تافی بادامی دسری خوشمزه با ۳ نوع شکلات متفاوت

کد خبر: 768918

در یک قابلمه، کره، شکر و آب را با یکدیگر مخلوط کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا بجوشند. مدام هم بزنید تا شکر کاملا حل شود. سپس مخلوط شکلات را اضافه کنید و از روی حرارت بردارید.

تافی بادامی دسری خوشمزه با ۳ نوع شکلات متفاوت

سرویس سبک زندگی فردا: این تافی‌ها با سه نوع شکلات ۵۰ درصد، سفید و شیری تهیه می‌شوند و برای بعد از غذا به همراه یک فنجان چای تازه‌دم بسیار دلچسب هستند.دستور این تافی خوشمزه را به نقل از فوت و فن بخوانید.

تافی بادامی دسری خوشمزه با ۳ نوع شکلات متفاوت

تعداد: ۳۶ عدد زمان تهیه: ۱۵ دقیقه زمان پخت: ۱۵ دقیقه زمان خنک شدن: یک ساعت

مواد لازم

یک پیمانه بادام بوداده و خرد شده ¾ پیمانه تکه‌های شکلات نیمه‌تلخ ¾ پیمانه تکه‌های شکلات شیری ۱/۳ پیمانه تکه‌های شکلات سفید دو قاشق غذاخوری شیرخشک یک پیمانه کره یک پیمانه شکر ۳ قاشق غذاخوری آب

طرز تهیه

۱- سینی فر را با یک لایه فویل بپوشانید و کنار بگذارید. در یک کاسه بزرگ، بادام، تکه‌های شکلات شیری و نیمه‌تلخ و شکلات سفید را با یکدیگر مخلوط کنید. نیمی از مخلوط آن‌ها را کف سینی فر بریزید و روی آن‌ها شیرخشک بپاشید.

۲- در یک قابلمه، کره، شکر و آب را با یکدیگر مخلوط کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا بجوشند. مدام هم بزنید تا شکر کاملا حل شود. سپس مخلوط شکلات را اضافه کنید و از روی حرارت بردارید.

۳- آن را فورا روی مخلوط شکلات‌های داخل سینی بریزید و به مدت یک ساعت کنار بگذارید تا سفت شوند و اصطلاحا خودشان را بگیرند.

ارزش غذایی

کالری: ۱۳۷ چربی: ۱۰ گرم کلسترول: ۱۶ میلی‌گرم کربوهیدرات: ۱۲ گرم فیبر: ۱ گرم قند: ۲ گرم پروتئین: ۶ گرم سدیم: ۶۵ میلی‌گرم پتاسیم: ۵۷ میلی‌گرم کلسیم: ۲۰ میلی‌گرم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها