ورزش کردن چگونه حافظه را تقویت می‌کند؟

کد خبر: 752960

طبق این تحقیقات تمرین‌های روزانه ۲۰ دقیقه‌ای برای مدت ۶ هفته به طور چشمگیری عملکرد به اصطلاح «حافظه رابط» یا «حافظه تداخلی» را بهبود می‌بخشد.

ورزش کردن چگونه حافظه را تقویت می‌کند؟

سرویس سبک زندگی فردا: طبق یک مطالعه جدید منتشر شده در مجله علوم اعصاب شناختی، ورزش سنگین برای یک دوره کوتاه مدت می‌تواند باعث تقویت حافظه شود. طبق این تحقیقات تمرین‌های روزانه ۲۰ دقیقه‌ای برای مدت ۶ هفته به طور چشمگیری عملکرد به اصطلاح «حافظه رابط» یا «حافظه تداخلی» را بهبود می‌بخشد. در ادامه این مطلب را به نقل از سایت فوت و فن می‌خوانیم.

ورزش کردن چگونه حافظه را تقویت می‌کند؟

تئوری حافظه رابط به شیوه‌ای اطلاق می‌شود که اطلاعاتی را که قبلا می‌دانیم و حفظ کرده‌ایم ممکن است منجر به یادگیری مطالب جدید شود. حافظه رابط به این معنی است که دانش قدیمی به صورت یکپارچه با اطلاعات جدید کار کند. یعنی به عنوان مثال ما را قادر به تشخیص یک ماشین جدید از قدیمی کند، حتی اگر یک نام تجاری و مدل مشابه داشته باشند.

ورزش سنگین حافظه تداخلی را افزایش می‌دهد

در یک آزمایش، ۹۵ شرکت کننده جوان را نتخاب کردند. شرکت کنندگان در یکی از سه سناریوی زیر برای مدت ۶ هفته شرکت کردند: تمرینات فیزیکی و شناختی، تنها تمرین فیزیکی و بدون تمرین.

تمرینات فیزیکی شامل ۲۰ دقیقه در هر روز بود. از شرکت کنندگان نیز خواسته شد تا در یک تمرین حافظه تداخلی شرکت کنند. در این تمرین افراد باید سعی کنند از بین تعداد زیادی از چهره‌های شبیه به هم، دو چهره یکسان را تشخیص دهند. محققان دریافتند حافظه رابط افرادی که در طول این مدت مشغول فعالیت جسمانی شدید بودند بسیار بالاتر و سریع‌تر از دیگر افراد بود.

علاوه بر این شرکت کنندگانی که تمرینات فیزیکی و شناختی را با هم انجام می‌دادند با افرادی که تنها تمرینات فیزیکی انجام می‌دادند، سطح عملکرد مشابه و یکسانی داشتند.

یافته‌های بسیار مهم برای سالمندان

بهبود در این نوع حافظه از طریق ورزش، به توضیح چگونگی ارتباط بین ورزش هوازی و عملکرد تحصیلی بهتر کمک می‌کند.

این یافته‌ها ممکن است خبر خوبی به ویژه برای سالمندان باشد. زیرا هرچقدر که سن ما افزایش یابد، اختلالات حافظه و زوال عقل بیشتر می‌شود. اما تمرین و ورزش‌های فیزیکی این مشکلات و اختلالات را تا حد زیادی کم می‌کند و به تعویق می‌اندازد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها