محمدتقی با هویت فوتی نامعلوم، هنوز زنده است!

کد خبر: 926357

سند قطعی برای دریافتن از اینکه فردی زنده و در قید حیات است صفحه پایانی شناسنامه‌اش است که گواهی فوت در آن درج نشده باشد، اما محمدتقی عبدی شهروند گهرباران میاندورودی چند دهه است که شناسنامه ندارد، ولی زنده و در قید حیات است.

محمدتقی با هویت فوتی نامعلوم، هنوز زنده است!

خبرگزاری فارس: سند قطعی برای دریافتن از اینکه فردی زنده و در قید حیات است صفحه پایانی شناسنامه‌اش است که گواهی فوت در آن درج نشده باشد، اما محمدتقی عبدی شهروند گهرباران میاندورودی چند دهه است که شناسنامه ندارد، ولی زنده و در قید حیات است.

شناسنامه (سجل) نخستین و مهم‌ترین سند هویتی ایرانیان در ابتدای سده بیستم محسوب می‌شود که در واقع قاموسی از وقایع تلخ و شیرین همچون روز ولادت، زمان ازدواج، نام فرزندان، طلاق یا مرگ همسر و روز وداع صاحبش در آن ثبت و ضبط می‌شود.

در واقع سند قطعی برای دریافتن از اینکه فردی زنده و در قید حیات است صفحه پایانی شناسنامه‌اش است که گواهی فوت در آن درج نشده باشد.

باور و تصور اینکه فردی در قید حیات باشد و فاقد شناسنامه باشد در عصر حاضر وجود ندارد به‌ویژه در سال‌های اخیر که حتی ساعت دقیق ولادت در آن درج نشده و امکان بروز اشتباه زیر صفر است.

امامحمدتقی عبدی شهروند گهرباران میاندورودی چند دهه است که شناسنامه ندارد، ولی زنده و در قید حیات است.

این شهروند به‌دلیل مشکلات مالی مجبور بود روز و شب کار کند روز‌ها را کنار گله گوسفندان در مناطق بالادست و دور دست استان مشغول به کار بوده به‌طوری‌که فرزندان خود را دیر به دیر می‌دیده چه برسد به اینکه بخواهد برای دریافت شناسنامه اقدام کند.

همسر عبدی به‌دلیل شرایط زندگی و اطلاع از مشغله کاری همسرش کار‌های اداری را پیگیری می‌کرده است گفت: تا چند سال بعد انقلاب همسرم کارهایش را با شناسنامه قبلی انجام می‌داد و زمانی که اعلام کردند شناسنامه را تعویض کنیم در این زمینه اقدامی نکرد و همان شناسنامه قدیمی را نیز طی این سال‌ها گم کرده است.

این فرد طی این سال‌ها حتی از دریافت یارانه هم محروم شده و به‌دلیل اینکه اقدام به دریافت شناسنامه نکرد و برای این فرد نیز فوتی نامعلوم خورده است.

رسول خلیلی عضو شورای بخش گهرباران میاندورود با تایید این خبر، گفت: این فرد به‌دلیل مشغله کاری و همچنین نداشتن سواد لازم تاکنون اقدام به دریافت شناسنامه نکرد.

وی افزود: درحال حاضر پیگیر شدیم تا اقدامات لازم برای دریافت شناسنامه این فرد اقدام شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها