گلایه بهزیستی از کمبود ظرفیت کمپ‌های ترک اعتیاد

کد خبر: 767367

رئیس سازمان بهزیستی از کمبود ظرفیت کمپ‌های نگهداری معتادان گلایه کرد و گفت: در کلانشهرها از جمله تهران کمبود جدی داریم تا جایی که گاهی مجبوریم معتادان گرفته شده را به استان خودشان منتقل کنیم.

گلایه بهزیستی از کمبود ظرفیت کمپ‌های ترک اعتیاد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بهزیستی از کمبود ظرفیت کمپ‌های نگهداری معتادان گلایه کرد و گفت: در کلانشهرها از جمله تهران کمبود جدی داریم تا جایی که گاهی مجبوریم معتادان گرفته شده را به استان خودشان منتقل کنیم.

انوشیروان محسنی بندپی گفت: متأسفانه اعتیاد به یکی از بزرگترین آسیبهای اجتماعی کشور تبدیل شده و روی آسیبهای دیگری مثل طلاق و جرائم دیگر اثر افزایشی داشته است.

وی از کمبود ظرفیت کمپ‌های نگهداری معتادان گلایه کرد و گفت: واقعا کمبود داریم تا جایی که در تهران و برخی از کلان‌شهرها با کمبود جدی روبه‌رو هستیم‌.

رئیس سازمان بهزیستی ادامه داد: از طرفی سن اعتیاد در کشور نیز کاهش یافته و بر اساس آخرین آمار زنان ما نیز به اعتیاد روی آورده اند، به طوریکه در میانگین سنین 15 تا 24 سال به ازای هر 6 معتاد مرد یک زن معتاد و در میانگین سنی 25 تا 45 سال به ازای هر 17 نفر معتاد مرد یک زن داریم و در میانگین سنی 45 تا 65 سال این آمار به ازای هر 19 مرد معتاد یک زن معتاد در کشور است.

محسنی بندپی گفت: البته بهزیستی اقدامات جدیدی را در خصوص اعتیاد زنان در پیش گرفته و در تهران یک مرکز نگهداری و بهبود مادر و کودک اعتیاد را راه‌اندازی کرده ایم، و یک مرکز تخصصی نیز برای نگهداری از کودکان معتاد ایجاد شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: بر اساس آمارهای علمی در ۱۵ درصد معتادان زیر 16 سال، والدین معتاد بوده اند و در ۱۶ درصد مادر معتاد و همچنین در 14 درصد پدر معتاد بوده که این نشان از نقش مهم مادران در اعتیاد فرزندان دارد.

وی تصریح کرد: بهزیستی در 6 استان کشور بحث الگوی دادگاه درمان‌مدار را راه‌اندازی کرده یعنی معتاد متجاهر دیگر با این دیدگاه مجرم نیست و در مورد معتادان متجاهر تدابیری اتخاذ شده که می‌توان گفت نسبت به آنها نگاه جدیدی را طراحی خواهیم کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها