"میش مرغ" نماد بدمینتون+عکس

کد خبر: 434848

در مراسم افتتاحیه مسابقات بدمینتون قهرمانی کشور در خراسان جنوبی از تندیس میش مرغ به عنوان نماد فدراسیون بدمینتون رونمایی شد.

"میش مرغ" نماد بدمینتون+عکس
ایسنا: مراسم افتتاحیه بیست و نهمین دور مسابقات بدمینتون قهرمانی کشور در رده سنی نونهالان با محوریت حمایت و حفاظت از میش مرغ "پرنده در معرض خطر انقراض ایران" در خراسان جنوبی برگزار شد. این مراسم با حضور وجه الله خدمتگزار استاندار خراسان جنوبی، محمد درویش، مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور، آرامنش مدیرکل حفاظت محیط زیست استان، محمدرضا پوریا، رئیس فدراسیون بدمینتون و جمعی از مسئولین استانی برگزار شد.
درویش مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان در این مراسم، گفت: هدف اصلی از انتخاب نمادهایی از حیات وحش کشور برای فدراسیون‌های ورزشی، استفاده از ظرفیت ورزش در حفاظت از محیط زیست و تبدیل ورزشکاران به سفیران این عرصه است و ما نیز در این مسیر گام بر می‌داریم. در حاشیه این مراسم از تندیس میش مرغ به عنوان نماد فدراسیون بدمینتون رونمایی و به مسئولان کشوری و استانی اهدا شد. میش مرغ جزو پرندگان نادر و آسیب‌ پذیر بوده که از نظر جهانی، جمعیت آن رو به کاهش است و در حال حاضر در لیست سرخ اتحادیه بین‌الملی حفاظت از طبیعت و منابع طبیعی قرار گرفته است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها