جعل مهر و امضا در نخستین اقدام سازمان جدید القاعده در سوریه

کد خبر: 622672

این توضیحات به خوبی نشان می دهد صحنه گردان اصلی جبهه تحریر الشام، همان صحنه گردان جیش الفتح یعنی سازمان تروریستی القاعده است و برای این کار حتی حداقل ظواهر یعنی هماهنگی با فرماندهان را رعایت نمی کند.

جعل مهر و امضا در نخستین اقدام سازمان جدید القاعده در سوریه
سرویس بین الملل فردا: با گذشت دو روز از اعلام تأسیس «جبهه تحریر الشام» به عنوان چتر فراگیر تمام گروه های تروریستی مرتبط با القاعده در سوریه، رسوایی بزرگی دامن این گروه را گرفت و معلوم شد بیانیه اعلام موجودیت آن جعلی و حاصل تقلب رهبری آن بوده است!
به گزارش سرویس بین الملل فردا، دو روز قبل «ابو جابر الشیخ» رهبر گروه انشعابی کودتایی «جیش التحریر» با صدور بیانیه ای از تأسیس ائتلاف جدیدی با عنوان «جبهه تحریر الشام» خبر داد که قرار است چتر فراگیری برای همه گروه های وابسته به سازمان تروریستی فرامرزی القاعده باشد که در کشور سوریه جنایت می کنند. این ائتلاف، دقیقا همان پروژه ای است که پایگاه خبری تحلیلی فردانیوز یک ماه قبل از آن خبر داد. ( + )
در اطلاعیه ای که ابو جابر الشیخ به عنوان رهبر این سازمان تروریستی نوظهور منتشر کرد، مشخصا پنج گروه «جبهه فتح الشام» (النصره)، «حرکة نور الدین الزنکی»، «جبهه انصار الدین»، «لواء الحق» و «جیش السنة» به عنوان مؤسسان این سازمان فراگیر تروریستی ذکر شده بودند. با مقایسه این اسامی با بیانیه ای که ماه گذشته مفتی های وابسته به القاعده در سوریه داده بودند، تنها با یک نام جدید مواجه می شویم: «جیش السنة»
تنها یک روز باید از خبر تأسیس جبهه تحریر الشام می گذشت تا رسوا شد! رهبری عالی گروه تروریستی جیش السنه با صدور بیانیه ای ضمن تکذیب عضویت تشکل مطبوع خود در اتحادیه تحریر الشام، اعلام کرد جیش السنه به هیچ یک از جناح های گروه های مسلح حاضر در سوریه نپیوسته است و تنها زمانی حاضر به ادغام در یک اتحادیه بزرگ می شود که این اتحادیه، تمام گروه های مسلح و تروریست حاضر در سوریه را در بر بگیرد.
ابو حدید رهبر گروه تروریستی «جیش السنه» که به صورت رسمی به «جیش الفتح» وابسته است و به همین جهت زیرمجموعه سازمان تروریستی القاعده به شمار می رود، توضیحاتی پیرامون بیانیه روز گذشته خود ارائه داد: «ما از نظر نظامی پذیرفتیم زیرمجموعه جیش الفتح باشیم؛ زیرا معتقدیم در میدان نبرد فرماندهی واحد ضروری است. اما این به معنی ادغام کامل مجموعه ما در جیش الفتح نبوده و نیست. در جریان تأسیس جبهه تحریر الشام، کسی به صورت رسمی با ما مذاکره نکرد و بدون اطلاع بنده، نام ما را جعل زدند!»
این توضیحات به خوبی نشان می دهد صحنه گردان اصلی جبهه تحریر الشام، همان صحنه گردان جیش الفتح یعنی سازمان تروریستی القاعده است و برای این کار حتی حداقل ظواهر یعنی هماهنگی با فرماندهان را رعایت نمی کند.
در همین حال، «ابو حیدر» یکی از فرماندهان نظامی رده بالای جیش السنه در پیامی صوتی از سربازان و نیروهای خود درخواست کرد به جبهه تحریر بپیوندند! ابو حیدر در این پیام صوتی از «ادغام کامل» تشکیلات جیش السنه در جبهه تحریر شام خبر می دهد و مدعی می شود: «جیش السنه واقعی همین ما هستیم که در وسط میدان جنگ حضور داریم. کسانی که اخبار دروغین منتشر می کنند در ترکیه هستند و نمی توانند برای ما تصمیم بگیرند!»
ابو حدید رهبر جیش السنة در مورد این پیام صوتی می گوید: «ابو حیدر حدود 300 تا 500 نیروی نظامی در اختیار داشت و سه ماه قبل به صورت رسمی از سوی رهبری تشکیلات اخراج شد. او گردان خود را حفظ کرده و از مجرای دیگری [القاعده؟] کمک های مالی، تسلیحاتی و اطلاعاتی دریافت می کند. در جریان مذاکرات تأسیس جبهه تحریر الشام نیز احتمالا با همو مذاکره شده است!»
گفتنی است جیش السنه یک گروه تروریستی کوچک سوریه است که تنها حدود 1500 نیرو دارد! با این حال از نوامبر سال گذشته شاهد درگیری های خونین داخلی بوده است. رهبر سابق آن «محمد البیطار» نوامبر سال گذشه طی کودتایی برکنار و به دادگاه های شرعی داخلی این گروهک تحویل داده شد.
به این ترتیب در حالی که کم تر از 24 ساعت از ظهور اتحادیه بزرگ القاعده در سوریه می گذشت، در همان قدم نخست به شکست سختی دچار شد؛ زیرا مهر و امضای یکی از گروه های وابسته به القاعده در سوریه را جعل کرد! به تعبیر دقیق تر تشکیلاتی که قرار بود چتر فراگیری برای گروه های وابسته به القاعده باشد، به این سمت می رود که گروه های وابسته به القاعده را تجزیه و دچار انشعاب کند!!
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها