کتاب در روز‌های پایانی سال چقدر گران شد؟ +نمودار

کد خبر: 792532

آمار‌های نشر نشان می‌دهد که قیمت کتاب در بهمن ماه سال جاری نسبت به بهمن ماه سال گذشته ۸ درصد افزایش داشته است، شمارگان کتاب نیز همچنان روند نزولی را طی می‌کند.

کتاب در روز‌های پایانی سال چقدر گران شد؟ +نمودار
خبرگزاری تسنیم: بر اساس آمار‌های موجود در مؤسسه خانه کتاب، در بهمن ماه سال جاری ۱۰ هزار و ۱۷۱ عنوان کتاب منتشر شده که در مقایسه با ۱۱ هزار و ۳۱۰ عنوان منتشره در دوره زمانی مشابه در سال گذشته با ۱۰ درصد کاهش در تعداد عناوین کتاب روبرو هستیم. از این میان ۷ هزار و ۹۰۸ عنوان تألیف و دو هزار و ۲۶۳ عنوان ترجمه هستند. همچنین ناشران تهرانی ۷ هزار و ۴۹۲ عنوان و ناشران شهرستانی ۲ هزار و ۶۷۹ عنوان کتاب منتشر کرده‌اند.
شمار کتاب‌های چاپ اول ۶ هزار و ۸۴۶ عنوان و شماره کتاب‌های چاپ مجدد ۳ هزار و ۳۲۵ عنوان بوده است. میانگین شمارگان کتاب در بهمن ماه سال جاری ۱۴۳۰ نسخه بوده است که در مقایسه با ۱۵۳۳ نسخه بهمن ماه سال گذشته با کاهش ۱۰ درصدی مواجه بودند. شمار کتاب‌های چاپ اول ۶ هزار و ۸۴۶ عنوان و شماره کتاب‌های چاپ مجدد ۳ هزار و ۳۲۵ عنوان بوده است. میانگین شمارگان کتاب در بهمن ماه سال جاری ۱۴۳۰ نسخه بوده است که در مقایسه با ۱۵۳۳ نسخه بهمن ماه سال گذشته با کاهش ۱۰ درصدی مواجه بودند.
همچنین میانگین قیمت هر کتاب ۱۶ هزار و ۶۱۲ تومان بوده که نسبت به سال گذشته ۸ درصد افزایش را نشان می‌دهد. انتشار کتاب‌های کمک درسی نیز نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد کاهش داشته است از طرف دیگر تعداد کتاب‌های عمومی شش درصد افزایش داشته است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها