اولین سایه‌بان هوشمند خودکار/عکس

کد خبر: 361084

شرکت بین‌المللی فناورانه NBBJ موفق به ساخت نمونه اولیه سایه‌بان خودکار هوشمندی شده که با استفاده از گوشی‌هوشمند نیز عمل می‌کند.

اولین سایه‌بان هوشمند خودکار/عکس
ایسنا: در حالی که سایه‌بان‌های هوشمند به خودی خود نوآوری جدیدی نیستند، سیستم Sunbreak از دیگر سایه‌بان‌ها هوشمندتر و پاک‌تر است زیرا به ابرها واکنش نشان می‌دهد و میزان نزدیکی فرد به پنجره را اندازه‌گیری می‌کند. طراحی دارای سه لولای این ابداع می‌تواند به صورت خودکار برای هدایت بیشتر نور آفتاب به داخل دفتر کار زاویه‌بندی شود و با استفاده از آن ارتفاع سایه‌بان‌ را می‌توان برای مسدودکردن نور خورشید کم کرد.
شرکت سازنده اعلام کرده گرچه سایه‌بان‌های هوشمند معمولی برای سر و کارداشتن با نور مرئی برنامه‌ریزی شده‌اند، سیستم جدید تشعشع خورشیدی را شناسایی می‌کند و از آن برای تنظیم دمای درون ساختمان استفاده می‌کند. این سایه‌بان‌ خودکار بوده اما می‌توان آن‌ را با برنامه آی‌فون و اندروید کنترل کرد و برای زیبایی بیشتر نمای ساختمان نیز، آن‌ را با ال‌ای‌دی‌هایی سفارشی کرد. نمونه اولیه Sunbreak هم‌اکنون در ابتدای راه است و هنوز به مطالعه بیشتری نیاز دارد اما شرکت سازنده به دنبال استفاده از آن برای یک ساختمان تمام‌اندازه است. این سایه‌بان‌ محیطی راحت‌تر را برای ساکنان ساختمان فراهم می‌کند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها