تعدادی از زندانیان ایرانی در ترکمنستان به کشور منتقل شدند

کد خبر: 835841

مدیرکل زندان‌ها و اقدام‌های تأمینی و تربیتی استان گلستان گفت: در راستای تفاهم‌نامه‌ای که اتفاق افتاد تعدادی از هموطنان براساس اقدامات دولت از کشور ترکمنستان به ایران منتقل شدند.

تعدادی از زندانیان ایرانی در ترکمنستان به کشور منتقل شدند

خبرگزاری تسنیم: علیرضا رضوانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار دا‌شت: در راستای تفاهم‌نامه‌ای که اتفاق افتاد تعدادی از هموطنان براساس اقدامات دولت از کشور ترکمنستان به ایران منتقل شدند، اما از انتقال محکومان به کشور تاکنون فردی وارد زندان‌های استان گلستان نشده است.

وی تصریح کرد: ممکن است که این افراد با عفو روبه‌رو شده باشند و یا به زندان‌های دیگر استان‌ها منتقل شده باشند، اما تاکنون یک نفر هم وارد زندان‌های استان نشده است.

مدیر‌کل زندان‌ها و امور تأمینی و تربیتی استان گلستان ادامه داد: ۴۰۰ زندان محکوم مالی غیرعمد در زندان‌های گلستان به‌سر می‌برند و ۹۰ درصد این افراد بیش از ۱۰ میلیون تومان جرائم دارند.

رضوانی تأکید کرد: میانگین جهانی زندان به‌ازای هر یک‌صد هزار نفر ۱۷۶ نفر است و در کشور از هر ۱۰۰ هزار نفر ۲۸۳ نفر در زندان به‌سر می‌برند و در استان گلستان میانگین زندانی ما نسبت به کشور بالاتر است و از هر ۱۰۰ هزار نفر ۲۴۴ نفر بوده است.

وی گفت: در استان گلستان جرائم سرقت و موادمخدر بیشترین مجرمان زندانیان را تشکیل می‌دهند و محکومان مالی ما اخیراً زیاد شده که سبب افزایش جمعیت زندانیان کیفری شده و ریشه آن بیشتر مشکلات اقتصادی در جامعه است و برخی از این افراد انسان‌های آبرومند هستند که در زندان‌ها هستند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدام‌های تأمینی و تربیتی استان گلستان تأکید کرد: محکومان زن ما در استان گلستان پایین است و ۲۰ درصد این افراد معتاد هستند و بیشترین رده سنی جمعیت زندانیان ۲۲ تا ۳۵ سال است و باید این افراد در جای دیگر باشند و برای کار و اشتغال تلاش می‌کردند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدام‌های تأمینی و تربیتی استان گلستان تأکید کرد: با معرفی محکومان مالی غیرعمدی به بانک‌ها برای تسهیلات، ۲۱۵ نفر از زندانیان استان آزاد شدند.

رضوانی گفت: ۲۲۵ نفر از فرزندان زندانیان استان از مدارس ترک تحصیل کردند و این خود یک مخاطره بوده و توانستیم با همکاری آموزش و پرورش این تعداد را به ۷۵ نفر کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۰ درصد زندانیان استان زندانیان موادمخدر هستند، افزود: انتظار داشتیم ندامتگاه ترک اعتیاد در علی‌آباد کتول مورد حمایت دولت قرار گیرد، اما متأسفانه به‌علت عدم تخصیص اعتبار از سال ۱۳۹۵ این مرکز را نیمه‌تمام رها کردیم.

رضوانی گفت: ۲۳ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل اردوگاه علی‌آبادکتول نیاز داریم تا به بهره‌برداری برسد و با توجه به خسارت واردشده از طریق پیمانکار به‌ناچار خاتمه پیمان به این پروژه دادیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها