پادرازی، شیرینی مشهدی‌ها برای نوروز

کد خبر: 641141

شیرینی پادرازی یکی از شیرینی‌های شهر مشهد است که برای پذیرایی از میهمانان نوروزی بسیار مناسب است.در این مقاله طرز تهیه شیرینی پادرازی را آموزش داده‌ایم.

پادرازی، شیرینی مشهدی‌ها برای نوروز
سرویس سبک زندگی فردا: شیرینی پادرازی یکی از شیرینی‌های شهر مشهد است که برای پذیرایی از میهمانان نوروزی بسیار مناسب است. در این مطلب به نقل از سیمرغ طرز تهیه شیرینی پادرازی را آموزش داده‌ایم.
مواد لازم برای شیرینی پادرازی برای نوروز

تخم مرغ : ۲ عدد آرد برنج : ۱۲۵ گرم پودر شکر : ۱۵۰ گرم آرد گندم : ۱۲۵ گرم پودر هل : یک چهارم قاشق چایخوری آرد نخودچی : ۱۵۰ گرم کره : ۲۵۰ گرم

تخم مرغ اضافی ،کنجد،پودر پسته ،آب زعفران و روغن مایع برای تزیین.
شیرینی نوروزی : پادرازی، شیرینی مشهدی‌ها برای نوروز
طرز تهیه شیرینی پادرازی برای نوروز کره نرم شده و پودر شکر رو با هم مخلوط کنید و با همزن خوب هم بزنید.تقریبا ۵ دقیقه مواد رو مخلوط کنید تا شکر داخل کره حل بشه.تخم مرغ‌ها رو که نیم ساعت داخل دمای اتاق بودن رو یکی یکی به مواد اضافه کنید و با همزن خوب یکنواخت کنید. پودر هل رو هم به مواد اضافه کنید. هر ۳ آرد رو داخل ظرف جداگانه با هم مخلوط کنید و ۳بار اونها رو الک کنید این کار خیلی در کیفیت شیرینی موثره پس لطفا کمتر از ۳بار الک نکنید.آرد الک شده رو کم کم به مواد اضافه کنید و خوب با دست مواد رو ورز بدید.خمیر اماده شده رو داخل نایلون قرار بدید و ۱ساعت اجازه بدید داخل یخچال استراحت کنه. بعد از زمان همون نایلون رو روی سطح باز کنید و خمیر رو روی اون باز کنید.یه نایلون دیگه روی خمیر قرار بدید و با وردنه خمیر رو باز کنید.حالا نایلون رویی رو بردارید و خمیر رو به شکل دراز تقریبا مثل شیرینی زبان قالب بزنید. حالا دوباره نایلون رو روی شیرینی‌ها بندازید و باکفگیر کمی روی اون‌ها رو فشار بدید تا پهن بشن.خمیرهای آماده شده رو روی کاغذ روغنی یا سینی چرب شده فر بچینید و در ظرف جداگانه‌ای ۱عدد تخم مرغ (اضافه) و مقداری زعفران رو با هم مخلوط کنید وبهش کمی روغن مایع اضافه کنید و سطح شیرینی‌ها رو با اون برس بزنید. حالا با چنگال روی شیرینی‌ها خطوط عمودی ایجاد کنید و مثداری کنجد روش بپاشید و بذارید شیرینی‌ها داخل فری که از قبل با دمای ۳۵۰درجه فارنهایت گرم شده قرار بگیره تا طلایی بشه.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها