۱۰ پیشنهاد جذاب برای خرید کتاب کودک از نمایشگاه کتاب

کد خبر: 667167

کتاب‌هایی مثل همین پاپاپا با تصویر‌سازی دلبرانه و بیان دلنشینش مرا به وجد میاورد. کلر ژوبرت در یک مجموعه ۸ جلدی برای مفاهیم آیات قرآنی داستان‌هایی مناسب بچه‌ها نگاشته است که یکی از آن‌ها راز پاپاپاست. داستان هزارپایی که راز دلش را به خدا می‌گوید!

۱۰ پیشنهاد جذاب برای خرید کتاب کودک از نمایشگاه کتاب
سرویس سبک زندگی فردا؛ ریحانه حاجی محمدپور: یک وقت‌هایی با خودم فکر می‌کنم چقدر خوشبختم که هنوز هم کتاب کودک می‌خوانم و هنوز هم می‌توانم برای مدت‌ها در جزییات تصویرسازی‌های آن غرق بشوم. چقدر خوشبختم که می‌توانم قربان‌صدقه شخصیت‌های داستانی بروم، می‌توانم با این داستان‌ها بخندم و ازشان چیز یاد بگیریم. شاید باورتان نشود ولی کتاب‌های کودکان به دلیل تعهدی که نسبت به معصومیت و تربیت کودکان احساس می‌کنند. گاهی از کتاب‌های بزرگسالان ناب‌ترند. من هنوز هم می‌توانم از بسیاری کتاب‌های کودک و نوجوان درس زندگی بگیرم. خلاصه اینکه همراه بچه‌هایتان طعم این داستان‌های خوشرنگ را از دست ندهید!
معرفی کتاب
خرس و پرنده و قورباغه (۴ تا ۷ سال)
خرس و پرنده و قورباغه. نوشته گوئن میلوارد. ترجمه فریده خرمی. نشر آفرینگان. چاپ اول ۱۳۹۴
این کتاب داستان زندگی یک و خرس و پرنده را روایت می‌کند. دو دوست قرار است برای تفریح و گردش بیرون بروند تا اینکه سر و کله قورباغه پیدا می‌شود. خرس آنقدر سرگرم معاشرت با قورباغه می‌شود که قرارش با پرنده را فراموش می‌کند. این کتاب قصه پیچ و خم رابطه‌ها را به زیباترین شکل برای بچه‌ها روایت می‌کند. تصویرسازی‌ها نیز در انتقال حس داستان بسیار کمک‌کننده است. شما که تا غرفه نشر آفرینگان رفته‌اید، می‌توانید علاوه بر این کتاب، کتاب خرس و پرنده از همین نویسنده را نیز بخرید!
نمایشگاه کتاب شهر آفتاب
راز پاپاپا (۵ تا ۹ سال)
راز پاپاپا. نوشته و تصویرگری کلر ژوبرت. به‌نشر. چاپ ۱۳۹۵
دوست دارم کتاب‌های مذهبی کودک سردستی نباشند، با تصویرسازی‌های ناشیانه کامپیوتری و حرف‌های تکراری پر نشده باشند. خلاقیت داشته باشند. برای همین کتاب‌هایی مثل همین پاپاپا با تصویر‌سازی دلبرانه و بیان دلنشینش مرا به وجد می‌آورد. کلر ژوبرت در یک مجموعه ۸ جلدی برای مفاهیم آیات قرآنی داستان‌هایی مناسب بچه‌ها نگاشته است که یکی از آن‌ها راز پاپاپاست. داستان هزارپایی که راز دلش را به خدا می‌گوید!
در همین رابطه بخوانید: بسته پیشنهادی نمایشگاه کتاب ویژه اعضای خانواده
بابایت چه کار می‌کند الفی اتکینز؟ (۵ تا ۹ سال)
بابایت چه کار می‌کند الفی اتکینز؟ نوشته و تصویرگری گونیلا بریستوم. ترجمه نیلوفر نواری و علی توکلی. نشر آفرینش‌گر. چاپ دوم ۱۳۹۱
مجموعه الفی اتکینز داستان پسربچه‌ای است که همراه با پدرش زندگی می‌کند. برای مثال در این جلد پدر الفی که همیشه به او تذکر می‌دهد کارها را به موقع و درست انجام بدهد بستنی‌ها را در کمد جا می‌‌گذارد و...
نمایشگاه کتاب شهر آفتاب
اما فردیناند این کار ار نکرد (۷ تا ۱۰ سال)
اما فردیناند این کار نکرد. نوشته مونرو لیف. تصویرگری رابرت لاسن. ترجمه طاهره آدینه پور. انتشارات علمی فرهنگی. چاپ اول ۱۳۸۳
این کتاب از مجموعه کتاب‌های منتخب پیتر هانت، نظریه‌پرداز ادبیات کودک، است. کتاب فردیناند از دل جنگ‌های داخلی اسپانیا درآمده است. فردیناند گاو رمانتیکی است که برعکس دیگر گاوها علاقه‌ای به مسابقه گاوبازی نشان نمی‌دهد و علاقه‌اش به گل‌ها جلوی خشونت و جنگ را را می‌گیرد. خواندن این قصه برای بچه‌ها در این دنیای پر از خشونت خالی از لطف نیست!
در همین رابطه بخوانید: ۵ نکته کاربردی برای گشت و گذار در نمایشگاه کتاب
خانواده در هنر( ۵ تا ۱۲ سال)
خانواده در هنر. نوشته روت تامسون. ترجمه فاطمه کاوندی. نشر نظر(کتاب خروس). چاپ اول سال ۱۳۸۹
با این کتاب همراه کودکانتان از هنر لذت ببرید. این کتاب مجموعه‌ای‌ست از نقاشی‌های معروف جهان که یک خانواده را به تصویر کشیده است. نویسنده به شما کمک می‌کند جزییات نقاشی‌ها را ببینید و خانواده‌ها را در طول تاریخ بیشتر بشناسید. بعد از خواندن این کتاب عکسی از خانواده خودتان را بردارید و همراه بچه‌ها مانند کتاب تجزیه و تحلیلش کنید.
نمایشگاه کتاب شهر آفتاب
مجموعه فلیکس(۵ تا ۱۰ سال)
فلیکس. نوشته آنت لنگن. تصویرگری کستانزا دروپ. ترجمه محبوبه نجف‌خانی. نشر زعفران. سال ۱۳۹۳
کتاب‌های فلیکس را دوست دارم چون مثل کتاب‌های شبیه خودش آفتابه لگن هفت دست و شام و ناهار هیچی نیست و با تمام فانتزی بودنش حرفی برای گفتن دارد. کتاب داستان خرگوشی است که در سراسر دنیا به سفر می‌رود و برای صاحبش نامه می‌نویسد. نامه‌های‌ واقعی که لابه‌لای کتاب و داخل پاکت قرار گرفته‌اند. پیشنهاد می‌کنم قیافه بچه‌ها را موقع باز کردن نامه از دست ندهید! خودتان هم این لذت را امتحان کنید!
در همین رابطه بخوانید: آب چال بهترین انتخاب برای هدیه به کودکان
داستان‌های یه قل دو قل (۸ تا ۱۱ سال)
داستان‌های یه قل دو قل. نوشته طاهره ایبد. تصویرگری محمدحسین صلواتیان. به‌نشر سال ۱۳۹۲
این کتاب قصه یک دوقلو از زمان تولد تا ازدواج بیان می‌کند. زبان طنز قصه نقطه قوت این مجموعه داستان کوتاه است و قدرت این را دارد که بچه‌ها را با خود همراه کند.
نمایشگاه کتاب شهر آفتاب
می‌میرم برای دیدنت(۸ تا۱۱ سال)
می‌میرم برای دیدنت. نوشته کیت کلایس. ترجمه رویا پورآذر. نشر ماهک. سال ۱۳۹۳
تمام این کتاب نامه‌نگاری است. نامه‌هایی که شخصیت‌های مختلف قصه به یکدیگر می‌نویسند. سبک جدید داستان، تصویرگری و داستان‌ گیرایش در مورد نویسنده، پسر و شبحی که در یک خانه گیر افتاده‌اند خواندن این کتاب را لذت‌بخش کرده است.
در همین رابطه بخوانید: چطور بچه‌هایمان را کتاب‌خوان بار بیاوریم؟
گمشده شهرزاد (نوجوان)
گمشده شهرزاد. نوشته سوزان فلچز. ترجمه حسین ابراهیمی. نشر پیدایش. سال ۱۳۹۲
شهرزاد قصه دیرآشنای سرزمین است که سوزان فلچز نویسنده آمریکایی آن را برای نوجوانان باآفرینی کرده است. هیجان و کشش داستانی قصه آن بالاست و دنیای قدیم را به خوبی برای بچه‌ها به تصویر می‌کشد. گمشده شهرزاد رمانی است با حال و هوای شرقی که به بهترین شکل ممکن نوشته شده است.
نمایشگاه کتاب شهر آفتاب
خاطرات صددرصد واقعی یک سرخپوست پاره‌وقت (نوجوان)
خاطرات صددرصد واقعی یک سرخپوست پاره‌وقت. نوشته شرمن الکسی. ترجمه رضی هیرمندی. نشر افق. سال ۱۳۹۰
قصه داستان جونیور نوجوان سرخپوستی را روایت می‌کند که به دنبال پیدا کردن هویت خود با مشکلاتی مواجه می‌شود. جونیور که علاقه‌مند به کشیدن کاریکاتور است نه از طرف جامعه سفیدپوست‌ها مورد قبول واقع می‌شود و نه از طرف سرخ‌پوست‌ها. داستانی روایتی قوی دارد و کاریکاتورهای جونیور به جذابیت آن می‌افزاید.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها