معضل 30 درصد افراد جهان/آمار

کد خبر: 344936

به گفته محققان حدود 30 درصد مردم جهان یعنی حدود 2.1 میلیارد مردم جهان مبتلا به چاقی و اضافه وزن هستند.

معضل 30 درصد افراد جهان/آمار
فارس: به گفته محققان حدود 30 درصد مردم جهان یعنی حدود 2.1 میلیارد مردم جهان مبتلا به چاقی و اضافه وزن هستند و این معضل در اقتصاد نیز اثرگذار است، مخصوصاً در کشورهای فقیر بیشتر دیده می‌شود. گروهی از مؤسسه تحقیقاتی بهداشتی و ارزیابی در دانشگاه واشنگتن اطلاعات جمع‌آوری شده در رابطه با چاقی را از سال 1980 تا 2013 در 188 کشور تکمیل کردند؛ آنها می‌‌گویند تاریخ جامع‌ترین مطالعه در مورد این موضوع است.
نسبت چاقی در کشورهای خاورمیانه، شمال آفریقا، آمریکای مرکزی، جزایر کارائیب و اقیانوس آرام فوق العاده اوج گرفته است؛ بالاترین میزان چاقی در بین زنان در مصر، عربستان سعودی، عمان، هندوراس و بحرین مشاهده شده است و در میان مردان در نیوزیلند، بحرین، کویت، عربستان سعودی و آمریکا است. در آمریکا 13 درصد جمعیت افراد چاق وجود دارند و بیشترین چاقی در بین 10 کشور عبارت است از آمریکا، چین، هند، روسیه، برزیل، مکزیک، مصر، آلمان، پاکستان و اندونزی.
محققان می‌گویند چاقی یک بیماری است و آمار نشان می‌دهد کشورهای توسعه یافته را در برگرفته است؛ از تمام سنین در تمام کشورها و محیط اجتماعی وجود دارند و هیچ کشوری تا کنون نتوانسته است این معضل را مهار کند. «ماری ان جی» یکی از اعضای تیم تحقیقاتی می‌گوید: دو سوم از جمعیت چاق درکشورهای در حال توسعه اقامت دارند و این معضل در کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا با بیش از 58 درصد از مردان بالغ و 65 درصد زنان مبتلا به چاقی از اضافه وزن رنج می‌برند. «علی مغداد» پژوهشگر دیگر اضافه می‌کند: چاقی یک مشکل زیبایی و یکی از عوامل اصلی خطر مرگ و میر هم هست و چاقی در افراد جوان خیلی بیشتر است و تقریبا 50 درصد کودکان و نوجوانان نیز دچار آن هستند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها