تصویب لایحه «FATF» یعنی دست برداشتن از حمایت مردم فلسطین

کد خبر: 825442

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان تهران طی بیانیه‌ای به مناسبت روز قدس اعلام کرد: عده‌ای در خانۀ ملت بدون اطلاع و در نظر گرفتن مصالح امنیت ملی و کلان کشور، موافقت ضمنی خود را با «FATF» اعلام کرده‌اند و چه بسا به تصویب آن نیز تن دهند؛ در حالی که تصویب این لایحه یعنی تسلیم محور مقاومت در برابر دشمن و دست برداشتن جمهوری اسلامی از حمایت از مردم مظلوم فلسطین که یکی از آرمان‌های مقدس ماست.

تصویب لایحه «FATF» یعنی دست برداشتن از حمایت مردم فلسطین

خبرگزاری فارس: شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان تهران اعلام کرد: تصویب لایحه FATF» یعنی تسلیم محور مقاومت در برابر دشمن و دست برداشتن جمهوری اسلامی از حمایت از مردم مظلوم فلسطین که یکی از آرمان‌های مقدس ماست.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان تهران طی بیانیه‌ای به مناسبت روز قدس اعلام کرد: عده‌ای در خانۀ ملت بدون اطلاع و در نظر گرفتن مصالح امنیت ملی و کلان کشور، موافقت ضمنی خود را با «FATF» اعلام کرده‌اند و چه بسا به تصویب آن نیز تن دهند؛ در حالی که تصویب این لایحه یعنی تسلیم محور مقاومت در برابر دشمن و دست برداشتن جمهوری اسلامی از حمایت از مردم مظلوم فلسطین که یکی از آرمان‌های مقدس ماست.

متن این بیانیه در ادامه آمده است:

«الَّذِینَ أُخْرِجُوا مِن دِیَارِهِمْ بِغَیْرِ حَقٍّ إِلَّا أَن یَقُولُوا رَبُّنَا اللَّهُ وَلَوْلَا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُم بِبَعْضٍ لَّهُدِّمَتْ صَوَامِعُ وَبِیَعٌ وَصَلَوَاتٌ وَمَسَاجِدُ یُذْکَرُ فِیهَا اسْمُ اللَّهِ کَثِیرًا وَلَیَنصُرَنَّ اللَّهُ مَن یَنصُرُهُ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِیٌّ عَزِیزٌ

همان‌ها که از خانه و شهر خود، به ناحق رانده شدند، جز اینکه می‌گفتند: «پروردگار ما، خدای یکتاست!» و اگر خداوند بعضی از مردم را به وسیلۀ بعضی دیگر دفع نکند، دیر‌ها و صومعه‌ها، و معابد یهود و نصارا، و مساجدی که نام خدا در آن بسیار برده می‌شود، ویران می‌گردد؛ و خداوند کسانی را که یاری او کنند (و از آیینش دفاع نمایند) یاری می‌کند؛ خداوند قوی و شکست ناپذیر است (سوره حج آیه ۴۰)

روز قدس فقط روز فلسطین نیست، روز اسلام است؛ روز حکومت اسلامى است. روزى است که باید جمهورى اسلامى در سراسر کشور‌ها بیرق آن برافراشته شود. روزى است که باید به ابرقدرت‌ها فهماند که دیگر آن‌ها نمى‏توانند در ممالک اسلامى پیشروى کنند. من روز قدس را روز اسلام و روز رسول اکرم مى‏دانم، و روزى است که باید ما تمام قواى خودمان را مجهز کنیم؛ و مسلمین از آن انزوایى که آن‌ها را کشانده بودند خارج شوند، و با تمام قدرت و قوّت در مقابل اجانب بایستند.» (صحیفۀ امام، ج‏۹، ص: ۲۷۸)

مسألۀ غزه مسألۀ یک تکه سرزمین نیست؛ مسألۀ فلسطین فقط مسألۀ جغرافیا نیست؛ مسألۀ بشریت است؛ مسألۀ انسانیت است. ما در جمهوری اسلامی مسألۀ فلسطین برایمان یک مسألۀ تاکتیکی نیست، یک استراتژی سیاسی هم نیست، مسألۀ عقیده است، مسألۀ دل است، مسألۀ ایمان است. (امام خامنه‌ای)

روز قدس در جمعۀ آخر ماه مبارک رمضان، روز مقاومت و مبارزه با غده سرطانی، رژیم غاصب صهیونیستی است؛ روزی که میراث گران‌بهای بنیانگذار جمهوری اسلامی و نشانی از عمق دوراندیشی و هوشمندی امام خمینی (ره) است.

روزی که بیانگر اعتقاد و پایبندی به اندیشۀ وحدت و انسجام اسلامی مقابل زورگویان عرصۀ جهانی است و موجب حرکتی پر برکت و سرچشمۀ ظرفیتی وحدت‌آفرین در جهان اسلام است که جنایات رژیم صهیونیستی در منطقه و جهان را ناکام می‌گذارد و موجب تقویت آرمان‌های مقدس فلسطین می‌شود.

هر چه که به وعدۀ نابودی اسرائیل در بیست و پنج سال آینده نزدیک می‌شویم، شاهد افول قدرت استکبار و صهیونیسم هستیم و این را از اعلام موضع‌های آن‌ها علیه ایران و درخواست میانجی‌گری از روسیه برای حمله نکردن ایران به اسرائیل می‌توان فهمید.

اقدام گستاخانه و غیرقانونی آمریکای جنایتکار، در انتقال سفارت این کشور به قدس شریف با کمک برخی از دولت‌های نامشروع به ظاهر اسلامی و با دهن‌کجی به بیش از یک میلیارد مسلمان و نقض آشکار حقوق ملت فلسطین، ماهیت پلید شیطان بزرگ را عریان‌تر ساخت، شناسایی قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم کودک‌کش صهیونیستی از سوی دولت جنایتکار آمریکا به حدی گستاخانه، غیرقانونی و نامشروع است که اکثریت قریب به اتفاق کشور‌ها در دنیا و حتی حامیان غربی این رژیم هم با آن همراهی نکردند.

یکی از آرمان‌های جمهوری اسلامی، دفاع از مظلوم است و نظام اسلامی تا تحقق نابودی اسرائیل و ریشه کن شدن این غدۀ سرطانی در کمتر از بیست و پنج سال آینده با اتحاد امت اسلامی در کنار ملت مظلوم فلسطین باقی خواهد ماند.

همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند: یکی دیگر از نقاط قوّت ما، مسئله‌ی عدالت‌خواهیِ بین‌المللی جمهوری اسلامی است؛ این برای جمهوری اسلامی آبروست. اینکه جمهوری اسلامی طرف‌دار ملّتهای مظلوم باشد، آبروست؛ اینکه طرف‌دار ملّت فلسطین باشد، یک آبروست. جمهوری اسلامی نیروی مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی را در منطقه تقویت کرده است. دشمنانی را، عوامل مزاحم و مضرّی را ـ. به نام داعش و جبهةالنّصره و امثال این‌ها ـ. در عراق و در سوریه درست کردند؛ جمهوری اسلامی از نیروی مقاومت در این منطقه حمایت کرد؛ این عدالت‌خواهی است؛ این دفاع از ملّت فلسطین است؛ این دفاع از استقلال کشور‌های منطقه است، دفاع از تمامیّت ارضی کشورهاست. این نقطۀ قوّت است. این نقطۀ قوّت را به‌عنوان دخالت جمهوری اسلامی، به یک مسئلۀ چالش‌آفرین تبدیل می‌کنند و وانمود می‌کنند و معرّفی می‌کنند و روی آن تکیه می‌کنند؛ این وضعی است که امروز ما با دشمن داریم. عواملشان در داخل هم متأسّفانه مشغولند؛ یک روز در خیابان‌های تهران به مناسبت روز قدس که روز دفاع از فلسطین است، شعار «نه غزّه، نه لبنان» دادند. کمک‌کنندگان به جنگ روانی دشمن در داخل، موجودات بدی هستند، موجودات حقیری هستند؛ این سرافکندگی دارد.

امروز مسئله‌ای دیگر در کشور مطرح است: عده‌ای با خوش‌خیالی و توهم اینکه تحریم‌ها و پایداری برجام با تصویب FATF حل خواهد شد و دشمن را دیگر با ما کاری نیست در پی تصویب این لایحه خطرناک هستند. مع‌الاسف، عده‌ای هم در خانۀ ملت بدون اطلاع و در نظر گرفتن مصالح امنیت ملی و کلان کشور، موافقت ضمنی خود را با آن اعلام کرده‌اند و چه بسا به تصویب آن نیز تن دهند؛ در حالی که تصویب این لایحه یعنی تسلیم محور مقاومت در برابر دشمن و دست برداشتن جمهوری اسلامی از حمایت از مردم مظلوم فلسطین که یکی از آرمان‌های مقدس ماست.

اکنون به نمایندگان ملت تذکر می‌دهیم که اندکی بیشتر راجع‌به این لایحۀ خطرناک تحقیق کنند و با دانش و بصیرت نسبت به آن تصمیم‌گیری نمایند تا مبادا در دام جوسازی رسانه‌های مواجب‌بگیر بیفتند و گرفتار منافع شخصی یا حزبی نشوند.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته.»

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها