پسر‌ها «فریاد» نمی‌زنند!

کد خبر: 821444

پس ازآنکه بار‌ها و بار‌ها از خشونت‌های جنسی و آزار‌های آن علیه دختران و زنان گفته شد و خبر‌های مختلف در این باره، ذهن‌ها را آزار داد، این بار نوبت به اتفاقی عجیب از تجاوز به گروهی دانش آموزان پسر رسیده است. موضوعی که به عقیده برخی آسیب‌شناسان، موارد مشابه زیادی نیز داشته، اما با توجه به نوع جنسیت کمتر مطرح می‌شود. حتی برخی معتقدند خشونت جنسی علیه پسران به خصوص در نوجوانی بیش از دختران نیز هست، اما واکنش‌های جامعه نسبت به اتفاقاتی که در حوزه دختران می‌افتد، بیشتر است.

پسر‌ها «فریاد» نمی‌زنند!

روزنامه قانون: پس ازآنکه بار‌ها و بار‌ها از خشونت‌های جنسی و آزار‌های آن علیه دختران و زنان گفته شد و خبر‌های مختلف در این باره، ذهن‌ها را آزار داد، این بار نوبت به اتفاقی عجیب از تجاوز به گروهی دانش آموزان پسر رسیده است. موضوعی که به عقیده برخی آسیب‌شناسان، موارد مشابه زیادی نیز داشته، اما با توجه به نوع جنسیت کمتر مطرح می‌شود. حتی برخی معتقدند خشونت جنسی علیه پسران به خصوص در نوجوانی بیش از دختران نیز هست، اما واکنش‌های جامعه نسبت به اتفاقاتی که در حوزه دختران می‌افتد، بیشتر است.

دیروز، سایت خبری خبرآنلاین در مطلبی مدعی شد که یکی از مسئولان مدرسه‌ای پسرانه در غرب تهران اقدام به آزار و اذیت تعداد زیادی از دانش آموزان کرده است. در فیلمی که این سایت آن را منتشر کرده است، نشان می‌دهد مسئول پرورشی منطقه از سوی پدر و مادر این دانش آموزان مورد بازخواست قرار می‌گیرد. یکی از والدین دانش آموزان در این فیلم می‌گوید که از ۱۷ دانش‌آموزی که روانکاوی شده، ۱۶ نفرشان مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته‌اند. والدین مدرسه تصاویری در اختیار دارند که در آن نشان می‌دهد مسئول مدرسه با دستبند به دست و در حضور پلیس اقرار به جرم می‌کند. این مسئول مدرسه با پخش تصاویر فیلم‌های مستهجن، بچه‌ها را تحریک به اعمال غیراخلاقی کرده است. شاید پرونده‌ای با این ابعاد سابقه نداشته است؛ پرونده‌ای که در آن شواهد حاکی از اذیت و آزاربه گروهی از دانش آموزان پسر یک دبیرستان است.

یکی از اولیای دانش آموزان این مدرسه گفته است: «پسر من از چند ماه پیش پرخاشگر و به شدت عصبی شده بود و حتی ما تصور می‌کردیم او دچار بیماری شده است. او را پیش پزشک بردیم و روند درمان برای پرخاشگری او ادامه یافت تا اینکه پسرم گفت: در مدرسه چه بلایی به سرش آمده است». این‌طور که پدر دانش‌آموز یاد شده اعلام می‌کند، یکی از مسئولان مدرسه با پخش تصاویر مستهجن از طریق گوشی تلفن همراه، بچه‌ها را وادار به اعمال غیراخلاقی می‌کرده است. اولیای دانش‌آموزان می‌گویند هم اکنون بچه‌ها تحت درمان روان‌شناسی هستند و با وجوداینکه فصل امتحانات آن‌هاست، از لحاظ روحی و روانی بسیار آسیب دیده‌اند. هنوز ابعاد بیشتری از این اتفاق منتشر نشده است، اما هرچه هست، خبر از اتفاقات زیرپوستی نگران‌کننده در برخی مدارس کشور دارد که یک روز به شکل تنبیه‌های شدید بدنی رخ می‌نماید و روز دیگر صدایش از تجاوز به گروهی از پسران بلند می‌شود. رفتار‌های خشونت‌آمیز برخی معلمان در مدارس کشور اکنون به بحث‌های اخلاقی و جنسی و تجاوز منحرف شده و معلوم نیست با این روندی که جامعه در حوزه آسیب‌های اجتماعی و گسترش آن پیش گرفته است، چه آینده مبهمی در انتظار دانش‌آموزان خواهد بود؟ خوب است این‌بار مسئولان وزارت آموزش و پرورش قبل از آنکه به فکر تکذیب و رد چنین اخباری بیفتند، پاسخ دهند که چه نظارتی بر مدارس دارند که نتیجه آن، بروز بدترین اتفاقات برای بخشی از دانش آموزان و آینده سازان این کشور است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها