علائم و روش تشخیص مخملک و روش های درمان مخملک

کد خبر: 934919

مخملک یا تب اسکارلت بیماری است که در آن فرد دچار بثورات صورتی و قرمز مشخص میشود.

علائم و روش تشخیص مخملک و روش های درمان مخملک

پایگاه خبری فردا: این بیماری عمدتا کودکان را تحت تاثیر قرار میدهد. در صورتی که درمان نشود، گاها میتواند به عوارض شدیدی بینجامد.

در گذشته، مخملک یک بیماری جدی در کودکان بود، اما آنتی بیوتیک های مدرن آن را به بیماری ای نادر و کم خطر تبدیل کرده اند.در ادامه به نکات کلیدی درباره مخملک میپردازیم.

امروزه مخملک نسبت به گذشته شیوع کمتری دارد اما شیوع ناگهانی آن هنوز اتفاق می افتد.

باکتری عامل گلودرد استرپتوکوکی، سبب ایجاد مخملک نیز میشود. این بیماری به طور موفقیت آمیز با آنتی بیوتیک ها درمان میشود. علائم اولیه مخملک شامل بثورات پوستی، گلودرد و تب است.

علائم:

نشانه ها و علائم این بیماری عموما حدود 1 تا 4 روز پس از آغاز عفونت ظاهر میشوند. معمولا نخستین علائم مخملک عبارتند از:

قرمزی و درد گلو، گاها همراه با تکه های سفید یا زرد تب مکرر 101 فارنهایتی (38.3 درجه سلسیوس) یا بالاتر، به همراه لرز بثورات پوستی که 12 تا 48 ساعت پس از نخستین علائم ایجاد شود.

دیگر علائم احتمالی عبارتند از:

مشکل در بلع احساس ناخوشی سردرد خارش تهوع، استفراغ، کاهش اشتها و درد شکم پاره شدن رگ های خونی در چین های بدن، برای مثال زیر بغل، کشاله ران، آرنج ها، زانو، گردن، که به عنوان خطوط پاستیا شناخته میشوند.

اکثر موارد خفیف مخملک طی یک هفته خودبخود بدون درمان رفع میشوند. با این حال، درمان اهمیت دارد، چرا که فرایند بهبودی را تسریع کرده و خطر بروز عوارض را کاهش میدهد.

درمان معمولا شامل یک دوره ده روزه آنتی بیوتیک خوراکی، معمولا پنیسیلین، است.

تب معمولا طی 12 تا 24 ساعت پس از مصرف اولین آنتی بیوتیک رفع شده و بیماران معمولا 4 تا 5 روز پس از آغاز درمان بهبود می یابند.

منبع

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها