سوال نوروزی «فردا» از نویسنده ها و پاسخ صحرایی، قزلی، معراجی پور و عرفانی

کد خبر: 407106

سومین و آخرین بخش بسته پیشنهادهای نوروزی در گفتگو با نویسندگان و اهل قلم است. اکبر صحرایی، سارا عرفانی، مهدی قزلی و محبوبه معراجی پور چهار چهره خوشنام و جوان عرصه ادبیات داستانی هستند در پاسخ به سوال «فردا» پیشنهادهای خود برای بهتر گذراندن ایام نوروز را بیان کرده اند.

سومین و آخرین بخش بسته پیشنهادهای نوروزی در گفتگو با نویسندگان و اهل قلم است. اکبر صحرایی، سارا عرفانی، مهدی قزلی و محبوبه معراجی پور چهار چهره خوشنام و جوان عرصه ادبیات داستانی هستند در پاسخ به سوال «فردا» پیشنهادهای خود برای بهتر گذراندن ایام نوروز را بیان کرده اند.

اکبر صحرایی: رُنج، شیار 143، آرامگاه حافظ و سعدی

اکبر صحرایی نویسنده دریافت کننده جایزه جلال در گفتگو با خبرنگار فردا در خصوص بهترین کتاب برای مطالعه در ایام نوروز گفت: کتاب رُنج نوشته محمد محمودی نورآبادی را پیشنهاد می کنم، چرا که در وهله اول خودم این اثر را خواندم و از سوی دیگر این رمان، در 3 دوره از جایزه کتاب سال دفاع مقدس به عنوان اثر برگزیده انتخاب شده است. همچنین نقش ایل در هشت سال دفاع مقدس برای اولین بار در این اثر مورد بررسی قرار گرفته است.

نویسنده رمان «حافظ هفت» با اشاره به فیلم پیشنهادی خود برای ایام تعطیلات اظهار داشت: به نظرم فیلم «شیار 143» با توجه به اینکه به واقعیت و مشکلات مربوط به خانواده های شهدا بسیار نزدیک است، برای تماشا در این مقطع زمانی بسیار مناسب است؛ در حقیقت این فیلم قابل اعتنایی است و در حوزه خانواده های شهدا حرفی برای گفتن دارد.

صحرایی درباره بهترین مکان برای بازدید مردم در ایام نوروز نیز خاطر نشان کرد: شهر شیراز و به خصوص آرامگاه های حافظ وسعدی دو مکان فرهنگی کشور هستند که مردم می توانند در نوروز 94 به آنجا بروند.

سارا عرفانی: رخ دیوانه، بهم میاد؟، باغ موزه قصر

سارا عرفانی در گفتگو با فردا درباره بهترین فیلم برای نوروز 94 گفت: فیلم هایی که قرار است در نوروز اکران شود، هنوز ندیده ام؛ البته با توجه به تحلیل هایی که از آنها خوانده ام فکر می کنم برای دیدن «رخ دیوانه» همراه خانواده به سینما برویم.

وی درباره کتاب پیشنهادی اش برای مطالعه در ایام نوروز اظهار داشت: پیشنهاد می کنم مردم در واقات فراغت رمان «بهم میاد» نشر آرما را بخوانند، چرا که این اثر، رمانی جذاب و پر کشش از یک دختر استرالیایی است که با دغدغه های خاصی که در داستان وجود دارد مخاطب را درگیر می کند.

نویسنده رمان «پنجشنبه ای فیروزه ای» که به تازگی منتشر شده در همین زمینه اظهار داشت: خودم قصد دارم در تعطیلات کتاب های «مسیح در شب قدر»، خاطره ی دیدارهای رهبر انقلاب از خانواده ی شهدای ارمنی می باشد و «من زنده ام» را بخوانم.

عرفانی ادامه داد: خوشحالم که کتاب جدیدم با عنوان «پنجشنبه فیروزه ای» پیش از عید منتشر شد و علاقمندان می توانند از هر جای ایران، کتاب را به صورت اینترنتی از طریق سایت انتشارات نیستان، تهیه کنند و در تعطیلات نوروز بخوانند. درست نیست از کار خودم تعریف کنم. اما چند نفری که تا به حال خوانده اند، گفته اند روایت داستان آن قدر شیرین بود که دوست نداشتیم تمام شود.

وی درپایان در خصوص مکان پیشنهادی برای بازدید عنوان کرد: پیشنهادم به مردم این است که در نوروز به باغ موزه ی قصر بروند؛ البته زورخانه و اجرای ورزش زورخانه ای که دیدنش لطف خاصی نیست؛ علاوه بر آن ظاهرا قرار است در در این باغ موزه چادرهای عشایر نیز برپا شود.

مهدی قزلی: سفر برگشتنی در ساحل عمان

مهدی قزلی در گفتگو با خبرنگار فردا درباره کتاب پیشنهادی برای ایام نوروز گفت: کتاب «سفر برگذشتنی» نوشته محمدرضا توکلی صابری یکی از کتاب هایی است که می توان برای مطالعه در نوروز پیشنهاد داد؛ چرا که در این سفر توکلی مسیری که ناصر خسرو در سال های پیش طی کرده را دوباره سفر می کند و خاطرات را در این کتاب آورده است.

وی ادامه داد: اهل فیلم دیدن نیستم، از این رو نمی توان فیلمی را برای تماشا در نوروز معرفی کنم.

قزلی خاطر نشان کرد: بهترین مکان نیز برای بازدید مردم در ایام نوروز سواحل زیبای دریای عمان است، چرا که ساحل دارای مناطق بکر و بسیار زیبا است.

محبوبه معراجی پور: با جام های شوکران، شیار 143، مشهد مقدس

محبوبه معراجی پور در گفتگو با فردا وی درباره کتاب پیشنهادی برای مطالعه در ایام نوروز گفت: پیشنهاد کتاب برای مطالعه در ایام نوروز کار سختی است ولی با این حال مجموعه «با جام های شوکران» اثر روایت فتح از کارهای خوبی است که برای مطالعه در این بازه زمانی مناسب است.

وی درباره فیلم پیشنهادی خود اظهار داشت: فیلم «خیلی دور، خیلی نزدیک» اثر رضا میرکریمی از جمله فیلم هایی است که برای دیدن در ایام نوروز بیسار مناسب است، همچنین فیلم «شیار 143» را نیز می توان در این بازه زمانی تماشا کرد.

نویسنده کتاب پر مخاطب «عباس دست طلا» درباره مکان پیشنهادی برای گذراندن وقت در ایام نوروز گفت: اولین شهری که در نوروز به آنجا می روم، مشهد مقدس است و ترجیحم به مکان های زیارتی است تا سیاحتی؛البته کشورمان مکان های دیدنی و زیبای بسیاری دارد؛ با این حال پیشنهاد می کنم مردم سال فاطمی را با سفر به شهر مشهد آغاز کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها