دانشگاه‌های انگلیسی با وام سرپا مانده اند

کد خبر: 889646

حداقل ۳ دانشگاه انگلیسی در مرز ورشکستگی قرار دارند و بسیاری از موسسات آموزش عالی در این کشور با کمک وام‌های کوتاه مدت سرپا مانده اند.

دانشگاه‌های انگلیسی با وام سرپا مانده اند

خبرگزاری مهر: به نقل از هافینگتون پست، دانشمندان متوجه شده اند حداقل ۳ دانشگاه انگلیسی در مرز ورکشستگی قرار دارند. این درحالی است که بقیه موسسات آموزشی نیز برای بقای خود در حال تلاش هستند و فقط توانسته اند با کمک وام‌های کوتاه مدت به فعالیت ادامه دهند.

افزایش رقابت میان دانشگاه‌ها برای جذب دانشجویان تازه وارد و کاهش تعداد دیپلمه‌های خواهان ورود به دانشگاه، همراه کاهش تعداد دانشجویان خارجی به دلیل سخت‌تر شدن قوانین مهاجرتی عوامل کاهش درآمد دانشگاه‌های انگلیسی عنوان شده اند.

نیک هیلمن مدیر موسسه سیاست گذاری تحصیلات عالیه در انگلیس در این باره می‌گوید: نکته نگران کننده درباره ورشکستگی این دانشگاه ها، رجوع به وام برای سرپا نگه داشتن خود به جای اتکا به شهریه دانشجویان است. آن‌ها برای ادامه بقای خود قرض می‌کنند.

از سوی دیگر تغییرات سرمایه گذاری به شدت روی محیط‌های آموزشی تاثیرگذاشته است. افزایش هزینه‌ها و رفع محدودیت تعداد جذب دانشجو توسط دانشگاه‌ها سبب شده رقابت شدیدی برای جذب تعداد اندکی دانشجو به وجود بیاید.

درهمین راستا دولت انگلیس برنامه جدیدی ارائه کرده است. طبق این برنامه شهریه دانشگاه‌های انگلیس احتمالا ۶۵۰۰ پوند کم می‌شود. این پیشنهاد جدید کمیسیونی است که از طرف نخست وزیر این کشور مسئول اجرای اصلاحاتی در تحصیلات عالیه است.

برای اجرای این برنامه خزانه داری انگلیس باید بودجه ۳ میلیارد دلاری اختصاص دهد.

البته بسیاری از سیاستگذاران و کارشناسان با این پیشنهاد مخالفند و هشدار داده اند چنین طرحی سبب می‌شود دانشگاه‌های دچار مشکل مالی، ورشکسته شوند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها