دسر کیسل انار مخصوص شب یلدا

کد خبر: 761415

آب انار را به همراه شکر روی حرارت قرار دهید. نشاسته را در کمی آب انار حل کرده از صافی عبور دهید و به مخلوط روی حرارت اضافه نمایید و مرتب هم بزنید تا غلیظ شود.

دسر کیسل انار مخصوص شب یلدا

سرویس سبک زندگی فردا: به نقل از سوران دستور تهیه این دسر را بخوانید.

مواد اولیه:

شیر سرد یک لیتر آرد گندم هشت قاشق سوپخوری شکر ۲۰۰ گرم کره ۵۰ گرم

دسر کیسل انار مخصوص شب یلدا

مواد لازم جهت کیسل انار:

آب انار تازه ۷۵۰ میلی‌لیتر نشاسته گل شش قاشق سوپخوری پودر ژلاتین یک و نیم قاشق سوپخوری شکر ۲۰۰ گرم بیسکویت ساده شکلاتی به میزان لازم آب سرد ۱/۳ پیمانه

طرز تهیه:

ابتدا لایه شیری را به ترتیب زیر آماده کنید. کره را روی حرارت آب نموده سپس آرد را کمی در آن تفت دهید. شیر و شکر را اضافه و با همزن مفتولی سریع هم بزنید تا گلوله‌های آرد در شیر حل شوند و به هم‌زدن ادامه دهید تا روی حرارت کرم شیر غلیظ شود. کرم را داخل ظرف سرو ریخته تا کاملا سرد شود. بیسکویت‌ها را با کمی شیر مرطوب کنید و روی لایه شیری در دو ردیف بچینید.

آب انار را به همراه شکر روی حرارت قرار دهید. نشاسته را در کمی آب انار حل کرده از صافی عبور دهید و به مخلوط روی حرارت اضافه نمایید و مرتب هم بزنید تا غلیظ شود. پودر ژلاتین را روی آب سرد پاشیده و با حرارت بخار آب حل کنید. ژلاتین را به کیسل اضافه و خوب مخلوط کرده و صبر کنید تا خنک شود. پس از این‌که خنک شد آن را روی بیسکویت‌ها بریزید و ظرف را در یخچال به مدت دو الی سه ساعت قرار دهید تا ببندد. پس از بستن دسر آن را برش زده و سرو کنید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها