمل کنید که دیگران در نتیجه‌ی تصمیمات‌تان به گرفتاری و زحمت بیفتند، مسیر پیشرفت برای‌تان ناهموار خواهد شد. به عنوان شخصی که در رأس کار است، انتظار می‌رود در قبال مسائلی که به رشد و پیشرفت شرکت‌تان مربوط می‌شود، مسئولیت‌پذیر باشید. به موجب این مسئولیت‌پذیری، گاهی ناگزیر می‌شوید تصمیمی بگیرید که برای‌تان خیلی دشوار است. احساساتی شدن در چنین موقعیت‌هایی فقط به وخیم‌تر شدن اوضاع می‌انجامد. پس به عقل‌تان رجوع کنید و تمرکزتان را از دست ندهید.

۲. پذیرای شکست باشید. یادتان باشد تا طعم شکست را نچشید، هرگز نمی‌توانید به اهداف‌تان برسید. ایلان ماسک هر بار که دست به اقدامات پرریسک زده است، از احتمال بالای شکست در اقداماتش آگاه بوده است. به عبارت دیگر، احتمال بالای شکست هرگز باعث نشد که از حرکت به سوی موفقیت بترسد. به اعتقاد وی، وقتی تصمیم بگیرید تمام دنیا را شگفت‌زده کنید، کاملا طبیعی است که گاهی اوضاع به هم بریزد. پس بدانید که شکست، وسیله‌ی دستیابی به اهداف و آرزوهای زندگی‌ است.

۳. از سخت‌کوشی هیچ گریزی نیست. کسی که حاضر نیست خودش را به زحمت بیندازد، چطور می‌تواند انتظار داشته باشد در زندگی به اهداف بزرگ و آنچنانی برسد؟ چنانچه اهل کار و تلاش نباشید، از عهده‌ی خودتان هم نمی‌توانید بربیایید، چه برسد به اینکه بخواهید یک شرکت را بگردانید. سختکوشی نه فقط در مدیریت کسب‌و‌کار به درد می‌خورد، بلکه از جمله اساسی‌ترین ملزومات دستیابی به اهداف دور و دراز است. اینکه فقط دست روی دست بگذارید و آرزو کنید اتفاق دلخواه‌تان بیفتد، یعنی توهم و خیال‌بافی. در زندگی واقعی لازم است خودتان دست به کار شوید و یک بار برای همیشه با موانعی که دیگران نتوانستند کنار بزنند، دست‌وپنجه نرم کنید.

۴. به محدودیت‌های‌ خود اذعان داشته باشید. ماسک علاوه بر اینکه به طرزی عالی توانست قابلیت‌هایش را به درستی بشناسد و پیگیری کند، به درستی درک کرد که نمی‌تواند همه‌ی وقت و انرژی خود را به اِسپِیس‌ایکس و تِسلا اختصاص دهد. شما هم لازم است از محدوده‌ی آسایش بیرون بزنید و خودتان را از تمامی عواملی که مانع‌تان می‌شوند، رها کنید. در عین حال، به محدودیت‌ها و نقاط ضعف‌ خود اذعان داشته باشید. فکر نکنید که با این کار، قابلیت‌های‌تان بی‌اهمیت شمرده خواهند شد، بلکه با این کار به خودتان فرصت می‌دهید که نقاط ضعف‌تان را برطرف کنید. مطمئن باشید در صورتی که به محدودیت‌های‌ خود اذعان داشته باشید، به هدف‌تان نزدیک‌تر خواهید شد.

اگر پولی را خرج می کنید و بعد هزینه آن پول، سود بیشـتـری را عایدتان خواهد كرد، پس نگران پول خرج كردن نباشید. اگر ایده ای برای تجارت و كسب و كار دارید ، از بـانك وام بگیرید. بـه كارمندان خود حقوق و دستمزد شایان توجه بدهید، بـرای مـشـاوره با متخصصین و جویا شدن از رهنمودهایشان پول پرداخت كنید. به این ترتیب اگر شـما كـاسـب یـا تـاجـر بـاهـوشـی بـاشـیـد همیشه در اوج خواهید بود.

هرگز خیانت و خائن را به آسانی نبخشید

برخی عادت دارند از گناه و تقصیر گناهكار به راحتی بگذرند و او را مورد بخشش قـرار دهنـد، كه این عمل باعث ترغیب فرد خاطی به تكرار عمل خویش خواهد شد.

و در آخر، سمج باشید

شما باید در برابر شکست سمج باشید، روحیه خود را نبازید، در برابر ناملایمات مقاومت کنید و در نهایت مقابل انتقادها، طرد شدن ها، فشارها و آزار دیگران جا نزنید.

باور کنید با توجه به این نکات می توانید به آسانی به فردی موفق تبدیل شوید. به من اعتماد داشته باشید و این توصیه ها را سرلوحه کار خود قرار دهید. مطمئنم هرگز پشیمان نخواهید شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها